Herec
1933Film - Komedie
Režisér
1955Der Cornet - Die Weise von Liebe und Tod
Film - Válečný, Romantický, Historický
1954
Film - Thriller, Drama
1947
Film - Dobrodružný, Muzikál, Životopisný, Drama
1936
Film - Drama
Film - Hudební, Mysteriózní, Drama, Animovaný
1935
Film - Komedie
Scenárista
1960Film - Komedie
1959
Film - Dobrodružný, Sci-Fi
The Remarkable Mr. Pennypacker
Film - Komedie
1957
Film - Mysteriózní, Drama
1956
Film - Drama
1955
Seriál - Drama
The Girl in the Red Velvet Swing
Film - Krimi
Der Cornet - Die Weise von Liebe und Tod
Film - Válečný, Romantický, Historický
1954
Film - Thriller, Drama
Film - Hudební, Životopisný, Drama, Romantický
1953
Film - Film-Noir, Thriller
Film - Katastrofický, Drama, Historický
1951
Film - Komedie
The Model and the Marriage Broker
Film - Komedie
1949
Film - Komedie, Romantický
1948
Film - Komedie, Romantický
1947
Film - Dobrodružný, Muzikál, Životopisný, Drama
1944
Film - Film-Noir, Mysteriózní, Thriller
Film - Komedie, Romantický
1943
Film - Životopisný, Drama, Romantický
1942
Film - Válečný, Drama, Romantický
Film - Muzikál, Romantický
1941
Film - Dobrodružný, Válečný, Drama, Romantický
Film - Komedie
1940
Film - Komedie, Drama
Film - Hudební, Komedie, Drama
1939
Film - Komedie, Romantický
1938
Film - Drama
Film - Hudební, Životopisný, Drama
1936
Film - Drama
Film - Hudební, Mysteriózní, Drama, Animovaný
1935
Casta Diva (Kouzlo jejích očí)
Film - Hudební, Životopisný, Drama
Film - Komedie
Film - Komedie, Romantický
Film - Muzikál
1934
Film - Muzikál
Film - Muzikál, Drama
Film - Komedie
Film - Romantický
Film - Komedie, Romantický
1933
Film - Drama, Romantický
Film - Hudební, Životopisný, Drama
Film - Sci-Fi, Fantasy
Film - Sci-Fi
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Muzikál
Film - Komedie
1932
Film - Sci-Fi
Film - Muzikál
Film - Drama
Film - Hudební, Komedie, Romantický
Film - Komedie
Film
1931
Film - Komedie, Muzikál
Film - Drama
Film - Drama
1930
Film - Komedie, Krimi
Film - Drama
Film - Drama
Film - Komedie, Mysteriózní
Das Flötenkonzert von Sans-souci
Film - Historický
Film
Dvě srdce ve tříčtvrtečním taktu
Film - Muzikál
Film - Muzikál
Film - Komedie, Muzikál
1929
Film - Drama, Romantický
Film
Film
Film - Drama
Film - Romantický
1928
Film
1927
Film - Sportovní, Drama
Film - Drama
Film
Film - Hudební, Komedie, Historický
1926
Film - Drama
Film - Drama
1925
Film - Drama
1920
Film - Komedie
Scénárista a režisér Walter Reisch se během školních let stal členem filmového komparzu. Později zanechal studia medicíny a nastoupil k filmové společnosti jako asistent produkčního Alexandera Kordy. Protože psal pro noviny články a fejetony, navázal na to s psaním scénářů. Debutoval roku 1921 scénářem k filmu MISS HOBBS. Roku 1925 vznikly podle jeho scénáře filmy LEIBFIAKER BRATFISCH, líčící okolnosti sebevraždy korunního prince Rudolfa a OBERST REDL, věnovaný špionážní aféře v c. a k. armádě. Další nabídka přišla z Německa a film se jmenoval DIE ELF TEUFEL. Jedenáct čertů na fotbalovém hřišti byl prvním fotbalovým filmem v německých kinech a kasovním trhákem. Roku 1929 vzniká DIE NACHT GOHOERT UNS, tentokrát jsou hrdiny filmu rychlá auta a jejich řidiči. Reisch se těmito filmy stal úspěšným scénáristou.
Od roku 1930 spolupracoval s režiséry Gézou von Bolvárym, Erichem Pommerem a Gustavem Ucickym. Stejného roku na sebe výrazně upozornil scénářem k DAS FLÖTENKONZERT VON SANS-SOUCI. V době nástupu nacistů k moci se jakožto žid vrátil do rodného Rakouska. Zde vytvořil autorskou dvojici s Willi Forstsem. Výsledkem spolupráce byl scénář k MASKERADE, který vystřelil mezi hvězdy tehdejší “ošklivé káčátko” - Paulu Wessely. Rok poté s ní režiséroval EPISODA, jediný film židovského režiséra, který byl prodán do Německa.
Další pracovní nabídku získal od MGM a přesídlil do Států. Od září 1937 působil v Hollywoodu. Zde vytvořil většinu svých děl, je proto považován i za amerického autora. Podle prvního amerického scénáře byl natočen OSTROV BÁZNĚ. Roku 1938 si jej vybral produkční Bernard H. Hyman pro svůj film THE GREAT WALTZ a následující rok vzniká NINOČKA. Scénář psal s Charlesem Brackettem a Billym Wilderem. Reisch se brzy vyšvihl na stejnou pozici, jakou měl v Německu. Psal pro nejvýznamější hvězdy MGM, počínaje Gretou Garbo, Olivií de Havilland, Hedy Lamarr, Vivien Leigh, Merle Oberon, Lana Turner, Marilyn Monroe, Barbaru Stanwyck a Ingrid Bergmanovou. Roku 1941 byl nominován na Oscara za námět k COMRADE X. Následujícího roku obdržel americké občanství a po vzoru prvních pionýrů, křižujících americkým západem, se vydal na obdobnou cestu americkými filmovými společnostmi. Rok 1946 - Universal. Rok 1947 - Paramount. Rok 1949 - 20th Century Fox. Roku 1953 přichází do kin TITANIC, za který Reisch následující rok získává Oscara.
Devět let po válce se vrátil do Německa a výsledkem byl scénář a režie filmu DER CORNET - DIE WEISE VON LIEBE UND TOD, kterým se zařadil k “horníkům” německého filmu. (Po válce ztratil německý film, po Státech, své druhé místo. Propadl se zhruba na 17. až 23 místo. Paradoxem je, že nahoru mu pomohli i bývalí pracovníci německé kinematografie - židé, slangově “horníci německého filmu” ).
Walter Reisch byl od roku 1935 ženatý s tanečnicí Poldi Dur alias Elisabeth (Lisl) Handl, kterou obsadil do několika svých filmů a zemřel po krátké nemoci v Bel Air.
ČSFD.cz