Herec
2010Seriál - Dokumentární
2006
Adolfo Celi, un uomo per due culture
Film - Dokumentární
2003
Film - Dokumentární
2002
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
2001
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1968
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Režisér
1998Seriál - Dobrodružný, Drama
1993
Film - Akční
1991
1990
Film - Drama
1987
Film - Krimi
1984
1981
Seriál
1977
Film - Dobrodružný
1976
Seriál - Dobrodružný
Film - Dobrodružný, Akční
1973
Film - Krimi, Thriller, Drama
1972
Film - Thriller
1970
Film - Krimi, Thriller, Drama
1968
Film - Western
1967
Film - Dobrodružný, Western
1966
Film - Western
Film - Komedie
Film - Krimi
1965
Agente 3S3: Passaporto per l'inferno
Film - Dobrodružný
1963
Film - Komedie, Povídkový
Scenárista
19841981
Seriál
1976
Seriál - Dobrodružný
1972
Film - Thriller
1970
Film - Krimi, Thriller, Drama
1963
Film - Dobrodružný, Drama, Akční
V Římě absolvoval Experimentální centrum kinematografie ("Centro sperimentale di cinematografia"). Kariéru začínal v 50. letech jako dramatik a asistent Domenica Paolellaa; zkušenosti nabíral při tvorbě tzv. "sandálových filmů" (námětově čerpaly z Bible nebo antiky), které byly v té době na vrcholu popularity. Po rychlém opadnutí zájmu o tento žánr natočil pár špionážních a dobrodružných snímků (některé pod pseudonymem Simon Sterling, scénáře psal i jako Roger Higgins III), aby se stal jedním z průkopníků žánru tzv. "spaghetti westernu".
Hned první jeho western, VELKÁ PŘESTŘELKA (1966) s Lee Van Cleefem a Tomasem Milianem se dočkal velkého úspěchu navzdory faktu, že musel v roce uvedení ve své kategorii čelit soupeřům jako je Leoneho majstrštyk HODNÝ, ZLÝ A OŠKLIVÝ (1966) a Corbucciho DJANGO (1966). V následujících letech vytvořil Sollima s Milianem v roli Mexičana Cuchilla ještě dvě "pokračování" přestřelky: FACCIA A FACCIA (1967, Tváří v tvář ) a CORRI, UOMO, CORRI (1968, Běž, člověče, běž).
Ačkoli režíroval pouze tři westerny a nedosáhl takové popularity jako druzí dva Sergiové (S.Leone a S.Corbucci), počítají se dnes tyto tři filmy ke špičce žánru. Jeho westerny byly také považovány za "politické", se skrytými odkazy na revoluční boje třetího světa a osobnost Che Guevary, kterým byla inspirována postava Cuchilla. V roce 1970 Sollima opět obrátil kormidlo a režíroval Charlese Bronsona a Tellyho Savalase v thrilleru CITTÀ VIOLENTA (1970, Město násilí), což byla jedna z prvních násilnických a svižných italských kriminálek známých jako "poliziotteschi".
Do posledně jmenovaného žánru patří také REVOLVER (1973) s Oliverem Reedem a Fabiem Testim. Za zmínku stojí opakovaná spolupráce s legendou filmové hudby, Ennio Morriconem. Od 70. let se s úspěchem věnoval televizní tvorbě inspirované literárními díly Emilia Salgariho: pamětníci vzpomenou na i v tehdejším Československu veleúspěšný seriál "Sandokan" (1976) s Kabirem Bedim. Sollimův syn Stefano (1966) se rovněž vydal na režisérskou dráhu.