Herec
1979Seriál
1973
Seriál - Drama
1971
Film - Drama
Seriál - Rodinný
1969
Film - Krimi, Thriller
Seriál
Seriál - Drama
Seriál - Rodinný
1968
Film - Drama
1967
In Sachen Erzberger gegen Helfferich
Film - Drama
Seriál - Historický
1965
Seriál - Rodinný
1954
1952
Film - Drama
Film - Drama
1951
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Drama
1950
Film - Komedie
Film - Krimi, Drama
1949
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama
1948
Film
Film - Krimi, Drama
1941
Film
Film
Film - Drama
1940
Film - Drama
Film
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Krimi, Sportovní, Drama
1939
Film - Drama, Romantický
Film - Komedie
Film - Drama
1938
Film - Dobrodružný, Western
Film - Drama
Film - Drama
Film
Film
1937
Film
Film
1935
Film - Drama, Historický
1922
Film - Horor, Fantasy
Host
1970Seriál - Hudební, Komedie
Albert Venohr vyrůstal v Düsseldorfu, kde začal studovat herectví u Louise Dumontové. (* 1862 + 1932, herečka a ředitelka divadla Schauspielhaus Düsseldorf GmbH, ke kterému byla přičleněna divadelní akademie. Mezi její další žáky patřil Gustaf Gründgens, Paul Kemp a Paul Henckels.) Venohr debutoval roku 1919 v Geře. V roce 1921 přijal angažmá v berlínském divadle Schlossparktheater. Současně hrál a režíroval v divadlech Volksbühne a Piscator - Bühne (dnešní Theater am Nollendorfplatz). Ve filmu si zahrál poprvé roku 1918. Po boku tehdejší hvězdy Poly Negri si zahrál malou roli ve zfilmované opeře CARMEN. Albert Venohr se cítil být hercem charakterních a vážných rolí, mnohé filmové nabídky odmítal. Další film NOSFERATU natočil roku 1922 a po pětileté pause učinkoval roku 1927 v krátkometrážním GEWITTER UEBER GOTTLAND. V roce 1935 následoval film DAS MAEDCHEN JOHANNA. V roce 1937 hrál ve třech filmech. Zlom nastal v roce 1938, kdy hrál v sedmi filmech.
Po válce působil rok jako herec a režisér v meiningenském Zemském divadle, poté se vrátil do Berlína. Zde působil na scénách divadel Volksbühne a Divadla na Kurfürstendamm. Albert Venohr byl hercem vedlejších rolí. Jeho filmografie zahrnuje 55 filmů, jako např. BISMARCK z roku 1940, dále hrál vyšetřovatele Schneidera v detektivce ALARM z roku 1941. Hostinského Sandera v DIE BRÜCKE z roku 1949 (Neplést si z DIE BRÜCKE z roku 1959. V německé koprodukci bylo natočeno pět filmů distribuovaných pod názvem DIE BRÜCKE.) aj. Kromě herectví se s velkým úspěchem zabýval dabingem. Nejprve jako dabér a od roku 1952 pracoval u společnosti DEFA jako dabingový režisér. Do němčiny ozvučil se svým štábem desítky filmů. V roce 1956 obdržel cenu Heinricha Greifa za dabing francouzského filmu ČERVENÝ A ČERNÝ. (Tento film s Gérardem Philipem by se správně měl jmenovat ČERVENÁ A ČERNÁ. Při překladu do češtiny došlo k chybě. Hlavní hrdina se pokoušel o kariéru vojenskou a kněžskou. Pro armádu byla charakteristická červená barva uniformy, pro církev černá barva sutany.) V roce 1953 hraje ve svém posledním východoněmeckém filmu DIE UNBESIEGBAREN.
V srpnu 1961, kdy se začala stavět berlínská zeď, měl podepsané smlouvy ve východním i západním Berlíně. Vzhledem k tomu, že byl prudce okleštěn počet přechodů a zrušena velká část veřejné dopravy, trvalo z počátku překročení hranice až čtyři hodiny. Pro Venohra přišlo nelehké, ale logické rozhodnutí. Ukončil spolupráci s DEFA a v roce 1965 již hrál šéfkuchaře v západoněmeckém seriálu televize ARD s názvem DER FORELLENHOF. V roce 1967 si zahrál Lva Borisoviče Kameněva v historickém seriálu BÜRGERKRIEG IN RUßLAND. Jeho poslední film bylo sociální drama DIE FAUST IN DER TASCHE, z roku 1978. O rok později herec umírá. Albert Venohr byl od roku 1942 ženatý s herečkou Marií Griemovou.
ČSFD.cz