Herec
1989Film - Akční
Režisér
1990Film - Komedie
1989
Film - Akční
Film
1988
Film - Horor, Mysteriózní, Thriller
1987
Film - Thriller, Drama
1978
Film
1973
Film - Thriller
1972
Film - Krátkometrážní, Drama
1970
Film - Drama
1968
Film - Drama
1967
Mördaren - En helt vanlig person
Film - Mysteriózní, Thriller
Film
1966
Film - Krimi, Drama
1965
Film - Thriller
Film - Dobrodružný, Komedie
Film - Horor, Thriller
1964
Film - Hudební, Komedie
1963
Film - Drama
Film - Mysteriózní, Thriller
1962
Film - Psychologický, Drama
Film - Mysteriózní, Thriller
Film - Komedie
1961
Film - Thriller
1960
Film - Krimi
1959
Film - Komedie
Film - Mysteriózní, Thriller
Film - Drama
1958
Film - Mysteriózní, Thriller
Film - Mysteriózní, Thriller
Film - Drama, Romantický
Film - Horor, Drama, Fantasy
1957
Film
1956
Film
1955
Film - Drama
Film - Drama
1954
Film
Film - Drama
1953
Film - Válečný, Drama
1952
Film - Drama
Film - Drama
1951
Film - Drama, Romantický
Film - Drama
1950
Film - Drama
Film - Komedie
Film
1949
Film - Drama
Film - Krimi
1947
Film - Thriller
Film - Drama
Film - Komedie
1946
Film - Komedie
Film - Drama
1945
Film - Drama
Film - Drama
Film - Komedie
1944
Film - Drama
Scenárista
1989Film
1978
Film
1972
Film - Krátkometrážní, Drama
1968
Film - Drama
1967
Mördaren - En helt vanlig person
Film - Mysteriózní, Thriller
1965
Film - Horor, Thriller
Film - Thriller
1964
Film - Hudební, Komedie
1951
Film - Drama, Romantický
1949
Film - Krimi
1947
Film - Thriller
Film - Drama
1944
Räkna de lyckliga stunderna blott
Film - Drama, Romantický
1943
Film - Drama
Producent
1987Film - Thriller, Drama
Fráze o kariérním vzestupu a pádu nesedí ve švédské kinematografii na nikoho tak přesně jako na režiséra Arneho Mattssona. Již od debutu v roce 1944 platil za jeden z předních talentů své generace. Odvážnou letní romancí Tančila jedno léto (Hon dansade en sommar, 1951), oceněnou Zlatým medvědem na Berlinale, navrátil Švédsko po dekádách absence na světovou filmovou scénu. K tomu ustanovil erotiku, potažmo její příslib, jako mezinárodní trademark skandinávských snímků, jenž poté pomohl k zahraniční distribuci i dílům Ingmara Bergmana.
Během 50. a začátkem 60. let Mattsson dále stoupal v očích domácí kritiky díky vytříbeným a stylově progresivním thrillerům, které mu vynesly přirovnání k Alfredu Hitchcockovi. Mezi nimi si zaslouží zmínit např. Mannekäng i rött (Manekýna v rudé, 1958) označovaná za předchůdce italských giallo kriminálek. Ovšem během 60. let se jeho filmy stávaly čím dál temnějšími a skandálnějšími a domácí kritika začala dříve oslavovaného tvůrce vláčet bahnem. Hřebíček do rakve jeho kariéry zatloukl nevybíravě nihilistický pošmourný thriller Smutsiga fingrar (Špinavé prsty, 1973), jenž představuje jeden z vrcholů sedmdesátkové deziluzivní linie švédské kinematografie. Po odchodu do ústraní se Mattsson v závěru 80. let vrátil pouze coby námezdný režisér na produkcích krále švédských béček Matse Helgeho Olssona.
Letní filmová škola