Mariella Lotti

Mariella Lotti

Osobnostcsfd.cz

Herečka

Mohlo by vás zajímat
Filmografie

Herečka

1953

Carmen proibita

Film - Drama


1952

Storia del fornaretto di Venezia, La

Film

Processo alla città

Film - Krimi, Mysteriózní, Drama

Donna che inventò l'amore, La

Film

Solo per te Lucia

Film


1951

Kožená maska

Film - Drama

Il capitano di Venezia

Film - Dobrodružný

Nevinní musejí platit

Film - Drama


1950

È più facile che un cammello...

Film - Drama, Fantasy

Il diavolo in convento

Film - Komedie

Gli ultimi giorni di Pompei

Film - Drama, Historický


1949

I pirati di Capri

Film - Dobrodružný, Drama, Akční


1948

Arrivederci, papà!

Film

Guarany

Film


1947

Cavaliere del sogno, Il

Film - Drama

I fratelli Karamazoff

Film - Drama

Le avventure di Pinocchio

Film - Dobrodružný

Principe ribelle, Il

Film

La fumeria d'oppio

Film


1946

Giorno nella vita, Un

Film - Válečný, Drama

Malacarne

Film - Drama


1945

Dieci comandamenti, I

Film - Drama

Nessuno torna indietro

Film - Drama

Canto, ma sottovoce

Film

La freccia nel fianco

Film


1944

Il fiore sotto gli occhi

Film - Komedie

Escadrila alba

Film - Válečný


1943

Mater Dolorosa

Film - Hudební

Quelli della montagna

Film - Válečný, Drama

Silenzio, si gira!

Film


1942

Acque di primavera

Film - Komedie

V záři reflektorů

Film

Turbamento

Film - Drama

Gorgona, La

Film


1941

Vetturale del San Gottardo, Il

Film

Il cavaliere senza nome

Film - Dobrodružný

Marco Visconti

Film

I mariti (Tempesta d'anime)

Film


1940

Dcera zeleného korzára

Film - Dobrodružný

Il signore della taverna

Film

Kean

Film - Drama

Il ponte dei sospiri

Film - Drama, Historický


1939

Io, suo padre

Film - Komedie, Drama

Socio invisibile, Il

Film


1938

Figli del marchese Lucera, I

Film - Komedie

Životopis

Herečka Mariella Lotti byla jednou z oslnivých krásek italského filmu čtyřicátých let a vrchol její kariéry spadal do éry filmů tzv. bílých telefonů. Narodila se jako Anna Maria Pianotta ve městě Busto Arsizio v severní Itálii, v patnácti letech odešla do Říma a již v roce 1937 hrála v jednom krátkém filmu. K filmu ji přivedla její starší sestra Carola Pianotti, která v té době za sebou měla již několik rolí. Mariella Lotti studovala herectví na prestižní škole Centro Sperimentale di Cinematografia a první větší roli dostala v Bonnardově filmu NEBEZPEČNÉ ŽENY (Io, suo padre, 1939).

Mariella Lotti vyzařovala chladnou krásu a režiséři si oblíbili obsazovat ji do rolí povýšen žen z lepší společnosti, často v historických kostýmech (KEAN, 1940; DCERA ZELENÉHO KORZÁRA – La figlia di corsaro verde, 1940; MARCO VISCONTI, 1941). Zajímavější hereckou kreaci předvedla v příběhu dívky provdané z donucení v Mastrocinquově filmu MANŽELÉ (I mariti, 1941). Některé filmy té doby uvedla i tehdejší česká protektorátní kina, například příběh manželské krize se šťastným koncem V ZÁŘI REFLEKTORŮ (Fari nella nebbia, 1942); tady Mariella Lotti výjimečně hrála ženu z chudých poměrů.

Za připomenutí stojí také Blasettiho film z prostředí dívčího penzionátu ÚSTAV GRIMALDI (Nessuno torna indietro, 1945), který sice nevybočoval z dobového průměru, byl ale unikátní přehlídkou tehdejších ženských hvězd italské kinematografie. Jako úspěšná a populární herečka se Mariella Lotti v rámci společenských povinností stýkala s předáky fašistického režimu, což jí po válce přivedlo potíže v dalším uplatnění, v letech 1946-1947 se ale před filmové kamery začala vracet. Znovu dostávala velké příležitosti v historických filmech (PRINC REBEL – Il principe ribelle, 1947; PIRÁTI Z CAPRI – I pirati di Capri, 1949). Jeden film natočila i ve Francii (KOŽENÁ MASKA – Nez de cuir, 1952), v Zampově filmu SPÍŠ PROJDE VELBLOUD (E piu facile che un cammello, 1950) byla partnerkou Jeana Gabina. Před kamerou se setkala i s Lídou Baarovou (NEVINNÍ MUSEJÍ PLATIT – Gli innocenti pagano, 1951).

Po uzavření manželství se Mariella Lotti v padesátých letech začala další práci pro film vyhýbat a svou filmografii uzavřela menší rolí v kriminálním dramatu PROCES PROTI MĚSTU (Processo alla citta, 1954), opět v režii Luigiho Zampy. Za patnáct let před kamerami natočila 45 filmů a svou kariéru ukončila ve třiatřiceti letech, od poloviny 50. let žije v soukromí.

Pavel "argenson" Vlach

Komentáře - zatím bez komentáře

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.