Herec/čka
1974Film - Drama
1964
Seriál - Dokumentární
1961
Film - Drama
Režisér/ka
1987Film - Komedie
1986
Film - Drama
1982
Film - Životopisný, Drama
1979
Film - Drama
1977
Film - Mysteriózní, Drama, Romantický
1975
1974
Film - Drama
1970
Film - Romantický
1967
Seriál - Krimi, Drama
1966
Film - Krimi, Thriller, Drama, Romantický
Seriál - Drama
1965
Train bleu s'arrête 13 fois, Le
Seriál - Dobrodružný
Film - Komedie
1961
Film - Drama
1960
Film - Krimi
1958
Film - Krátkometrážní
Scenárista/ka
1977Film - Mysteriózní, Drama, Romantický
Host/ka
1975Seriál - Hudební, Talk-show
Režisér Michel Drach vstoupil do dějin francouzské kinematografie hned svým prvním filmem, který neměl daleko ke stylu nové vlny, později pak natočil několik zajímavých snímků v hlavní roli se svou tehdejší manželkou Marií-José Nat. Drach pocházel z Paříže a k filmu jej přivedl jeho bratranec, významný režisér Jean-Pierre Melville. Pod jeho vedením začal Drach již koncem čtyřicátých let pracovat u filmu a jako asistent režie se podílel na Melvillových významných počinech MLČENÍ MOŘE (Le silence de la mer, 1949) a HROZNÉ DĚTI (Les enfants terribles, 1950).
V padesátých letech natočil Michel Drach několik krátkých filmů, jeho celovečerním debutem bylo existenciální drama V NEDĚLI SE NEPOHŘBÍVÁ (On n'enterre pas de dimanche, 1959), za něž získal prestižní cenu Prix Louis Delluc. Tímto příběhem o tragickém konci partnerského trojúhelníku se Michel Drach uvedl velmi slibně, jeho další práce AMÉLIE ANEB ČAS NA LÁSKU (Amélie ou le temp d΄aimer, 1961) však skončila komerčním fiaskem, ačkoliv byla nominována na Zlatého medvěda za nejlepší film na festivalu v Berlíně. Z finančních důvodů později Drach přijal nabídku, kterou předtím odmítl a natočil komedii DOBRÁ PŘÍLEŽITOST (La bonne occase, 1965) s osvědčenými herci.
Pozoruhodné soukromé i pracovní partnerství pak provázelo další tvorbu Michela Dracha během šedesátých a sedmdesátých let. V roce 1964 se oženil s herečkou Marií-José Nat (*1940) a z jejich manželství pocházejí tři synové – David (*1965), Julien (*1973) a Aurelien (*1975). Především se ale Marie-José Nat stala hvězdou většiny dalších Drachových filmů. Některé z nich jsou dnes již zapomenuté, například detektivka SAFARI DIAMANTS (1966), kde s Marií-José hrál Jean-Louis Trintignant, k uměleckým vrcholům dosáhla jejich spolupráce v sedmdesátých letech.
Do filmu PLESOVÉ HOUSLE (Les violons du bal,1974) začlenil Drach své vlastní vzpomínky na období války; film byl nominován na Zlatou palmu v Cannes a ze stejného festivalu si Marie-José Nat odnesla cenu pro nejlepší herečku. Dalším významným počinem bylo psychologické komorní drama o ženě trpící po nehodě ztrátou paměti VLASTNÍ MINULOST NEZNÁMÁ (Le passé simple, 1977), které opět vyneslo festivalovou trofej Marii-José Nat, tentokrát v Karlových Varech. Kromě toho Michel Drach příležitostně pracoval i pro televizi a podílel se například na vzniku některých seriálů. S Marií-José Nat se rozvedl v roce 1981 (rozešli se ale již několik předtím po seznámení herečky s hercem Victorem Lanouxem).
Z Drachovy tvorby osmdesátých let stojí za zmínku epizoda ze života slavného spisovatele GUY DE MAUPASSANT (1982) s Claude Brasseurem v hlavní roli. Hvězdné obsazení dominuje také melodramatickému příběhu ZACHRAŇ SE, LOLO (Sauve toi, Lola, 1985), natočeném ve francouzsko-kanadské koprodukci a dotýkajícímu se citlivě tématu rakoviny. Filmografii Michela Dracha uzavírá komedie DĚDA JE GENIÁLNÍ (Il est génial papy!, 1987), která se opět vrací k mezilidským vztahům, tentokrát v linii dědeček – vnuk.
Michel Drach zemřel v Neuilly-sur-Seine 15. února 1990 ve věku nedožitých 60 let.