Herec/čka
1996Fatal frames: Fotogrammi mortali
Film - Horor
1993
Film
1990
Film - Mysteriózní
1988
Seriál - Krimi, Drama
Film - Krimi, Thriller
1986
Seriál - Rodinný, Drama
Seriál - Drama
Film - Dobrodružný, Válečný, Drama, Romantický
1985
Seriál - Dobrodružný, Životopisný, Drama, Historický
7, Hyden Park: la casa maledetta
Film - Krimi, Mysteriózní, Drama
Film - Krimi, Drama, Akční
1984
Seriál - Drama, Romantický, Historický
Film - Dobrodružný, Romantický, Historický
Film - Krimi, Mysteriózní, Thriller, Drama
Film
1982
Film - Komedie
Film - Drama
1981
Film - Horor, Thriller
Film - Mysteriózní
1980
Film - Komedie
Film - Životopisný, Drama
1979
Film - Thriller
Seriál
1978
Film - Drama
Film
1976
Seriál - Krimi
1975
Il cav. Costante Nicosia demoniaco ovvero Dracula in brianza
Film - Horor, Komedie
Film - Drama
Film - Drama, Akční
Giro girotondo... con il sesso è bello il mondo
Film - Komedie
1974
Film - Horor
1973
Film - Dobrodružný, Thriller, Válečný, Drama
1972
Film - Hudební, Drama
Racconti proibiti... di niente vestiti
Film - Komedie
1971
Film - Western
Film - Thriller, Drama
1970
Seriál - Mysteriózní
Film - Dobrodružný, Drama, Akční
Intimità proibite di una giovane sposa
Film - Thriller, Drama
1969
Film - Komedie, Krimi, Thriller, Akční
Film - Dobrodružný, Drama
Film - Horor, Drama
Seriál - Drama
Vita segreta di una diciottenne
Film - Drama
Film - Thriller
Film - Drama
1968
Film - Komedie, Krimi
Diario segreto di una minorenne, Il
Film - Drama
1967
Film - Komedie, Povídkový, Drama
Film - Komedie
Film - Krátkometrážní
Film - Dobrodružný, Akční
Film - Muzikál, Romantický, Fantasy
1966
Film - Rodinný, Fantasy
Seriál - Drama
1965
Battle of the Villa Fiorita, The
Film - Komedie
Film - Drama
1964
Film
Film - Mysteriózní, Thriller, Drama
Film - Komedie
1962
Film - Dokumentární
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
Film - Drama, Romantický
1960
Film - Drama, Historický
Film - Válečný, Drama, Romantický, Historický
1959
Film - Komedie
1958
Film - Muzikál, Válečný, Romantický
Film - Drama
1957
Film - Dobrodružný
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
1956
Film - Komedie
1955
Film - Drama, Romantický
Film
Film - Komedie
1954
Film - Drama, Romantický
Film - Drama, Romantický
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama, Historický
1953
Film - Dobrodružný
Film - Životopisný
1952
Film - Dobrodružný
Il boia di Lilla - La vita avventurosa di Milady
Film - Dobrodružný, Drama, Akční
Film
1951
Film - Drama
Film - Mysteriózní, Drama
Film - Dobrodružný, Drama
Film - Drama
1950
Film - Drama, Romantický
Film - Drama
Film - Drama
1949
Film - Rodinný, Drama, Romantický
1948
1947
Film - Dobrodružný, Drama, Historický
Film - Životopisný, Drama
Film - Drama
1946
Film - Drama
Film
Film - Drama
Film - Drama
1945
Film - Drama
Film
Film - Komedie
1943
Film - Válečný, Drama
Film - Drama
Film - Krimi, Romantický
1942
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
Film - Western
Film - Drama, Romantický
Film
1941
Film - Muzikál, Drama
Film - Drama, Historický
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama
1940
Film - Romantický
Film - Drama
1939
Film - Drama, Historický
Režisér/ka
1969Film - Horor, Drama
1968
Film - Komedie, Krimi
1966
Film - Rodinný, Fantasy
Host/ka
1973Seriál - Publicistický
Archivní záběry
2012Out of My Dreams: Oscar Hammerstein II
Film - Dokumentární
1974
1965
Verifica incerta - Disperse Exclamatory Phase
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1963
Film - Dokumentární
Rossano Brazzi se koncem třicátých let 20. století zařadil mezi oblíbené milovníky italského stříbrného plátna, později se výrazně prosadil i v hollywoodské produkci, celkově v různých zemích natočil přes 120 filmů. Narodil se v Bologni, ale dětství a mládí strávil ve Florencii. Pocházel z bohaté rodiny - jeho otec Adelmo Brazzi sice začínal jako prostý krejčí, časem se ale vypracoval k vlastní továrně na výrobu obuvi, Rossano s dvěma sourozenci tedy vyrůstal v solidních materiálních poměrech.
