Herec
1980Seriál - Dokumentární, Historický
1936
Film - Dobrodružný, Film-Noir, Krimi, Thriller
1935
Screen Snapshots, Series 14, No. 1
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1932
Film - Komedie
1931
Film - Komedie
1926
Film - Komedie, Sportovní, Romantický
Režisér
1962Film - Dobrodružný, Drama, Romantický, Historický
1960
Film - Komedie, Krimi
1959
Film - Válečný, Drama, Akční
1957
Seriál - Western, Drama
1954
Film - Válečný, Drama
Film - Romantický
1953
Film - Muzikál, Drama
1952
Film - Drama
Film - Dobrodružný, Western, Drama
1950
Film - Válečný, Drama
1949
Film - Rodinný, Western, Drama
1948
Film - Drama, Romantický
Film - Komedie
1946
Film - Film-Noir, Drama
1945
Film - Válečný, Drama
1944
Film - Film-Noir, Drama
Film - Válečný, Drama, Historický
1943
Film - Válečný, Drama
Film - Válečný, Drama
1941
Film - Komedie
Film - Dokumentární, Komedie, Krátkometrážní, Drama
1940
Film - Komedie, Drama, Romantický
1939
Film - Drama
Film - Drama
1938
Film - Komedie, Drama
1936
Film - Dobrodružný, Film-Noir, Krimi, Thriller
Film - Komedie, Muzikál
1935
Film - Komedie
1934
Film - Komedie
1933
Film - Muzikál
1932
Film - Drama
1931
Film - Komedie
1930
Film - Válečný, Drama
1929
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
1928
Film - Film-Noir, Krimi, Drama
Film - Drama, Romantický
Film - Komedie, Drama
1927
Film - Komedie, Rodinný, Romantický
Film - Dobrodružný, Komedie, Romantický
1926
Film - Komedie
Film - Komedie, Drama, Romantický
Film - Komedie
1925
Film - Komedie, Krimi, Drama
1919
Film - Krátkometrážní, Drama
1918
Film - Krátkometrážní
Film - Krátkometrážní
Film - Krátkometrážní
Scenárista
1948Film - Drama, Romantický
Producent
1960Film - Komedie, Krimi
1949
Film - Rodinný, Western, Drama
1948
Film - Komedie
1945
Film - Válečný, Drama
1942
Film - Dokumentární, Válečný
1941
Film - Komedie
1939
Film - Drama
1934
Film - Komedie
1932
Film - Drama
1931
Film - Komedie
1929
Film - Drama
1928
Film - Komedie, Drama
Střihač
1932Film - Film-Noir, Krimi, Thriller, Drama, Akční
1923
Film - Dobrodružný, Rodinný, Drama
Narodil se jako Lev Milstein v ruské Bezarábii, v Kišiněvu (dnes hlavní město Moldávie), v roce 1917 emigroval do Spojených Států, aby se vyhnul službě v ruské armádě. Po příjezdu do Ameriky pak po řadě náhodných zaměstnání narukoval do armády US jako spojař, byl poslán do Francie a bojoval zde až do konce první světové války. V tomto období pracoval také jako asistent režiséra na různých výukových armádních filmech. Nabyté zkušenosti Milestone využil v řadě svých válečných filmů – NA ZÁPADNÍ FRONTĚ KLID (1930), HRANICE TEMNOTY (1943), A WALK IN THE SUN (1945) a PAHOREK PORK CHOP (1959) s Gregory Peckem - oblíbeným byl pohyblivý záběr, kdy kamera křižuje vojáky, kteří současně v sevřeném šiku na kameru útočí a jeden po druhém padají pod střelbou z kulometu.
V roce 1919 získal americké občanství, v Hollywoodu pracoval nejprve jako střihač, později jako asistent režie. Do pozice režiséra ho prosadil Howard Hughes (kterému později pomáhal s režií jeho velkofilmu PEKELNÍ ANDĚLÉ) a během vůbec prvního předávání Oskarů v roce 1929 hned získal sošku za režii nejlepší komedie, bylo to za film DVA ARABŠTÍ RYTÍŘI (1927). Druhou „režisérskou“ sošku obdržel hned o rok později za protiválečné NA ZÁPADNÍ FRONTĚ KLID (1930). Nominaci na Oskara pro „Nejlepší režii“ získal i v roce 1931 za komedii THE FRONT PAGE. Mezi jeho další snímky patří dobrodružný THE GENERAL DIED AT DAWN (1936) s Gary Cooperem, filmová adaptace Steinbeckova románu O MYŠÍCH A LIDECH (1940) – v pořadí čtvrtá nominace na Oskara za režii - a krimikomedie DANNYHO JEDENÁCTKA (1960) s Frankem Sinatrou, Deanem Martinem a také Shirley MacLainovou. Za zmínku stojí, že Milestone režíroval jednu z prvních gangsterek, THE RACKET (1928) a v roce 1927 spolurežíroval i jednu grotesku Harolda Lloyda – ON, HRDINA DNE.
Nahradil Carola Reeda v režii filmu VZPOURA NA BOUNTY (1962) poté, co Reed odmítl pokračovat v práci, jelikož si nevěděl rady s egem Marlona Branda. Milestone to s Marlonem neměl o nic lehčí a ke konci už Branda nechal, ať si dělá co chce. Když se ho jednou kameraman ptal, proč nesleduje natáčení, Milestone odpověděl: "Nesnáším sledování filmů po částech, nechej ho, ať si to provede jak uzná za vhodné, a až to všechno bude hotové a sestříhané, za deset centů půjdu do kina a podívám se na to vkuse. Proč bych se teď měl nervovat?"
„Několik týdnů šlo všechno hladce, ale pak jsme točili scénu a Marlon začal najednou přeze mne mluvit rovnou na kameramana: 'Podívej, něco ti povím, až půjdu takhle, tak to znamená toč a tento pohyb znamená, že přestaneš točit. Nepřestávej točit dokud ti nedám znamení'. Byl jsem ohromen, ale nic jsem na to neřekl.“ (o režii Marlona Branda ve „Vzpouře“ z roku 1962)
"Myslel jsem si, že to bude snadná cesta jak přijít k penězům – dostal jsem plat a říkal jsem si, to natočíme tak za dva tři měsíce. Jakmile jsem podepsal smlouvu, tak jsem ale zjistil, že za předchozí rok stihli natočit pouhých sedm minut toho, co mělo být pak uvedeno na plátna. Strávil jsem nad tím rok." (když přebíral režii „Vzpoury“ z roku 1962)
V polovině 50. let se široce zapojil do práce v televizi. Mezi jeho blízké přátele patřili Harold Lloyd, Gilbert Roland a Dana Andrewsová (Lewis měl přezdívku Milly). Byl ženatý s Kendall Leeovou (od roku 1936 až do její smrti v roce 1978). Lewis Milestone zemřel pět dnů před svými 85. narozeninami a je pochován na hřbitově v Los Angeles.