Thomas Bangalter

Osobnostcsfd.cz

Herec, Režisér, Scenárista, Producent, Skladatel, Kameraman

Mohlo by vás zajímat
Filmografie

Herec

2015

Daft Punk Unchained

Film - Dokumentární


2014

Realita

Film - Komedie, Psychologický, Drama


2010

TRON: Legacy 3D

Film - Dobrodružný, Sci-Fi, Thriller, Akční


2003

Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem

Film - Hudební, Sci-Fi, Akční, Animovaný

The Work of Director Michel Gondry

Film - Dokumentární, Hudební, Komedie

I've Been Twelve Forever

Film - Dokumentární


1999

D.A.F.T.

Film - Hudební


Režisér

2006

Electroma

Film - Sci-Fi, Drama


1999

D.A.F.T.

Film - Hudební


Scenárista

2006

Electroma

Film - Sci-Fi, Drama


2003

Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem

Film - Hudební, Sci-Fi, Akční, Animovaný


Producent

2003

Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem

Film - Hudební, Sci-Fi, Akční, Animovaný


Skladatel

2023

Daaaaaali!

Film - Komedie, Drama


2022

En corps

Film - Komedie, Drama


2019

Irréversible - Inversion Intégrale

Film - Krimi, Mysteriózní, Thriller, Drama


2010

TRON: Legacy 3D

Film - Dobrodružný, Sci-Fi, Thriller, Akční


2009

Vejdi do prázdna

Film - Erotický, Thriller, Drama, Fantasy

DMT

Film - Experimentální, Krátkometrážní

Vortex

Film - Experimentální, Krátkometrážní


2003

Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem

Film - Hudební, Sci-Fi, Akční, Animovaný


2002

Zvrácený

Film - Krimi, Thriller, Drama


Kameraman

2006

Electroma

Film - Sci-Fi, Drama


Host

2014

Grammy Awards 2014

Seriál - Hudební, Publicistický

Životopis

Thomas Bangalter se již od pěti let intenzivně věnoval hře na piano, rodičům byl za cvičební dril ovšem vděčný až zpětně. Thomasův otec Daniel Vangarde byl skladatel a producent aktivní zejména na přelomu 70. a 80. let, kdy spolupracoval především s disco a popovými interprety jako Ottawan, Gibson brothers nebo Sheila B. Devotion. Během studia na pařížském gymnáziu Carnot se Thomas v roce 1987 seznámil s chlapcem podobných zájmů jménem Guy Manuel De Homem-Christo. Oba mladíci nacházeli společnou řeč zejména ve fascinaci hudbou a filmem. Společně s dalším spolužákem Laurentem Brancowitzem založili rockovou kapelu Darlin', kde se Thomas ujal baskytary.

Natočili pouze několik skladeb, které se však dostaly k anglické nezávislé kapele Stereolab, a ta dvě z nich vydala na hudebním výběru pod vlastním labelem Duophonic records. Následně dostali nabídku se zúčastnit několika koncertů v Anglii. Dle Bangalterových pozdějších slov kapela stejně neměla velkou budoucnost a chlapci se navíc v rockových vodách necítili nejlépe. K něčemu však působení Darlin' přeci jen bylo. V recenzi v uznávaném magazínu „Melody maker“ byla jejich hudba titulována autorem článku jako „daft punk“ (pitomej punk). Bangalter a Homem-Christo si lepší název pro svůj nový, nyní již pouze dvoučlenný projekt nedokázali představit.

Oba mladíci, silně ovlivnění návštěvami tanečních klubů, začali rozsáhle experimentovat se syntezátory a automatickým bubeníkem a zakrátko spatřilo světlo světa první demo. V roce 1993 se potkali s polovinou tanečního projektu „Slam“ Stuartem Macmillanem, jehož zaujetí ve zmíněné demo nahrávce vyústilo ve vydání debutního singlu s názvem „New wave“ (finální mix dostal název „Alive“) o rok později. V roce 1995 se mladíci opět sešli ve studiu nacházejícím se tradičně u Thomase doma, aby nahráli komerčně úspěšný singl „Da funk“. Vzápětí si je vzal pod křídla manažer Pedro Winter, který zajistil koncerty ve svých klubech (Pedro zastupoval např. Cassius, Justice či Mr. Oizo a činil se také jako vydavatel ve svém labelu Ed Banger records). Na základě tohoto úspěchu dostali Daft Punk nabídku udělat remix pro Chemical Brothers a zároveň šanci otevírat jejich shows při anglickém turné.

To již nenechalo klidné manažery z kolosu Virgin records, kteří nadějným mladíkům nabídli smlouvu. V roce 1997 vyšla debutová deska „Homework“, jež bývá označována jako jedno z nejdůležitějších tanečních alb devadesátých let. Oba Francouzi, kterým bylo v té době teprve něco přes dvacet let, se se svojí originální směsicí house, techna, electra a synth-popu zařadili mezi legendy typu Leftfield, Underworld či již zmínění Chemical Brothers. Za audio stránkou nezaostávala ani ta vizuální a doprovodné videoklipy k albu se staly neméně proslulými. V roce 1999 vyšla jejich kolekce pod názvem D.A.F.T. a podtitulem „A story about dogs, androids, firemen and tomatoes“ jemně nastiňujícím leitmotivy videí. Na tvorbě klipů se kromě velikánů oboru jakými jsou Michel Gondry či Spike Jonze podíleli i samotní Daft Punk, když režírovali klip ke skladbě „Fresh“, klipu ke skladbě „Burnin'“ se pro změnu účastnili před kamerou.

