Maurizio Merli

Maurizio Merli

Osobnostcsfd.cz

Herec, Režisér

Mohlo by vás zajímat
Filmografie

Herec

1989

Casa Caruzzelli

Seriál - Komedie


1987

Tango blu

Film


1983

Notturno

Film - Dobrodružný, Akční


1981

Velekněz lásky

Film - Drama


1980

Osamělý rozzlobený policista

Film - Krimi, Thriller, Drama, Akční

Buitres sobre la ciudad

Film - Krimi


1979

Od Corleone až po Brooklyn

Film - Krimi, Thriller

Sbirro, la tua legge è lenta... la mia... no!

Film - Krimi, Drama


1978

Un poliziotto scomodo

Film - Krimi, Akční

Commissario di ferro, Il

Film - Krimi, Drama

Poliziotto senza paura

Film - Krimi

Sono stato un agente C.I.A.

Film - Thriller

I gabbiani volano basso

Film - Dobrodružný, Krimi


1977

Na plný plyn

Film - Krimi, Akční

Mannaja

Film - Western

Cinico, l'infame, il violento, Il

Film - Krimi, Thriller, Akční


1976

Roma a mano armata

Film - Krimi, Thriller, Drama, Akční

Napoli violenta

Film - Krimi, Thriller, Akční

Italia a mano armata

Film - Krimi, Thriller, Akční

Paura in città

Film - Drama


1975

Krutý Řím

Film - Krimi, Akční


1974

Canossa

Seriál

Catene

Film - Drama

Consigliere imperiale, Il

Seriál

Giovane Garibaldi, Il

Seriál

Zanna bianca alla riscossa

Film - Dobrodružný, Western, Akční


1972

Mille e una notte all'italiana, Le

Film - Komedie

Decameron proibitissimo - Boccaccio mio statte zitto

Film - Komedie, Pornografický


1971

All'ultimo minuto

Seriál - Drama


1969

Eros e Thanatos

Film - Drama


1968

Fenomenal a Tutankamenův poklad

Film - Sci-Fi


1967

Due rrringos nel Texas

Film - Komedie, Western


1964

Grandi camaleonti, I

Film


1963

Gepard

Film - Válečný, Drama, Romantický, Historický


Režisér

1994

Violentata davanti al marito

Film

Životopis

Maurizio Merli, rodák z Říma, se narodil v době nacistického obléhání Evropy 8. února 1940. Maurizio vystudoval „Accadernia di arte drammatica“ a svou filmovou kariéru započal v polovině šedesátých let minulého století, aby se do paměti diváků zapsal zejména rolemi policistů v sedmdesátých letech. Jeho 180cm vysoká mužná postava s neodmyslytelným knírem, byla jako stvořená pro typ drsného policisty. Nedalo se nepovšimnout si jeho podobnosti s italskou filmou hvězdou Francem Nerem a i to byl důvod využívání Merliho ve filmové branži. Jakoby měl divák Franca Nera stále před sebou a navíc byl Merli určitě všestranným a charismatickým hercem.

Filmový debut měl roku 1963 ve filmu Luchina Viscontiho GEPARD (IL GATTOPARDO). V televizní produkci začal svou kariéru o rok později, v I GRANDI CAMALEONTI. Televize se pro něj také stává tím nejvýraznějším odrazovým můstkem do světa showbyznysu. Jeho hlavní role v televizním seriálu Franca Rossiho s názvem IL GIOVANE GARIBALDI (1974), byla tou správnou, díky které na sebe upoutal pozornost divácké veřejnosti. Poprvé jako „náhradu“ Nera využil Maurizia režisér Tonino Ricci ve filmu ZANNA BIANCA ALLA RISCOSSA (1974). A úspěch se dostavil. Původní Fulciho snímek ZANNA BIANCA (BÍLÝ TESÁK) s Francem Nerem, neměl o moc větší úspěšnost, než snímek s Merlim.

