Herec
2008Mémoires du cinéma francais, de la libération à nos jours
Film - Dokumentární
2007
Danielle Darrieux, une vie de cinéma
Film - Komedie
2006
Film - Dokumentární, Životopisný
2003
Louis De Funès, la comédie humaine
Film - Dokumentární
2002
Michel Audiard et le mystère du triangle des Bermudes
Film - Dokumentární
2001
Film - Dokumentární
1996
Lino: un portrait de Lino Ventura
Film - Dokumentární
1978
Film - Dokumentární
1975
Seriál - Drama
1956
Seriál - Dokumentární
Režisér
1994Film - Válečný
1992
Film - Drama
1991
Seriál - Krimi, Mysteriózní, Drama
1988
Seriál - Krimi
1987
Seriál
1985
Seriál - Drama
1983
Seriál
1979
Seriál - Dobrodružný, Drama, Historický
1978
1977
Seriál - Thriller, Drama
1976
Film
1973
Film - Válečný, Drama, Romantický
1972
Film - Krimi, Drama
1970
Film - Drama
1968
Film - Komedie
Film - Drama
1967
Seriál - Krimi, Drama
1966
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
Film - Krimi, Drama
1965
Film - Komedie, Drama
La Fabuleuse aventure de Marco Polo
Film - Dobrodružný, Životopisný
1963
Film - Komedie
1962
Film - Drama
Film
1960
Film - Válečný, Drama
1959
Film - Drama
Film - Romantický
1958
Film - Drama
Film - Drama
1957
Film - Drama
Film - Komedie
1956
Film - Drama
1955
Film - Komedie, Drama
Scenárista
19921991
Seriál - Krimi, Mysteriózní, Drama
1965
Film - Komedie, Drama
1960
Film - Válečný, Drama
1959
Film - Drama
Film - Romantický
1958
Film - Drama
1957
Film - Drama
Tomuto obdivuhodnému režisérovi se v poměrně úzké tvůrčí filmografii podařilo do světových dějin filmu vystřelit hned několik opravdu skvělých žánrových titulů. Denys se narodil 8.března roku 1921 a původem je čistokrevný Nantesan (Nánťan). Jeho cesta k filmu však nebyla tak hladká, jako se to může jevit u jiných dobrých režisérů stejné francouzské školy. Po mnoha hlavně osobních a studijních problémech se přece jenom dostal ke svému neoficiálnímu divadelnímu debutu, kde si jej všiml úspěšný filmový producent, který mu nabídl spolupráci na snímku ŠLECHTICI, jež se Denysovi stává pravým filmovým debutem a vstupenkou v pozdějším věku mezi režijní elitu.
Zpočátku již pracuje s velmi vyzrálými francouzskými herci jako např. panem Decomblem či Bernardem Blierem. Kamarádský vztah navazuje s Pierrem Fresnayem, rovněž známým hercem "Nejstraší francouzské školy", se kterým společně natočí několik milých, komerčně méně úspěšných krimikomedií. Avšak opravdovým uměleckým podpisem, výrazným na kulturní scéně doma i v zahraničí se mu stává až několikerý filmařský pokus s Jeanem Gabinem v titulní roli BURZIÁNŮ, kde se mu na plátně vedle Gabina schází též skvělý Blier či oblíbený Brasseur. Mezi další divácky úspěšné patří jistě pozdější snímky z přelomu padesátých a šedesátých let UN TAXI POUR TOBROUK, NEVÍTANÝ DĚDIC, HROM DO TOHO, kterými se definitivně uvádí jeho jméno ve veřejnou známost, zvláště díky spolupráci se skvělým Linem Venturou, který svou naprostou profesionalitou a dobrým srdcem podal psychickou pomoc vždy, když bylo třeba těm, kteří si to dle Ventury zasluhovali a to byl i případ Denyse.
Po tomto krátkém zhruba tříletém úspěšném "inauguračním" období se režisér pouští do několika mezinárodních filmových projektů, kterými neztrácí, ale ani příliš nezískává další popularitu a větší přízeň producentů. Definitivním režisérským kouskem v jednom opravdu nabitém období roku 1966 se stává uznávaným a slavným v pravém slova smyslu. A sice točí komerčně velice úspěšný film RVAČKA V PANAMĚ, dnes již klasiku kriminálního žánru s Gabinem a Fröbem a film OTEC A DCERA. Vydařené tvůrčí období dekoruje na konci šedesátých let slavnou komedií Zlatého fondu TETOVANÝ s Funesem a Gabinem, jež dva bylo opravdu těžké dáti dohromady v jakémkoli smyslu. Dobrou práci oceňují jak oba velikáni filmového nebe, tak i kritika a diváci a Patelliere má otevřenou cestu dále.
Po několika dalších filmových pokusech se Denys udává chvíli znovunalezenou cestou kriminálních dramat a započíná ji opravdu mistrovsky dílem ZABIJÁK. Postava Gabina je jednoznačná, ale musí se najít dobrý protivník do filmu. Denys nachází tehdy již velice oblíbeného italského mladého herce Fabia Testiho, který se této náročné role zhostil opravdu báječně s nečekaným výsledkem a tak nám s dokomponováním drsné dobré hudby, linoucí se celým filmem, vzniká titul a pojem v žánru krimi-noir.
Nastupuje menší režijní útlum a do poloviny devadesátých let, kdy oficiálně tento originální režisér zakončuje svou činnost u filmu, stihne natočit zhruba ještě dvě desítky zvláště televizních děl, např. díly MAIGRETA s Bruno Cremerem, snad můžeme vyzdvihnout i válečné PRETLES INTERDITS s Robertem Hosseinem a konečný snímek DIAMANTOVÉ MEČE, kde se setkáme i s mnohými českými herci.
Neprávem je mnohými dnešními diváky Denys de la Patelliere označován za "režijní omyl", nechápu proč to, vždyť tento muž realistických dramat, něžných komedií i syrových kriminálek nám dal hodně ze svého velkého umění a my bychom si toho měli vážit.