Rodiče si přáli, aby se stal advokátem, Rossano tedy vystudoval právnickou fakultu a v roce 1937 se odebral do Říma. Mezitím se ale aktivně věnoval několika sportům, na střední škole ve Florencii byl dva roky brankářem školního fotbalového mužstva, úspěšný byl i v boxu nebo šermu. Když ale soupeři v boxu způsobil zranění, sportovních aktivit zanechal a na univerzitě se připojil k amatérskému divadelnímu souboru. Profesionálně se začal věnovat divadlu krátce po příchodu do Říma a právnickou praxi opustil. Získal angažmá ve společnosti sester Irmy a Emmy Gramaticových, před kamerou debutoval menší rolí v Righelliho filmu OSUD V KAPSE (Il destino in tasca, 1938).
Po krátké době se ve filmu propracoval k hlavním rolím a na počátku druhé světové války patřil již k nejpopulárnějším romantickým hrdinům mladé generace. Před kamerou se objevoval hlavně v historických kostýmech, ať již to byl antický filozof Simmius ve filmu SOUD SE SOKRATEM A JEHO SMRT (Processo e morte di Socrate, 1939) nebo titulní role anglického herce Edmunda Keana v životopisném snímku KEAN (1940). Dvakrát hrál po boku slavného francouzského herce Michela Simona (KRÁL SE BAVÍ - Il re si diverte, 1941; KARAVANA - Una signora dell'ovest, 1942), jednu z hlavních rolí ztvárnil ve velkolepém dvoudílném projektu Goffreda Alessandriniho MY ŽIVÍ (Noi vivi, 1942) a SBOHEM, KIRO (Addio, Kira, 1942). Již za války přišla i první nabídka ze zahraničí a jeden film natočil Brazzi v Německu pro společnost UFA (TENKRÁT - Damals, 1943).
V roce 1943 přerušil Rossano Brazzi dočasně hereckou kariéru, protože odmítl propůjčit svou tvář a popularitu propagandě skomírajícího fašistického režimu. Zapojil se naopak do odbojového hnutí a využil svých znalostí prostředí filmových studií Cinecittà, která se tehdy změnila v koncentrační tábor, a pomáhal zahraničním vojákům zde uvězněným. Po válce slavil triumfální návrat na stříbrné plátno titulní rolí ve filmové adaptaci Puškinovy literární předlohy DUBROVSKIJ (Aquila nera, 1946). I když některé Brazziho životopisy tvrdí, že po válce jeho popularita klesala v souvislosti s nástupem neorealismu, v roce 1947 se objevil ve třech z deseti nejúspěšnějších italských filmů. Opět to bylo v historických kostýmech a hlavních mužských rolích a ve filmech BÍLÝ ĎÁBEL (Il diavolo bianco, 1947), JEPTIŠKA Z MONZY (La monaca di Monza, 1947) a ČERVENÝ A ČERNÝ (Il corriere del re, 1947) jej v kinech vidělo přes dvanáct miliónů diváků.