V sedmdesátých letech pak započala již zmiňovaná kariéra v „poliziottesco“ filmech. Premiérou byla role drsného komisaře Bettiho roku 1975, ve filmu KRUTÝ ŘÍM (ROMA VIOLENTA). Maurizio se vyšvihl mezi elitu a v letech 1975-1979 se stal hlavním mužem italských krimi snímků. Merli odehrál přibližně tucet rolí u známých italských režisérů jako Umberto Lenzi, Stelvio Massi, či Fernando Di Leo v těchto filmech. A jeho komisař Betti se kromě již zmiňovaného ROMA VIOLENTA, objevil ještě například ve filmech ITALIA A MANO ARMATA (1976), či NAPOLI VIOLENTA (tedy KRUTÁ NEAPOL) - 1976. Obdobou těchto snímků je i ROMA A MANO ARMATA (1976), kde hraje v roli opět drsného policisty Tenziho. Ačkoliv byl Merli Ital, v těch nejvěhlasnějších filmech jako právě ROMA VIOLENTA, NAPOLI VIOLENTA, ITALIA A MANO ARMATA, ROMA A MANO ARMATA, PAURA IN CITTA, IL CINICO, I´INFAME, IL VIOLENTO a MANNAJA byl jeho hlas nadabován Pino Locchim (1925-1994).

Merli se dokázal vžít do svých rolí a často za sebe nepoužíval náhradu během bojových a nebezpečných scén. Ve dvou, již zmiňovaných filmech ROMA A MANO ARMATA (1976) a IL CINICO, I´INFAME, IL VIOLENTO (1977), využil Umberto Lenzi vzájemnou nevraživost v soukromém životě mezi Merlim a kubánským hercem Tomasem Milianem a postavil je ve filmu jako protivníky. Napětí mezi těmito dvěma udělalo některé scény opravdu přirozené a byla v nich cítit nehraná „chemie“ vzájemného opovržení.

Na počátku 80. let, se film začíná více zaměřovat na horory, post apokalyptické filmy, či komedie, ve kterých Merli neměl žádné místo. Dostal ještě malou roli Petera Wayna ve špionážním thrilleru NOTTURNO (1983), ale to byl opravdu jen zlomek práce, kterou míval kdysi. Posledním filmem byl roku 1987 snímek TANGO BLU a role Walter Mantegazza. Ke konci života se ještě objevoval v televizi, zejména v posledním roce na stanici Canale 5 v pořadu IL GIOCO DEI 9.

Maurizio byl velkým fandou fotbalu a domácího AS Řím (stejně tak jako Sabrina Ferilli). V jednom z rozhovorů Merli vzpomínal, jak byl právně pronásledován a dokonce i preventivně zadržen. Vše bylo z důvodu jeho podoby k podvodníkovi (ten nebyl nikdy identifikován), který falšoval poštovní poukázky. Já osobně doufám, že to nebyl Franco Nero. Kolovala i legendární příhoda, kdy byl Maurizio zastaven policií na kontrolu dokladů a když spustil, jestli nevědí kdo je, okamžitě se mu omluvili a ze slovy - Můžete jet pane komisaři - byl propuštěn.

Maurizio Merli zemřel na infarkt myokardu, který ho postihl během tenisu ve věku 49 let, 10. března 1989. Ani rychlý převoz do nemocnice Villa San Pietro, mu již život nezachránil. Svůj věčný spánek spí na hřbitově v Poggio Catino v provincii Rieti ve střední Itálii. Toto město nedaleko Říma bylo oblíbeným místem, kde Maurizio rád trávil volný čas i dovolené se svou rodinou. Na jeho počest byl po jeho smrti na Rai 3 vysílán snímek z roku 1978 POLIZIOTTO SENZA PAURA.

Petr "Hennes" Hennebichler

Komentáře - zatím bez komentáře

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.