Piotr Andrejew

Osobnostcsfd.cz

Režisér, Scenárista, Producent

Mohlo by vás zajímat
Filmografie

Režisér

2016

Niewinna

Film - Mysteriózní


1991

Sanctus

Film - Krátkometrážní


1988

Přízrak

Film - Drama


1986

Protest

Film - Drama


1980

Citlivá místa

Film - Sci-Fi


1979

Klinč

Film - Drama

Okno

Film - Dokumentární, Krátkometrážní


1976

Krádež

Film


1975

Pan Polny

Film - Dokumentární, Krátkometrážní


1974

Rozmowa

Film - Krátkometrážní, Drama


1971

Pajace

Film - Dokumentární, Krátkometrážní


Scenárista

2016

Niewinna

Film - Mysteriózní


1980

Citlivá místa

Film - Sci-Fi


1979

Okno

Film - Dokumentární, Krátkometrážní


1975

Pan Polny

Film - Dokumentární, Krátkometrážní


1974

Rozmowa

Film - Krátkometrážní, Drama


Producent

2016

Niewinna

Film - Mysteriózní

Životopis

Polský režisér a scénárista, zástupce generace filmu morálního neklidu. V roce 1969 absolvoval dějiny umění na Varšavské univerzitě a následně v roce 1973 filmovou režii na Vysoké škole filmové a divadelní v Lodži.Už jeho školní filmy – zejména PANÁCI (1971) – zaujaly originálním, výrazně výtvarným stylem. Několik krátkometrážních snímků natočil nejprve ve spolupráci se Studiem osvětových filmů v Lodži. Zde mimo jiné společně s kameramanem Jackem Zygadłem a skladatelem Henrikem Kuźniakem realizoval dokument PŘICHÁZÍ MRÓZ (1973), který pojednával o krakovském kreslíři Danielovi Mrózovi, nebo snímek ZA ÚDEREM (1976), inspirovaný sportovní kariérou slavného boxera Jana Sczepańského.

Následně spolupracoval se Studiem dokumentárních filmů ve Varšavě a lodžským studiem SeMaFor. Mezi Blízké Andrejewovy spolupracovníky v té době patřili také Zbygniew Rybczyński, který byl kameramanem řady jeho filmů – např. v Oberhausenu oceněné hrané ROZPRAVY (1974), dále Jerzy Zieliński, jenž se na řadě jeho dokumentů podílel současně jako kameraman a spoluscénárista, a následně i Zbygniew Wichłacz, který například snímal mnohokrát oceněný snímek OKNO (1976).

V roce 1975 se Andrejew stal členem Filmového studia KADR, které tehdy vedl Jerzy Kawalerowicz. Zde natočil tři hrané snímky: televizní KRÁDEŽ (1976) a celovečerní snímky HÁK (1979) a CITLIVÁ MÍSTA (1980). HÁK, na jehož scénáři Andrejew spolupracoval s Filipem Bajonem, je typickým snímkem proudu filmu morálního neklidu. Pojednává o kariéře mladého provinčního boxera, který „naráží“ kvůli své přímočarosti a upřímnosti. Herecká kreace Tomasze Lengrena vyvolala na festivalu v Gdaňsku velkou odezvu a snímek získal řadu cen na různých festivalech. CITLIVÁ MÍSTA zase vyprávějí příběh mladíka, situovaný do roku 1998, do světa na pokraji ekologické záhuby, kde jsou lidé jen čísly řízenými počítačem.

Andrejew byl spoluzakladatelem a v letech 1975-1977 i prvním předsedou Spolku mladých polských filmařů. V letech 1980-1982 přednášel na Vysoké škole filmové a divadelní v Lodži. V roce 1982 odešel do Nizozemska, kde pokračoval ve své filmařské kariéře. Natočil zde řadu dokumentárních snímků a v roce 1988 realizoval z části autobiografický příběh MUŽ STÍNŮ, kde roli polského uprchlíka, který hledá šanci na lepší život v Holandsku, ztvárnil herec Tom Hulce.

Tomáš "hippyman" Tesař

Komentáře - zatím bez komentáře

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.