Herečka
2022Film - Dokumentární
2020
Film - Dokumentární
2018
Women Making Films: A New Road Movie Through Cinema
Film - Dokumentární
2010
Film - Komedie, Drama, Romantický
2007
Film - Komedie
2006
Film - Komedie, Drama
2001
Film - Drama
Film - Dokumentární
2000
Film - Komedie, Krimi
1999
Film
1997
Film - Komedie, Drama, Romantický
Film
1996
Film - Drama, Akční
Film - Komedie
1990
Film - Komedie
1988
Film - Dokumentární
1983
Film - Komedie, Krimi, Akční
Film as a Way of Life: Hong Kong Cinema
Film - Dokumentární
1981
Film - Horor, Thriller, Drama, Romantický
Režisérka
2023Film - Dokumentární
2020
Film - Drama, Romantický
Film - Povídkový, Drama
2017
Film - Válečný, Drama
2014
Film - Životopisný, Drama, Romantický
2012
Film - Krátkometrážní
Film - Povídkový, Drama
2011
Film - Drama
2010
Film - Komedie, Romantický
2009
Film - Drama
2008
Film - Drama
2006
Yi ma de hou xian dai sheng huo
Film - Drama, Romantický
2004
Film - Drama
2002
Film - Drama
2001
Film - Horor, Mysteriózní, Fantasy
1999
Film
1997
Film
Film - Drama
1996
Film - Drama, Romantický, Akční
1995
Film - Komedie, Drama
1993
Film
1991
Film - Drama
Film - Krimi, Drama, Romantický
1990
Film - Romantický, Akční, Historický
Film - Drama
1988
Film - Drama, Romantický
1987
Film - Drama, Romantický, Akční, Historický
Film - Dobrodružný, Drama, Akční, Historický
1984
Film - Válečný, Drama, Romantický
1982
Film - Drama
1981
Film - Drama
1980
Film - Komedie, Thriller, Akční
1979
Film - Mysteriózní, Thriller, Drama
Scenáristka
1997Film - Válečný, Drama
Film
Producentka
2017Film - Válečný, Drama
2011
Film - Drama
2010
Film - Komedie, Romantický
2009
Film - Drama
2002
Film - Drama
Youling renjian II: Gui wei ren jian
Film - Horor, Mysteriózní
2001
Film - Horor, Mysteriózní, Fantasy
Film - Drama, Romantický
1999
Film
1997
Film - Drama
1995
Film - Komedie, Drama
1994
Film - Drama
Režisérka, producentka, herečka a občasná scénáristka Ann Hui (celým jménem Xu Anhua, kantonsky: Ann Hui On-Wah), jedna z hlavních představitelek hongkongské nové vlny a držitelka Řádu britského impéria, se narodila v roce 1947 v mandžuské provincii Liaoning čínskému otci a japonské matce. V roce 1952 se její rodina přestěhovala do Macaa a posléze do Hongkongu, kde se natrvalo usadila. Po dosažení magisterského titulu z komparativní literatury na University of Hong Kong studovala dva roky na London Film School.
Po návratu do Hongkongu se stala asistentkou řežiséra Kinga Hua, představitele „nové školy" wuxia. Samostatně začala režírovat seriály a krátké dokumentární snímky pro stanici TVB, natočila řadu snímků pro vládní protikorupční agenturu, z nichž některé vláda ale nedovolila odvysílat, a pro televizní stanici RTHK natočila tři epizody z dokumentární řady o životě v Hongkongu BELOW THE LION ROCK. Epizoda BOY FROM VIETNAM (1978) se pak stala prvním dílem její „vietnamské trilogie".
Koncem 70. let mohla Ann Hui opustit televizní produkci a soustředit se na natáčení vlastních filmů, které buďto stály mimo hlavní proud tehdejší komerční produkce, povětšinou Hollywoodem inspirovaných akčních snímků, gangsterek, nebo kung-fu filmů, nebo se populární žánry snažily inovovat. V roce 1979 natočila thriller THE SECRET, následovaly filmy z „vietnamské trilogie" THE STORY OF WOO VIET (1981) a BOAT PEOPLE (1982). Ann Hui v nich demaskuje vietnamský komunistický režim a ukazuje na tvrdý osud uprchlíků.
Její snímky z 80. a začátku 90. let mají jako hlavní téma emigraci, pocit vykořenění, mezikulturní komunikaci, rodinný konflikt. Hrdinou MY AMERICAN GRANDSON (1990) je malý „ABC" (American born Chinese), který se vrátí do země svých předků, s jejíž kulturou se těžko ztotožňuje a vztah s prarodiči je proto budován velmi obtížně. Její poloautobiografický film SONG OF EXILE (1990) je o obtížném vztahu mladé hongkongské studentky k vlastní matce a o její cestě do matčiny vlasti, kde se musí vyrovnat s pocitem vykořeněnosti.
Kromě reflexivních, introspektivních snímků Ann Hui v tomto období natočila i řadu žánrových snímků, z nichž některé ale neopouští témata její „ne-mainstreamové" tvorby. Ve filmu ZODIAC KILLERS (1991), který pojednává o hongkongské studentce žijící v Japonsku, kde se zaplete s bossem místní jakuzy, se mísí prvky kriminálky, romantického filmu a sociálního dramatu. Během devadesátých let došlo v jejím stylu k posunu. Podle vlastních slov chtěla, aby její filmy byly atraktivnější, oslovovaly širší publikum a byly atraktivní i pro sponzory.
Její filmy z 90. letech a začátku milénia často pojednávají o sociálních problémech obyvatel v sídlištích Tin Shui Wai, např. THE WAY WE ARE (2008), nebo NIGHT AND FOG (2009); natočila také filmy situované na pevninské Číně, např. JADE GODDESS OF MERCY (2003), nebo THE POSTMODERN LIFE OF MY AUNT (2006). Kromě vztahových dramat a sociálního-realismu se Ann Hui ve své tvorbě posledních dvou desetiletí populárním žánrům příliš nevěnovala, za výjimku lze považovat mysteriózní film VISIBLE SECRETS (2001).
Za své filmy získala řadu ocenění na domácích i světových filmových festivalech. Na Hong Kong Film Awards jí byla čtyřikrát udělena cena za nejlepší režii, což zatím nejvyšší dosažený počet, krom toho jí bylo uděleno několik čestných doktorátů. Ann Hui je v celosvětovém měřítku jedna z nejproduktivnějších a nejůspěšnějších režisérek.