Herec
2015Film - Krimi, Thriller, Drama
2004
Film - Dokumentární, Životopisný
1986
Film - Psychologický, Drama
Režisér
1996Film - Hudební
1994
Film - Hudební
1992
Film - Hudební, Drama, Romantický
1990
Film - Drama
Film - Hudební
1989
Film - Hudební
1988
Film - Drama
Film - Hudební, Drama, Romantický
Film - Drama
1987
Film - Pohádka
1985
Film - Hudební, Drama
Film - Muzikál, Mysteriózní, Fantasy
1984
Film - Muzikál, Drama
Film - Hudební
Film - Dokumentární, Hudební
1983
Film - Hudební
1982
Film - Hudební, Thriller, Drama
1980
Der Wahnwitzige Genius: A. Skriabin
Film - Životopisný
1977
Film - Hudební, Drama
1973
Film - Hudební
1972
Film - Drama
1971
Film - Hudební
Film - Hudební, Krátkometrážní
1970
Film - Drama, Fantasy
1969
Film - Hudební, Krátkometrážní
1968
Svět je báječné místo k narození
Film - Hudební, Krátkometrážní, Poetický
Film - Hudební
1967
Film - Hudební
Film - Hudební
Scenárista
1994Film - Hudební
1987
Film - Pohádka
1980
Der Wahnwitzige Genius: A. Skriabin
Film - Životopisný
1973
Film - Hudební
1972
Film - Drama
1971
Film - Hudební, Krátkometrážní
1970
Film - Drama, Fantasy
1969
Film - Hudební, Krátkometrážní
1968
Svět je báječné místo k narození
Film - Hudební, Krátkometrážní, Poetický
1967
Film - Hudební
Film - Hudební
Host
2016Seriál - Publicistický
1995
Seriál - Dokumentární, Životopisný
Režisér Petr Weigl (1939) má na svém uměleckém kontě kromě řady baletních a operních inscenací (Praha, Bratislava, Mnichov, Berlín, Sevilla, Paříž) především 46 filmových titulů. Jeho Radúz a Mahulena v hlavní roli s režisérovou múzou, Magdou Vášáryovou, a Jiřím Třískou, je legendou česko-slovenské kinematografie.
Weigl své filmy natočil v časovém rozpětí let 1964-1998. Od počátku sedmdesátých let se datuje jeho spolupráce se zahraničními producenty, která mu umožnila filmovat i se světovými umělci. Výsledkem je např. Utrpení svatého Sebastiána nebo Olověná noc v hlavní roli s Michaelem Biehnem známým z Terminátora nebo Vetřelců. Za vrchol Weiglovy tvorby jsou považovány filmově ztvárněné opery (Rusalka, Faust a Markéta, Marie Stuartovna, Lady Macbeth z Mcenského újezdu, Evžen Oněgin a další).
Svou schopností zbavit tento divadelní formát kulis jeviště a nahradit je autentickým prostorem, uměním převést obraz do hudby a hudbu do obrazu s účastí pohybu anebo slova se stal oceňovaným filmovým tvůrcem s osobitým a nezaměnitelným rukopisem.
V jeho hudebních vizualizacích – ať ztvárňují operu, melodrama, balet či hudbu neprogramní – se rozehrávají příběhy vypjatých emocí a trýznivých vášní v osudech bytostí poznamenaných lidskou nedokonalostí i odhodlaných k oběti nejvyšší.
Smrt je ve velkých příbězích přítomná, a ani Weigl se jí nevyhýbá. Je mu mírou života a důvodem zvažování nejvyšších hodnot lidského konání a bytí.
Kosmas