Režisér
1957Film - Komedie
1956
Film - Komedie, Krimi
1955
Film - Komedie
1953
Film - Hudební
Film - Komedie, Krimi
Film - Komedie
Film - Komedie
1952
Film - Komedie
1951
Film - Komedie
1950
Film
Film - Komedie
1949
Film - Komedie
1948
Film - Drama
1944
Film - Krimi
1943
Film
1941
Film
Film - Komedie
Film - Komedie
1940
Film - Komedie
1939
Film - Hudební
1938
Film - Komedie
Falešná kočička (německá verze)
Film - Komedie, Romantický
Film - Komedie
Film - Komedie
1937
Film - Komedie
1936
Film - Komedie
1935
Film
Film - Komedie
Film
Film - Komedie
1934
Film
Film
Film
Film
Film
1933
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film
Film - Komedie
Film - Komedie, Krimi, Muzikál
Film - Komedie
Film
Drei blaue Jungs, ein blondes Mädel
Film - Komedie
Film - Drama
1932
Film
Film - Komedie
Film
Film - Komedie
Film
1931
Film - Komedie
Film - Komedie
Film
Film
Film - Komedie
Film
1930
Film
Film - Komedie
Na rendez-vous ke mně přijď...
Film - Muzikál
Film - Komedie
Film
1929
1928
Film
Film - Komedie
1927
Film - Sportovní, Drama
Film - Krimi
Film
Schwere Jungs - leichte Mädchen
Film - Komedie
1926
Film
Film
1925
1923
Film
1921
1920
Film - Horor, Fantasy
1919
Film
Film
Film
Film - Drama
1918
1917
Film
Carl Eduard Hermann Boese, německý režisér, scénárista a producent. Řadí se k nejplodnějším německým tvůrcům. Jeho filmografie zahrnuje 158 děl.
Syn obchodníka ze sklem a porcelánem. Po maturitě studoval v Lipsku a Berlíně historii umění a filosofii. Poté pracoval jako lektor v nakladatelství. Odtud se dostal k dramaturgii a začal spolupracovat s Městským divadlem v Lipsku. Během první světové války byl těžce raněn. Po ní nastoupil jako scénárista a titulkář do firmy Deuko (Deutsche Kolonial-Film GmbH). Po čase zde začal režírovat. Charakteristické pro jeho tvorbu byla rychlost a tématická různorodost filmů. Tím zlomovým byl DIE GEISHA UND DER SAMURAI (1919). Tématem filmu bylo tehdy velmi populární morfium, které bylo v celé řadě zemí legálně k dispozici, ale již se začínalo tušit, že něco je špatně. Morfium dokáže rozleptat nejen dýchací cesty, ale i duši. Hrdinkou filmu je němka Ellen Hallová (Gertrud Welcker), které říkají gejša. Jejím prostřednictvím sledujeme jejího manžela (Werner Hollmann), jak experimentuje s drogami. V pozadí je jeho japonský asistent dr. Imari (Ernst Deutsch), přezdívaný samuraj. Následuje drama, na jejímž konci Hallová umírá.
Roku 1920 inscenoval společně s Paulem Wegenerem historický JAK GOLEM NA SVĚT PŘIŠEL. Mistrovské dílo německého expresionismu. Roku 1926 si založil v Berlíně produkční firmu Carl Boese-Film GmbH. Ta vyprodukovala do roku 1933 třináct filmů. Mezi jeho oblíbené herce se řadili Grethe Weiser, Jenny Jugo, Georg Alexander, Fritz Odemar, Rudolf Platte, Theo Lingen nebo Heinz Rühmann. Po svém vstupu do NSDAP točí převážně komedie a vyhýbá se propagandě. Filmy produkuje jako na běžícím pásu. Rok 1934 - osm filmů. Rok 1935 - šest filmů. Rok 1936 - pět filmů. V letech 1935 až 1937 byl ředitelem televize. Pokud vás to zarazilo, tak v berlínském Witzlebenu stál tv vysílač Paul Nipkow, který roku 1935 zahájil pravidelné vysílání pro veřejnost. Olympijské hry roku 1936 snímaly kamery, přičemž film procházel stativem (světlotěsný tubus) do podzemní. Zde byl systémem ozubených kol a kladek protažen bazény s vývojkou, přerušovací lázní a ustalovačem. Následovalo sušení a navinutí na kotouč. Každou hodinu odvezl kurýr filmy do Witzlebenu, kde se odvysílal. Přenosy sledovalo asi 160 000 diváků.
Po válce natočil Boese pro BRD třináct celovečerních filmů, vesměs komedií. Ať už se jednalo o DER ONKEL AUS AMERIKA, či zlodějskou MEINE TANTE - DEINE TANTE.
Boese byl třikrát ženat. Všechny jeho partnerky byly herečkami. Jednalo se o Grete Hollmannovou (*1920), Margot Hollaenderovou (*1932) a Elenu Luberovou (*1938).
ČSFD.cz