Faktem ale zůstává, že v roce 1948 natočil v Itálii jediný film, vzápětí byl však osloven z Hollywoodu a v adaptaci slavné románové předlohy MALÉ ŽENY (Little Women, 1949) dostal roli profesora Bhaera. V Itálii se potom vrátil k postavě Vladimira Dubrovského (DUBROVSKÉHO POMSTA - La vendetta di Aquila nera, 1951), zahrál si také mušketýra Athose (POMSTA MUŠKETÝRŮ - Il boia di Lilla, 1952). K práci pro hollywoodské produkce se dostal znovu s filmy natáčenými v Itálii (TŘI MINCE VE FONTÁNĚ - Three Coins in the Fountain, 1954; BOSONOHÁ KOMTESA - The Barefoot Contessa, 1954). Nadále točil samozřejmě i v Itálii, příležitostně také ve Francii nebo Španělsku, stále častěji byl ale vyhledáván pro role italských elegánů v amerických a britských filmech.
S Katharine Hepburn vytvořil ústřední dvojici v americkém filmu LETNÍ OPOJENÍ (Summertime, 1955) natáčeném v Benátkách, v Londýně pak stál po boku Joan Crawford v britském snímku THE STORY OF ESTHER COSTELLO (1957). K vrcholu popularity v Americe dospěl hlavní rolí francouzského důstojníka Emila v romantickém muzikálu z doby druhé světové války JIŽNÍ PACIFIK (South Pacific, 1958). Pak se ale jeho role v amerických filmech dostaly do stereotypu a sám Brazzi se později svým úlohám italských milovníků vysmíval. Mezitím se v Itálii nevyhnul téměř povinné účasti v žánru tzv. sandálu a meče (OBLÉHÁNÍ SYRAKUS - L'assedio di Siracusa, 1960). Ve stejném roce ztvárnil Napoleonova mladšího bratra Luciena ve francouzském filmu NAPOLEON (Austerlitz, 1960).
Svou často prezentovanou podobu italského romantického milence s nadhledem shodil například jako zdvořilý hlupáček Carlos v americkém filmu BOBO (The Bobo, 1967) nebo v de Sicově povídkovém snímku SEDMKRÁT ŽENA (Woman Times Seven, 1967). Na přelomu 60. a 70. let hrál v několika filmech tehdy žádaných žánrů hororů nebo westernů. Z titulů s větším ohlasem připomeňme alespoň britskou kriminální komedii PRÁCIČKA V ITÁLII (The Italian Job, 1969), nevšední roli sadistického majora Bernadelliho dostal v jihoafrickém filmu KINGSTREETOVA VÁLKA (Mister Kingstreet's War, 1973). Mezitím navázal spolupráci také s televizí a v produkci různých zemích se objevil v řadě seriálů.
V šedesátých letech si Rossano Brazzi třikrát vyzkoušel i post filmového režiséra, ovšem s nijak valným úspěchem, uveďme alespoň hororový příběh ZACHOVAT SI TVÁŘ (Salvare la fazzia, 1969), na některých filmech se podílel i jako producent. Z jeho pozdější herecké filmografie je na místě uvést nenáročnou, ale úspěšnou komedii SESTŘIČKA V KALHOTÁCH (Il paramedico, 1982), následně se objevil v koprodukčním seriálu VZDÁLENÉ VRCHOLKY HOR (The Far Pavilions, 1984), známém i u nás. I když hrál v řadě oceněných snímků, sám se k prestižní filmové trofeji přiblížil jen jedinkrát, když byl nominován na Stříbrnou stuhu Italského syndikátu filmových novinářů za svůj výkon v italské komedii Alberta Sordiho JÁ A KÁČA (Io e caterina, 1980).
Rossano Brazzi měl řadu ctitelek v Itálii, Americe i dalších zemích, čtyřicet let však zůstával věrný své manželce. V roce 1940 se za něj provdala jeho spolužačka ze studií Lidia Bertolini (1921-1981). Po ovdovění se v roce 1984 podruhé oženil s bývalou německou modelkou Ilse Fischer. Obě manželství zůstala bezdětná, Rossano Brazzi měl ale syna (narozeného v roce 1955) z poměru s Llewellou Humphreys, dcerou slavného amerického mafiána Murraye Humphreyse.
Rossano Brazzi zemřel v Římě na Štědrý den v roce 1994 ve věku 78 let.