V roce 2001 vyšlo druhé album „Discovery“, jež přineslo větší příklon k synth-popu a house music. Singly jako „One more time“, „Digital Love“ či „Harder, better, faster, stronger“ slavily opět velké úspěchy. V roce 2002 Bangalter započal spolupráci s kultovním režisérem Gasparem Noém, když vytvořil soundtrack k jeho šokujícímu snímku Zvrácený. Již v následujícím roce spatřil světlo světa další vizuální počin Daft Punk. Interstella5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem bývá označován jako house muzikál. V produkci obou členů Daft Punk a za jejich hudebního doprovodu, pod dozorem jejich dětského idolu – slavného anime a manga tvůrce Reidži Matsumota a pod režií Kazuhisy Takenoučiho vznikl animovaný němý sci-fi muzikál, který je v podstatě vizuálním doprovodem k albu „Discovery“ či naopak album „Discovery“ je soundtrackem k tomuto filmu. 

Třetí řadové album Daft Punk vyšlo v roce 2004 pod názvem „Human after all“, v tomto roce také Bangalter spolu se svou manželkou, francouzskou herečkou Elodií Bouchez, přesídlili do Los Angeles, aby byli oba blíže filmovému průmyslu. V roce 2006 měl v Cannes premiéru společný režijní debut obou členů Daft Punk, ryze autorská sci-fi Electromapojednávající o cestě dvou robotů za naplněním touhy stát se člověkem. Přestože oba filmoví hrdinové mají převleky Daft Punk známé z koncertních show, tak se pod maskami skrývají jiní lidé a dokonce ve filmu nenalezneme od Daft Punk ani jednu skladbu. Thomas stál i za kamerou a společně s Guyem k filmu napsali i scénář.

Co se týče živých vystoupení, Daft Punk hráli v průběhu let po boku velkého množství zásadních kapel a projektů nejen z taneční scény, na druhou stranu s živými vystoupeními vždy spíše šetřili a za svou kariéru uspořádali jen dvě světová turné. Již od začátku vystupují se zakrytými obličeji, v období kolem alba „Discovery“ vznikly dnes již proslulé robotí masky s kovovými rukavicemi doplněné širokou paletou modelů od různých kombinéz až po klasické společenské obleky. Bangalter v jednom z rozhovorů osvětlil, že z počátku byla důvodem hlavně plachost obou hudebníků, až později se z celé věci vyvinul svérázný koncept. Z tohoto důvodu existuje jen velice málo fotografií obou muzikantů. I v rozhovorech s médii Daft Punk nosí masky či si nechávají digitálně rozostřit obličej apod. Od roku 2007 pak koncertují již jen opravdu sporadicky, důvodem jsou prý i Bangalterovy problémy se sluchem.

Rok 2009 znamenal pro Thomase další spolupráci s Noém, a to vytvoření soundtracku pro jeho psychedelický experiment Vejdi do prázdna. O rok později již opět se svým parťákem z Daft Punk přicházejí se soundtrackem k filmu TRON: Legacy 3D, kde se rovněž mihnou v roli maskovaných Dj's. V roce 2013 vychází čtvrté album Daft Punk nazvané „Random Access Memories“. Hvězdnost dua vůbec neupadá, Daft Punk jen utvrzují svou neotřesitelnou pozici hudebních veličin, které již dávno netvoří jen pro přítmí tanečních klubů. Aniž by svou tvorbu čemukoliv v průběhu let podřizovali, pronikají do mainstreamu, k čemuž v případě čtvrtého alba přispěje i notoricky omílaný hit „Get Lucky“ s Pharrellem Willamsem, zdaleka nikoli jediným slovutným hostem na této desce, která si vzápětí zaslouží několik cen Grammy a chválu kritiků.

Následující období se pro Daft Punk nese především ve znamení nahodilých spoluprací s různými hudebníky, zřejmě nejúspěšnější je pak singl Starboyvydaný společně s Kanaďanem Abelem Tesfayem, vystupujícím pod pseudonymem the Weeknd. V roce 2018 Bangalter vytvoří několik skladeb pro nový film Gaspara Noého, zběsilý taneční trip nazvaný Climax. Dne 22. 2. 2021 Daft Punk nečekaně na svém YouTube kanálu prostřednictvím fragmentu ze společného filmu Electroma ohlašují konec kapely.

Kromě Daft Punk se Bangalter podílel na jepičím životě skupiny Stardust, která ovšem stihla zbourat hitparády s letním housovým hitem „Music sounds better with you“. Obdoně krátkodobou záležitostí se ukázal být také projekt Together či Da Mongoloids. Ať již pod hlavičkou Daft Punk nebo osobně produkoval hudbu i pro jiné muzikanty, namátkou např. Arcade Fire či Kanye West. Je neustále zaujat filmem, ale zatím se dostal k režii pouze několika krátkometrážních filmů. Z manželství s Elodií Bouchez se mu narodili dva synové, Tara-jay (*2002) a Roxan (*2008). Po letech strávených v Los Angeles přesídlil i s rodinou zpět do Paříže.

Josef "J.Connor" K

Komentáře - zatím bez komentáře

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.