Herec
19711970
Film - Komedie
1967
Seriál - Krimi, Drama
Film - Horor, Thriller
1966
1964
Film - Thriller
1961
Film - Krimi
1960
Film - Komedie, Krimi
Film - Krimi, Drama
1959
1958
Film - Dobrodružný, Drama, Romantický
Seriál - Krimi
1957
1956
Dobrodružství Tilla Ulenspiegla
Film - Dobrodružný, Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
1955
Film - Dobrodružný
1954
Film - Komedie, Drama
Film
1953
Film
1951
Film - Komedie
Film - Komedie, Romantický
Film - Komedie
Film - Krimi, Drama
Film - Krimi
1950
Film - Drama
Film - Drama
1949
Film - Krimi, Drama
Film - Komedie
1940
Film - Komedie
Scenárista
1954Film
Host
1961Seriál - Hudební
Raymond Souplex nebyl jen hercem, ale také scénáristou, dramatikem i skladatelem a zpěvákem. Narodil se v Paříži jako syn státního úředníka a vyrůstal v harmonickém prostředí početné rodiny. Vystudoval práva a začal pracovat jako nižší soudní úředník, mezitím se ale neúspěšně pokoušel o zkoušky na konzervatoř. Ve dvacátých letech se seznámil s lidmi z umělecké branže a začal se pomalu sám prosazovat jako autor písní a scének, v nichž sám zároveň účinkoval v různých kabaretech a kavárnách.
Do světa filmu pronikl Souplex až počátkem čtyřicátých let, podílel se na scénáři ke komedii PŘEKVAPENÍ Z RÁDIA (Les surprises de la radio, 1940), v níž se také objevil v roli sebe samotného. Nebyla to ale úplně první role, před kamerou debutoval již krátce předtím v komedii NA SOUŠI (Sur le plancher des vaches, 1939). Mezitím navázal bohatou spolupráci s herečkou Jane Sourza (1902-1969), zvláště populární byla jejich série jejich skečů Na lavičce, která se později dočkala i filmové podoby (NA LAVIČCE – Sur le banc, 1954). Za války hrál Raymond Souplex v Théâtre 10 heures, účinkoval také v rozhlase, jeho odvážná satira mu ale vynesla nepříjemnou pozornost orgánů německé okupační správy.
S filmem spolupracoval více až v padesátých letech, kdy jich točil i několik ročně, objevoval se v různých žánrech a v nestejně velkých rolích. Velkou příležitostí pro něj byla úloha pana Paula v Clouzotově mezinárodně ceněném snímku MANON (1949), vyjma několika dalších filmů zasazených do historického prostředí (ROZKOŠNÁ CAROLINE – Caroline chérie, 1951; KDYBY MI VERSAILLES VYPRÁVĚLY – Si Versailles m´était conté, 1953) je však jeho filmografie té doby poskládána z průměrných a dávno zapomenutých titulů. Výjimku tvoří již zmíněná komedie NA LAVIČCE (1954), v níž s Jane Sourza vytvořil ústřední pár bezdomovců, znovu pak spolu hráli ve filmu MRKVE JSOU VAŘENÉ (Les carottes sont cuites, 1955). Jednu z mála dalších hlavních rolí dostal v kriminálce IDENTITÉ JUDICIAIRE (1951), v níž hrál policejního komisaře Basquiera.
Právě role komisaře Basquiera se stala předobrazem k nejslavnější Souplexově postavě, jíž byl komisař Bourrel v kriminalistickém seriálu POSLEDNÍCH PĚT MINUT (Les cinq dernières minutes). Jednu z hlavních postav vyšetřujícího policisty hrál Souplex v 56 dílech (seriál se vysílal v letech 1958-1973). Velkou roli policejního komisaře Mullera mezitím ztvárnil také ve dvou kriminálních filmech režiséra Roberta Bibala KAŽDÁ MINUTA SE POČÍTÁ (Chaque minute compte, 1959) a ALIBI PRO VRAŽDU (Alibi pour un meurtre, 1960).
Postavy kriminalistů hrál Souplex na přelomu 50. a 60. let i v dalších filmech, příležitostně se znovu objevoval i v jiných žánrech (HLÍDKA, KTERÁ ZASPALA – La sentinelle endormie, 1966), do konce šedesátých let vystupoval i na různých pařížškých jevištích. Raymond Souplex zemřel následkem rakoviny plic v listopadu 1972 ve věku 71 let, a přestože zmíněný seriál měl ještě připravená pokračování, tvůrci od dalšího natáčení upustili. Raymondova dcera Perette Souplex (*1930) je též herečkou, ve filmu i v televizi se s otcem často setkávala.