Herečka
2024Film
2023
Film - Komedie
2021
Film - Drama
2019
Film - Komedie
2017
Film - Komedie
Film - Komedie, Drama
2016
Film - Komedie, Akční
Film - Životopisný, Drama
Film - Komedie
2015
Film - Drama
2014
Film - Drama
2013
Film - Komedie, Rodinný, Animovaný
2012
Film - Drama
2011
Film - Drama, Romantický
2010
Film - Komedie
2009
Film - Komedie, Drama, Romantický
Film - Sci-Fi, Drama
2008
Film - Komedie, Drama
2007
Film - Komedie, Drama
2006
Film - Komedie, Drama, Romantický
2005
Film - Komedie, Krimi
Film - Komedie
Seriál - Dokumentární
Film - Drama
2003
Film - Komedie, Muzikál, Romantický
Louis De Funès, la comédie humaine
Film - Dokumentární
Film - Komedie, Mysteriózní
2002
Un jour dans la vie du cinéma français
Film - Dokumentární
2001
Film - Komedie
Film - Drama
1999
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie, Romantický
1997
Film - Komedie, Muzikál, Drama, Romantický
Histoire(s) du cinéma: Fatale beauté
Film - Dokumentární, Experimentální, Krátkometrážní
Film - Dokumentární
1996
Film - Drama
1995
Film - Komedie, Romantický, Historický
Film - Komedie
Film - Thriller
1993
Film - Komedie
1992
Film - Dokumentární, Hudební, Životopisný
1991
Film - Muzikál, Drama, Romantický
1990
Film - Komedie, Drama
1989
Film - Drama
Film - Komedie
Film - Drama
1987
Seriál - Dokumentární
1986
Film - Krimi, Thriller, Akční
Film - Drama, Romantický
Film - Drama
1984
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
1983
Film - Komedie, Muzikál, Drama
1981
On n'est pas des anges... elles non plus
Film - Komedie
1979
Seriál - Dobrodružný, Komedie, Krimi
1978
Film
1977
Film - Drama, Romantický
Seriál - Komedie, Životopisný, Drama
1976
Film - Komedie
Film - Komedie, Drama, Romantický
1975
Seriál - Krimi
Režisérka
19971992
Bonjour Monsieur Doisneau ou Le photographe arrosé
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Hostka
2010Seriál - Publicistický
2006
Seriál
1996
Seriál - Talk-show
1991
Seriál - Dokumentární, Talk-show
1981
Seriál - Publicistický
1976
Seriál - Dokumentární
Archivní záběry
2018Film - Dokumentární
Sabine Azéma nemá ve srovnání s jinými francouzskými herečkami na svém kontě nijak bohatou filmografii, sedm nominací na Cézara (z toho dvě úspěšné) ale dává tušit, že se jedná o výraznou osobnost francouzského filmu. Narodila se jako Sabine Florence Azéma v Paříži a pochází z rodiny právníka, vyrůstala ale svého dědečka, který byl veterinářem. Herectví původně studovala u Jeana Périmonyho, ve dvaceti letech pak nastoupila k regulérnímu studiu na Národní konzervatoři v Paříži.
Na divadelním jevišti debutovala v představení Valčík toreadorů v Comédie des Champs-Elysées (1973), kde hrála dceru Louise de Funese. Později vystupovala na scénách Théâtre de ľOeuvre a Théâtre Hébertot, mezitím navázala také první kontakty s televizí. S filmem spolupracovala poprvé v roce 1976, kdy odehrála menší role v komediích VRÁTNÝ OD MAXIMA (Le chasseur de chez Maxim, 1976) a UVIDÍME VŠECHNO (On aura tout vu, 1976). S dramatickým žánrem se potkala poprvé u filmu KRAJKÁŘKA (La dentellière, 1977). Mezitím se stihla také provdat a jejím manželem se v roce 1973 stal dramatik Michel Lengliney, v jehož hrách později hrála v divadle (rozvedli se po několika letech).
Pro umělecký vývoj Sabine Azéma byla důležitá dekáda osmdesátých let, kdy začala spolupracovat se dvěma významnými režiséry – Alainem Resnaisem a Bertrandem Tavernierem. První z nich ji obsadil do svého filmu ŽIVOT JE ROMÁN (La vie est un roman, 1983), který pro Sabine Azéma znamenal první nominaci na cenu Cézara. První ocenění pak získala za film NEDĚLE NA VENKOVĚ (Un dimanche à la campagne, 1984) v režii Bertranda Taverniera. Druhého Cézara obdržela za strhující výkon ve filmu MELO (Mélo, 1986; režie Alain Resnais), kde hrála nevyrovnanou ženu zmítanou city ke dvěma mužům. Další úspěšná spolupráce s Bertrandem Tavernierem vznikla spíše náhodou – roli válečné vdovy Irene ve filmu ŽIVOT A NIC JINÉHO (La vie et rien ďautre, 1989) měla původně hrát Fanny Ardant, která ale kvůli těhotenství musela od natáčení odstoupit. Roli pak převzala Sabine Azéma a znovu za ni byla nominována na Cézara, nominaci si vysloužila i v udílení Evropských filmových cen.
Úspěšná byla pro Sabine Azéma i devadesátá léta, mezi režiséry, s nimiž spolupracovala, se objevují slavná jména jako Gérard Oury nebo Jean-Pierre Mocky. Nové nominace na Cézara pro ni znamenaly filmy v opětovné spolupráci s Alainem Resnaisem SMOKING/NO SMOKING (1993) a STARÁ DOBRÁ PÍSNIČKA (On connait la chanson, 1997). Menší i větší role pak hrála v dalších Resnaisových filmech a jejich vztah nabral zcela nový rozměr v roce 1998, kdy se Alain Resnais stal jejím druhým manželem (žili ale spolu již od poloviny 80. let). Sabine Azéma se výjimečně pustila i do samostatné režie a v roce 1992 natočila dokumentární film BONJOUR MONSIEUR DOISNEAU o slavném fotografovi, jehož byla přítelkyní a obdivovatelkou.
V posledních letech dostala Sabina Azéma velké herecké příležitosti v adaptacích osvědčených literárních předloh Gastona Lerouxe ZÁHADA ŽLUTÉHO POKOJE (Le mystère de la chambre jaune, 2003) a VŮNĚ DÁMY V ČERNÉM (Le parfum de la dame en noir, 2005), které byly poprvé zfilmovány na počátku zvukové éry ve 30. letech. Remakem známého filmu ze třicátých let je ostatně i hereččina zatím poslední práce STUDNAŘOVA DCERA (La fille du puisatier, 2011).