Herec
1962Film - Krimi, Drama
1961
Film - Thriller
Film
1959
Film - Thriller
Film
1958
Film - Komedie
Film - Drama
1957
Film - Drama, Historický
Film - Drama
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie, Muzikál
Film
1956
Film - Historický
Film
1955
Film - Horor, Mysteriózní, Thriller
Film
1954
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie
Film - Válečný
Trois jours de bringue à Paris
Film - Komedie
Film - Komedie
1953
Film
Film - Komedie, Drama
Film - Krátkometrážní
Film
1952
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
Film
1951
Film - Komedie
Film
Film
Film
Film - Komedie
Film - Komedie
Anglais tel qu'on le parle, L´
Film - Krátkometrážní
1950
Film - Krimi
Film - Komedie, Rodinný
Film - Válečný
Mariage de Mademoiselle Beulemans, Le
Film - Komedie
Film - Drama
1949
Film - Komedie
Film
Film
Film - Krimi
1948
Film
Film - Drama
Film - Dobrodružný
Film - Drama
1947
Film - Krimi, Drama
Film - Komedie, Drama
Film - Drama
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
Film - Komedie
1946
Film - Romantický, Fantasy
Film - Komedie, Romantický, Fantasy
Film - Válečný
Film
Film - Komedie
1945
Film - Drama
1944
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Drama
1943
Film - Krimi, Mysteriózní, Thriller, Drama
Film - Horor, Fantasy
1942
Film - Mysteriózní, Thriller
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Komedie
Film
Film - Komedie
Journal tombe à cinq heures, Le
Film - Drama
1941
Film
Film - Komedie, Drama
1940
Film - Komedie
Film - Muzikál
Film
Film - Drama
1939
Film - Komedie, Drama
Film - Válečný, Drama
Film
Film - Western
Film
1938
Film
Film - Komedie
Film - Komedie, Drama
Film
Trois artilleurs en vadrouille
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Drama
Film - Komedie
1937
Film - Drama
Trois artilleurs au pensionnat
Film - Komedie
Film
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Krimi
Film - Komedie
Rendez-vous aux Champs-Élysées
Film - Komedie
Film - Drama
Film
Film - Krimi
1936
Film - Dobrodružný, Historický
Film - Romantický
Film - Drama
Film
Film - Komedie
Film
Film - Komedie, Drama, Romantický
Film - Drama
Film - Krimi
Film - Komedie
1935
Film - Krátkometrážní
Film
Film - Komedie
Film
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Krimi
Film - Komedie
Film - Komedie
Film
Film - Komedie
1934
Seriál - Drama, Historický
Film - Krimi, Muzikál, Romantický
Film - Komedie
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie
Film - Komedie
Film
Film - Drama
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie
Film - Drama, Romantický
Film
Film - Drama
1933
Film - Drama
Film - Komedie, Drama
Film - Drama
1932
Film - Krátkometrážní, Drama
Film - Komedie
Film - Krimi
Film - Drama
Film - Krimi
Film - Komedie
1931
Film - Drama
Film
Film - Komedie
Film - Komedie
1924
1914
Film - Krátkometrážní
1913
Film - Krátkometrážní
Archivní záběry
2019Film - Dokumentární, Životopisný
Pierre Larquey patřil více než třicet let k významným představitelům vedlejších rolí francouzské kinematografie a natočil okolo 220 filmů. Narodil se do prosté rodiny (jeho otec byl povozníkem) v malém městečku Citon-Cénac v jižní Francii nedaleko Bordeaux. Původně studoval v církevním semináři, pak ale vstoupil do armády a několik sloužil na Madagaskaru, který v té době patřil do francouzské koloniální říše. Právě tady poprvé zkusil profesi herectví a pořádal divadelní představení pro vojáky i domorodce. Po návratu se začal věnovat divadlu a v Bordeaux, nedaleko od svého rodiště, studoval herectví na místní konzervatoři. Studium dokončil s první cenou v oboru komedie a zamířil do Paříže, kde patnáct let hrál v Théâtre des Variétés. Do této doby spadá také debut před filmovou kamerou a těsně před první světovou válkou hrál ve dvou filmech Alberta Capellaniho, jeho početná filmografie tak začíná již v roce 1913 s krátkometrážním němým filmem BOHÁČ (Le nabab, 1913).
Na jevišti Théâtre des Variétés hrál Larquey až do počátku třicátých letech, jeho herectví zrálo pod dohledem velkých režisérských osobností jako byli Sacha Guitry, Marcel Pagnol nebo Louis Verneuil. Nástup zvukového filmu odstartoval Larqueyovu kariéru před kamerou a od počátku třicátých let točil několikrát ročně. Přestože byl již na prahu padesátky, zařadil se mezi významné osobnosti filmu té doby, i když velké role hrál jen zřídka; ostatně, při počtu titulů natočených každých rok by to ani nebylo v jeho silách. Se zvukovým filmem se potkal poprvé v režii Henriho Diamant-Bergera a jeho filmech SOLA (1931) a VŠECHNO, CO SE DĚJE (Tout s'arrange, 1931). Velkou roli mu pak přinesla společenská satira TOPAZE (1933), v jejíž divadelní předloze se před pár lety osvědčil i na jevišti. Objevil se také v přepisech kvalitních děl francouzské literární klasiky jako PANÍ BOVARYOVÁ (Madame Bovary, 1933) nebo BÍDNÍCI (Les Misérables, 1934).
