Herec
2006Film - Dokumentární
2002
Seriál - Dokumentární
2001
Stanley Kubrick: Život v obrazech
Film - Dokumentární, Životopisný
2000
The Art of Stanley Kubrick: From Short Films to Strangelove
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Inside the Making of Dr. Strangelove
Film - Dokumentární
1996
Film - Dokumentární
1971
Film - Komedie, Drama
1957
Film - Válečný, Drama
Režisér
1993Film - Drama, Akční
1988
Film - Krimi, Thriller, Drama
1982
Film - Krimi, Drama
1973
Film - Drama
1965
Film - Thriller, Válečný, Drama
Scenárista
1993Film - Drama, Akční
1988
Film - Krimi, Thriller, Drama
1973
Film - Drama
Producent
1988Film - Krimi, Thriller, Drama
1982
Film - Krimi, Drama
1977
Film - Thriller, Akční
1973
Film - Drama
1965
Film - Thriller, Válečný, Drama
1962
Film - Drama, Romantický
1957
Film - Válečný, Drama
1956
Film - Film-Noir, Krimi, Thriller, Drama
James B. Harris byl synem obchodníka a producenta na Broadwayi. Narodil se v New Yorku a před vstupem do filmového průmyslu navštěvoval Juilliard School. Jeho bratr J. Robert Harris byl také umělecky založený a stal se z něho skladatel.
Harris začal svou filmovou kariéru v oblasti distribuce. Postupem času se stává filmovým scenáristou, pak se propracuje jako producent a režisér v oblasti žánrů dramat, špionážních akčních a detektivních snímků. Spolupracoval s režisérem Stanleym Kubrickem jako producent na filmech The Killing (1956), Paths of Glory (1957) a Lolita (1962).
Harrisovým režijním debutem byl thriller ze studené války The Bedford Incident (1965). Režíroval také herce Jamese Woodse ve dvou filmech: drama Fast-Walking (1982) s herečkou Kay Lenz a thriller Polda (1988) založený na románu Jamese Ellroya, který Woods koprodukoval. Harris režíroval a sepsal scénář naposledy v roce 1993 pro thriller Bod varu, ke kterému poznamenal: „Nesmírně se mi líbila práce s Dennisem Hopperem na tomto filmu.“
Jeho filmy se často zabývají policajty a podvodníky a mají často noir-ish tón. Web Turner Classic Movies popisuje Harrise jako „veterána hollywoodského průmyslu, který pracoval jako producent, režisér a scenárista na trojnásobné povinnosti“. Rozhovor z roku 2002 mezi Harrisem a Hollywood Five-O zahrnuje diskuzi o jeho dílech i o Kubrickovi, Marlonovi Brandovi, Laurence Olivierovi, Lolitě a různých dalších tématech.
Od adaptace nejprodávanějšího románu Jamese Ellroya „Černá dahlia“ odešel, když si uvědomil, že nebude mít úplnou svobodu a tvůrčí kontrolu nad filmem (Černá Dahlia, 2006).