Režisér
1987Film - Psychologický, Drama
1985
Film - Drama
1984
Film - Drama
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1983
Film - Drama
1982
Film - Drama, Historický
1981
Film - Drama
1980
Film - Drama
Film - Psychologický, Drama
1978
Film - Psychologický, Drama
1977
Film - Psychologický, Drama
Film - Psychologický
Film - Komedie
1976
Film - Psychologický, Drama
1974
Film - Drama
Film - Drama, Historický
1973
Film - Psychologický, Drama, Romantický
Film - Psychologický, Drama
1972
Film - Komedie, Sci-Fi, Fantasy
1971
Romeo a Julie na konci listopadu
Film - Drama, Romantický
1970
Film - Drama
Film - Mysteriózní, Psychologický, Drama
1969
Seriál - Horor, Komedie, Mysteriózní
1968
Film - Psychologický, Drama
1967
Film - Komedie, Krimi
1964
Film - Povídkový, Drama
1962
Film - Komedie, Válečný, Drama, Fantasy
Film - Komedie, Válečný, Drama, Fantasy
1961
Film - Válečný, Drama
1959
Film - Psychologický, Drama
1957
Film - Psychologický, Drama
1952
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Scenárista
1987Film - Psychologický, Drama
1985
Film - Drama
1984
Film - Drama
1982
Film - Drama, Historický
1981
Film - Drama
1980
Film - Psychologický, Drama
1978
Film - Psychologický, Drama
1977
Film - Psychologický, Drama
1974
Film - Drama, Historický
1973
Film - Psychologický, Drama, Romantický
1972
Film - Komedie, Sci-Fi, Fantasy
1971
Romeo a Julie na konci listopadu
Film - Drama, Romantický
1969
Seriál - Horor, Komedie, Mysteriózní
1968
Film - Psychologický, Drama
1967
Film - Komedie, Krimi
1964
Film - Povídkový, Drama
1962
Film - Komedie, Válečný, Drama, Fantasy
Film - Komedie, Válečný, Drama, Fantasy
1961
Film - Válečný, Drama
Jaroslav Balík začal po druhé světové válce studovat na FAMU, souběžně od roku 1946 pracoval jako asistent u filmu. FAMU absolvoval v roce 1952 a začal působit jako pomocný režisér, od roku 1957 jako samostatný režisér. V letech 1973-1990 byl též pedagogem na katedře režie na FAMU, v letech 1977-1989 byl také místopředsedou Svazu českých dramatických umělců.
Hned jeho režijní debut BOMBA (1957) vyvolal značný ohlas a byl oceněn na festivalu v Locarnu. Balík se poté prosazoval nejen jako režisér, ale také jako autor námětů a scénárista; společným prvkem Balíkových filmů byla často užívaná retrospektiva, především v jeho psychologických filmech. Z jeho spolupráce se sci-fi spisovatelem Josefem Nesvadbou vzešly filmy BLBEC Z XEENEMÜNDE (1967) nebo zapomenutá komedie SLEČNA GOLEM (1972), která zdaleka nesplnila očekávání, nicméně byla oceněna na filmovém festivalu v Terstu. Další Balíkovy počiny z druhé poloviny 60. let taktéž nedosáhly kvalit, jež se předpokládaly (JAK SE KRADE MILIÓN, 1967; TA TŘETÍ, 1968).
Z počátku 70. let ale pocházejí dva výrazné televizní filmy – PŘÍPAD MAURICIUS (1970) s Rudolfem a Janem Hrušínskými a dodnes slavná romance ROMEO A JULIE NA KONCI LISTOPADU (1971). Oproti tomu televizní přepis KOUZELNÉHO DOMU (1970) zdaleka nedosáhl věhlasu původní filmové verze s Adinou Mandlovou z konce 30. let. Dalším významným Balíkovým filmem bylo poválečné drama MILENCI V ROCE JEDNA (1973) s Viktorem Preissem a Martou Vančurovou. Také zde se Balík podílel na scénáři (spolu s autorem námětu J. Otčenáškem); film byl nominován na Oscara za neanglicky mluvený film, získal ocenění na festivalech v Cannes a Karlových Varech.
Také další Balíkovy filmy dosáhly ve své době značných úspěchů (JEDEN STŘÍBRNÝ, 1976; STÍN LÉTAJÍCÍHO PTÁČKA, 1977; KONEČNÁ STANICE, 1981), naopak jiné snímky patří dnes do kategorie právem zapomenutých dobových rarit (ATOMOVÁ KATEDRÁLA, 1984). Poslední Balíkův film NAROZENINY REŽISÉRA Z. K. (1987) zůstal již téměř bez odezvy. V roce 1990 odešel Jaroslav Balík do důchodu a zemřel o šest let později ve věku 72 let.