Práce pro film začala u Larqueye brzy zastiňovat všechny ostatní aktivity a například v roce 1934 natočil osmnáct filmů. Podobně vysoký počet filmů jej provázel i v následujících letech, stal se vyhledávaným představitelem bodrých lidových typů a spolupracoval prakticky se všemi režiséry té doby. Až na pár výjimek nehrál nikdy hlavní role, ale jeho jméno bylo často v titulcích uváděno hned za ústředním párem a zvláště ve 30. a 40. letech se těšil značné popularitě u diváků. Jen zřídka dostal Pierre Larquey příležitost v podobě hlavní úlohy, navíc to byly spíše jen nenáročné komedie jako PAN COCCINELLE (Monsieur Coccinelle, 1938) nebo PENZIÓN JONÁŠ (Pension Jonas, 1941). Právě těmito typy filmů ale sklízel nejvíce úspěchů v kinech.
Jeho filmografie sestává z desítek průměrných veseloher a melodramat, můžeme v ní ale najít i hodnotná umělecká díla. K těm patří například film SKANDÁL (Le scandale, 1934) režiséra Marcela L'Herbiera, jednu z nejlepších kreací své herecké kariéry předvedl ve filmu JUSTIN Z MARSEILLE (Justin de Marseille, 1934) režiséra Maurice Tourneura. Z pozdějších let si zmínku zaslouží spolupráce s režisérem Henri-Georgesem Clouzotem, v jehož kvalitních dramatech VRAH BYDLÍ V Č. 21 (L'assassin habite... au 21, 1942) a HAVRAN (Le corbeau, 1943) podal Larquey důkaz o schopnostech charakterního herectví i v záporných rolích. Z doby německé okupace si pak pozornost zaslouží také moderní variace na faustovské téma ĎÁBLOVA RUKA (La main du diable, 1943). Příležitostně se vracel i na divadelní jeviště a ve 40. letech působil v Théâtre de la Michodiere.
I když za války natočil okolo dvaceti filmů (vesměs pro nechvalně proslulou německou společnost Continental Film), na rozdíl od mnoha jiných se po válce vyhnul nařčení z kolaborace a navíc krátce nato zaznamenal úspěch díky titulní roli v přepisu slavného Balzacova románu OTEC GORIOT (Le pere Goriot, 1945). Z jeho další poválečné práce je zajímavá spolupráce s Karlem Lamačem (nebylo to ovšem jejich první setkání) na filmu HNĚV BOHŮ (La colere des dieux, 1946), hrál také ve slavném NÁBŘEŽÍ ZLATNÍKŮ (Quai des orfevres, 1947).
I v padesátých letech točil několikrát ročně, oslovili jej například režiséři, s nimiž dříve spolupracoval v divadle – Marcel Pagnol mu nabídl roli ve své obnovené verzi hry TOPAZE (1950), Sacha Guitry jej obsadil mimo jiné do svých velkorysých historických eposů KDYBY MI VERSAILLES VYPRÁVĚLY (Si Versailles m'était conté, 1954) a KDYBY NÁM PAŘÍŽ VYPRÁVĚLA (Si Paris nous était conté, 1956), objevil se také v mezinárodně oceněných ČARODĚJKÁCH ZE SALEMU (Les sorcieres de Salem, 1957). Znovu jej také angažoval Henri-Georges Clouzot do svých filmů ĎÁBELSKÉ ŽENY (Les diaboliques, 1955) nebo ŠPIONI (Les espions, 1957), frekventovanější spolupráci navázal s režisérem Émilem Couzinetem.
Z posledních let Larqueyova filmování můžeme uvést komedii OKNO DOKOŘÁN (Par-dessus le mur, 1959), která byla ve své době uvedena i v našich kinech. Zatímco díky početné filmografii hrál prakticky se všemi slavnými herci, s Jeanem Gabinem se setkal až v samotném závěru své herecké kariéry v dramatu PREZIDENT (Le président, 1960). Teprve na sklonku své plodné dráhy navázal spolupráci také s televizí a rozhlasem.
Pierre Larquey zemřel ve svém domě v Maisons-Laffitte (dnes předměstí Paříže) 17. dubna 1962 následkem srdečního selhání ve věku 77 let. Byl dvakrát ženatý (první žena Marie Cazeneuve, druhá Yvonne Tropfin).