Herec
2018Film - Experimentální
Der Film verlässt das Kino: Vom Kübelkind-Experiment und anderen Utopien
Film - Dokumentární
2017
Film - Dokumentární
2012
Film - Dokumentární
2009
Die poetische Kraft der Theorie & Alle Gefühle glauben an einen glücklichen Ausgang
Film - Dokumentární
2008
Gegenschuss - Aufbruch der Filmemacher
Film - Dokumentární
2006
Musik im Fahrtwind - Joachim Kaiser
Film - Dokumentární, Hudební
Film - Dokumentární
1995
Film - Dokumentární
1991
Film - Dokumentární
1989
Einen Ausweg muss es geben. Alexander Kluge und seine Filme
Film - Dokumentární
1985
Útok současnosti na ostatní čas
Film - Drama
1983
Seriál - Dokumentární
1982
Seriál - Dokumentární
1968
Film - Dokumentární
1966
Film - Drama
1965
Film - Krátkometrážní
Režisér
2020Film - Hudební, Drama, Fantasy
2018
Film - Experimentální
2012
Mensch 2.0 - Die Evolution in unserer Hand
Film - Dokumentární
2011
Film - Dokumentární, Historický
2009
Die poetische Kraft der Theorie & Alle Gefühle glauben an einen glücklichen Ausgang
Film - Dokumentární
2008
Nachrichten aus der ideologischen Antike. Marx – Eisenstein – Das Kapital
Film - Dokumentární
2007
Die sanfte Schminke des Lichts
Film - Krátkometrážní
1997
Film - Krátkometrážní, Sci-Fi
1990
Film - Dokumentární
1986
1985
Útok současnosti na ostatní čas
Film - Drama
1983
Auf der Suche nach einer praktisch-realistischen Haltung
Film - Krátkometrážní
Film - Dokumentární
1982
Film - Dokumentární
Film - Krátkometrážní
1980
Film - Dokumentární
1979
Film - Drama
1978
Film - Dokumentární
1977
Menschen, die das Staufer-Jahr vorbereiten, Die
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Film - Krátkometrážní
1976
Film - Drama
1974
In Gefahr und größter Not bringt der Mittelweg den Tod
Film - Komedie, Drama
1973
Gelegenheitsarbeit einer Sklavin
Film - Drama
Film - Krátkometrážní
1972
Willi Tobler und der Untergang der 6. Flotte
Film - Experimentální, Sci-Fi
1971
Film - Komedie, Sci-Fi
1970
Wir verbauen 3 x 27 Millia. Dollar in einen Angriffsschlachter
Film - Krátkometrážní
Film - Krátkometrážní
1968
Film - Drama
Feuerlöscher E. A. Winterstein
Film - Krátkometrážní
1967
Frau Blackburn, geb. 5.Jan. 1872, wird gefilmt
Film - Krátkometrážní
1966
Film - Drama
1964
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1963
Film - Krátkometrážní
1961
Film - Krátkometrážní
Film - Krátkometrážní
Neznámy rok
Scenárista
2020Film - Hudební, Drama, Fantasy
2018
Film - Experimentální
2012
Mensch 2.0 - Die Evolution in unserer Hand
Film - Dokumentární
2010
Film - Krátkometrážní
1985
Útok současnosti na ostatní čas
Film - Drama
1982
Film - Dokumentární
1974
In Gefahr und größter Not bringt der Mittelweg den Tod
Film - Komedie, Drama
1966
Film - Drama
Producent
2020Film - Experimentální, Krátkometrážní
Film - Hudební, Drama, Fantasy
1988
Seriál - Dokumentární, Publicistický
1985
Útok současnosti na ostatní čas
Film - Drama
1968
Film - Drama
1966
Film - Drama
Neznámy rok
Kameraman
Neznámy rokStřihač
Neznámy rokHost
2012Seriál - Publicistický, Talk-show
2003
Seriál - Dokumentární, Publicistický
1988
Seriál - Dokumentární, Publicistický
Alexander Kluge je jedním z čelných představitelů a myslitelů tzv. Nového německého filmu (1962 – 1982), byl jedním z iniciátorů a signatářů Obrhausenského manifestu z r. 1962, kterým symbolicky započalo toto hnutí německé kinematografie vzpouzející se proti konvencím starších německých filmů.
Kluge se narodil v roce 1932 v Sasko-Anhaltském městě Halberstadt, po válce nastoupil na univerzitní studia několika různých oborů (historie, práva, hudby), načež získal doktorát z práv. Při studiích ve Frankfurtu nad Mohanem se seznámil se slavným filozofem Theodorem Adornem, který v něm mimo jiné pomohl vzbudit zájem o kinematografii. Na konci 50. let tak již asistoval Fritzu Langovi u filmů Tygr z Ešnapuru a Indický hrob (1959) a od počátku 60. let začíná točit krátkometrážní filmy.
Již u svého prvního krátkometrážního filmu Brutalita v kameni (1960) otevřel sociálně citlivé téma německých dějin – nacismus, z kritické perspektivy, což bude charakterizovat celou jeho tvorbu.
Sociální kritika a reflexe palčivých problémů německé minulosti i přítomnosti tvoří důležitou součást i Klugeho dlouhometrážní tvorby. Jeho první celovečerní film – ironické drama Rozloučení se včerejškem (1966), vedle výše zmíněných rysů navíc obsahuje i svébytné režisérské a formální postupy, do značné míry inspirované estetikou Nové vlny a především filmů J.-L. Godarda. Také v dalším celovečerním filmu, Artisté pod kopulí cirkusu (1968), Kluge zkombinoval výpověď o povaze společnosti a jedince v ní s originálním fragmentárním způsobem výstavby děje, prokládaného kolážovitou směsicí různých dílčích příběhových linií, odkazů na filmové i nefilmové umění apod. Film získal v r. 1968 Zlatého lva na festivalu v Benátkách.
Také v 70. letech točí vedle krátkometrážních dokumentů i celovečerní hrané filmy a dlouhometrážní filmy na pomezí dokumentu a společenskokritické eseje. Co se týče posledně zmiňovaného žánru, nejvýznamnějším počinem byl film Německo na podzim (1977). Při jeho vzniku se pod vrchní patronací a koordinací Alexandera Klugeho sešlo několik režisérů a scénáristů (vedle samotného Klugeho uveďme především R. W. Fassbindera a Volkera Schlondorffa), aby v tomto kolektivním díle podali kritickou levicově angažovanou výpověď o soudobém Německu, jež právě obepnul strach z tehdejší vlny terorismu. Tuto formu spolupráce si Kluge zopakoval i u filmu Kandidát (1980).
80. léta pak znamenala útlum Klugeho aktivity coby režiséra hraných filmů na úkor více dokumentárně pojatých děl, v nichž mohl zúročit své znalosti společenských věd. Z této tvorby uveďme alespoň na Německých filmových cenách oceněný Útok současnosti na ostatní čas (1985). Tento zvýšený zájem o dokumentární a televizní práci se u Klugeho projevuje i po celá 90. léta až do současnosti, celovečerní hrané filmy proto z Klugeho repertoáru vymizely. V dnešní době je proto Kluge spojován především s televizní dokumentární tvorbou. Kluge však nikdy nebyl pouze režisérem a scénáristou, již před započetím filmové kariéry se prosadil jako spisovatel , a to jak beletrie, tak děl z oboru humanitních věd, přičemž tuto aktivitu nikdy neopustil. I za své literární dílo získal Kluge řadu prestižních německých cen.