Herec
1952Film - Dobrodružný, Komedie, Romantický
Film - Drama
Film - Krimi
1951
Film - Drama
1950
Film - Drama, Historický
1949
Mystère de la chambre jaune, Le
Film - Krimi
Film - Krimi
1948
Film - Historický
Film - Drama
Film - Drama
1947
Film - Krimi, Mysteriózní
Film
Film - Drama
1946
Film - Krimi, Drama, Romantický
Film - Drama
1945
Film - Drama, Romantický
Film - Drama
1943
Film - Dobrodružný, Drama, Historický
Film - Komedie
1942
Film - Drama, Romantický, Fantasy
1941
1937
Film - Drama
1935
Film
1932
Film - Drama
Jméno Marcela Herranda dnes není již příliš známé, a i když s filmem byl spjat prakticky jen ve čtyřicátých letech, výčet jeho rolí naznačuje, že v té době patřil k významným francouzským hercům. Pocházel z Paříže a od počátku dvacátých let se prosazoval jako herec na divadelních jevištích, působil například v Théâtre du Vieux-Colombier nebo Théâtre de l′Atelier a spolupracoval s významnými režiséry té doby, například s Charlesem Dullinem. Kromě účasti v moderních francouzských hrách zaujal například titulní postavou ve Wildově Obrazu Doriana Graye na jevišti Comédie des Champs Elysées (1922).
Před filmovou kamerou stál poprvé v rámci detektivky PŮLNOČNÍ SOUD (Le jugement de minuit, 1932), skutečným filmovým hercem se ale stal až o bezmála deset let později. Většinu ze svých 26 filmů natočil v letech 1942-1949 a jejich výčet je přehlídkou toho nejlepšího, co v té době francouzské kinematografie vyprodukovala. Historický kostým oblékl Herrand v několika zdařilých adaptacích klasických předloh, jako Bertuccio se objevil ve dvoudílném zpracování HRABĚTE MONTE CHRISTA (Le comte de Monte Cristo, 1943), ve filmu RUY BLAS (1946) se po boku Jeana Maraise představil v postavě Dona Salusta. S Maraisem hrál ostatně již předtím ve filmech HOŘÍCÍ PAVILÓN (Le pavillon brûle, 1942) a ŠUANI (Les Chouans, 1946).
Nejvěrohodněji ztvárňoval Marcel Herrand záporné postavy, nikoli ovšem jednoduchých padouchů, prezentoval se vesměs jako elegantní zloduch s vybraným chováním. Takový byl jeho vrah Larsan v klasické detektivce VŮNĚ DÁMY V ČERNÉM (Le parfum de la dame en noir, 1949) nebo titulní postava Fantomase v jedné z adaptací populární literární předlohy (FANTOMAS – Fantômas, 1947). Tady se setkal se Simone Signoret, s níž pak vytvořil ústřední dvojici ve filmu ANDĚLÉ VE SLEPÉ ULIČCE (Impasse des deux anges, 1950). Nejlépe typ Herrandových záporných postav reprezentuje slavný Carného film DĚTI RÁJE (Les enfants de paradis, 1945), kde hrál zločince Lacenaira.
Na stříbrném plátně Herrand hrál také postavy panovníků; například v adaptaci Tolstého povídky OTEC SERGEJ (Le père Sergei, 1945) ztvárnil ruského cara Mikuláše I. Známější je ale jeho poslední filmová role z FANFÁNA TULIPÁNA (Fanfan le Tulipe, 1952), kde se představil jako požítkářský francouzský král Ludvík XV. Krátce poté Marcel Herrand nečekaně zemřel, v červnu 1953 ve věku 55 let.