Trilogie Voskovec a Werich, paralelní osudy navazuje na cyklus Tři strážníci, v němž jsme sledovali životní příběhy slavné trojice Osvobozeného divadla až do jejich emigrace z Československa a prostřednictvím amerického osudu Jaroslava Ježka také část jejich aktivit ve Spojených státech. Nový cyklus začíná příjezdem Voskovce a Wericha do Ameriky na jaře roku 1939, zachycuje nesnadné začátky profesionální činnosti přes nadějné pokusy zakotvit jak na divadle, tak ve filmu, až ke skutečné profesionální práci. Od roku 1945 pak už sledujeme osudy Voskovce a Wericha odděleně se dvěma výjimkami. Krátkým působením Jiřího Voskovce v Praze, než ji v roce 1948 definitivně opouští, a setkáním obou přátel po osmi letech v Londýně 1956. Stejně jako v případě cyklu Tři strážníci i zde je materiál filmu sestaven pouze z autentických dokumentů – korespondence, rozhlasových a filmových nahrávek, fotografií.
Druhý díl trilogie zachycuje pro oba šťastné tvůrčí období. Jiří Voskovec začíná v Americe hrát po boku velkých hvězd, a to jak ve filmu, tak na divadle, Jan Werich spolupracuje s Miroslavem Horníčkem, píše Fimfárum a hraje ve filmu Až přijde kocour. Oba si také prožívají setkání se Shakespearem. Jiří Voskovec hraje v Hamletovi a Jan Werich píše své Falstafovo babí léto.
Také poslední díl trilogie o paralelních životech Jiřího Voskovce a Jana Wericha přináší kromě korespondence a unikátních dokumentů řadu ukázek z filmových rolí, které oba vytvořili, z filmů, které jsme u nás neměli nikdy možnost vidět. Je to doba, kdy Jiří Voskovec spolupracuje na divadle mimo jiné i s velkým režisérem Peterem Brookem. Třetí díl cyklu ale také zachycuje dobu okupace Československa roku 1968 i poslední setkání obou přátel ve Vídni.
přátelství, přátelé, New York, herci, emigrace, divadelní prostředí, období 1930-1940, období 1940-1950
Hrají: Josef Abrhám, Ota Jirák
Archivní záběry: Jiří Voskovec, Jan Werich
Režie: Aleš Kisil
Scénář: Aleš Kisil
Producenti: Viktor Průša
Kamera: Diviš Marek
Střih: Ondřej Pechar
Zvuk: Ondřej Muška