Herec
1966Film - Krimi, Drama
Film - Komedie
1965
1964
Film
1962
Film - Drama
1961
Film - Dobrodružný, Drama, Akční
1960
Film - Drama
1959
Film - Drama
1958
Seriál - Krimi
1956
Film - Drama
1955
Film - Drama
Film - Komedie, Muzikál
Film - Drama
1954
Film
1953
Film - Komedie
1952
Film - Komedie, Drama
Film - Drama
Quatre sergents du Fort Carré, Les
Film - Drama
1951
Film
Film - Drama
Film
1950
Film
Film - Drama
1948
Film - Komedie, Drama
1947
1946
Film - Drama
1945
Film - Drama, Romantický
1944
Film - Dobrodružný
1943
Film - Drama
1942
Film - Sci-Fi
Film
Film - Drama
1941
Film - Drama
1935
Film - Drama
Film - Komedie
1933
Film - Drama
1932
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
1931
Film
Film - Drama
1930
Herec Jean Marchat se do historie francouzského filmu zapsal desítkami středně velkých rolí, prioritou jeho uměleckých aktivit ale celý život zůstávalo divadlo. Narodil se jako Jean-Pierre Marchat v malém městečku Grigny v jižní Francii, hereckou průpravu získal na pařížské konzervatoři, kterou absolvoval s první cenou v oboru tragédie, což jej v podstatě automaticky přivedlo k angažmá na nejprestižnější divadelní scéně Comédie Française. Tady se začal uplatňovat od poloviny dvacátých let v díle francouzských klasiků, dramatech i komediích.
Jako významný dramatický umělec se silným kapitálem v podobě mluveného projevu se Jean Marchat vyhýbal filmu až do nástupu zvuku, i potom se ale jeho filmografie rozrůstala jen pomalu a v průběhu třicátých let natočil pouhých osm filmů, titulní roli ztvárnil například ve filmu PŘÍPAD DOKTORA BRENNERA (Le cas du docteur Brenner, 1933). Za války dočasně opustil Comédie Française a ve spolupráci s Marcelem Herrandem působil v Théâtre des Mathurins (například v Molierově Tartuffovi), tady si také koncem čtyřicátých let vyzkoušel i divadelní režii (Racinův Britannicus z roku 1952).
Teprve ve čtyřicátých letech začal Jean Marchat častěji spolupracovat s filmem, jako uhlazený elegán středního věku se stal ideálním představitelem vedlejších rolí šlechticů, právníků a dalších mužů z vyšších vrstev, často se zápornými povahovými rysy. Jako princ-regent se objevil v dnes méně známé adaptaci románu HRBÁČ (Le bossu, 1944), hrál také v dodnes vysoce hodnoceném historickém filmu PONTCARRAL, PLUKOVNÍK CÍSAŘSTVÍ (Pontcarral, le colonel d´empire, 1943), zmínku si zaslouží i jeho účast ve dvou filmech z těsně poválečného období (DÁMY Z BULOŇSKÉHO LESÍKA – Les dames du Bois de Boulogne, 1945; SKLEPY V HOTELU MAJESTIC – Les caves du Majestic, 1945). Jednu z hlavních rolí hrál v detektivce ZÁHADNÝ PAN SYLVAIN (Le mystérieux Monsieur Sylvain, 1946), ze spolupráce s filmaři vyniká častější natáčení s režisérem Henri Calefem (KOLEMJDOUCÍ – La passante, 1950.
Počátkem padesátých let se Marchat vrátil na jeviště Comédie Française a kromě jiného vytvořil velké role především v díle Pierra Corneilla (Cid, Horatius, Cinna), uplatnil se ale i ve světové klasice (Shakespeare), znovu se prosadil i jako režisér (Calderónova hra Život je sen). Po celá padesátá léta znovu stál i před kamerou, jako generál Gourgaud se objevil ve velkofilmu NAPOLEON (Napoléon, 1955), svůj výčet kostýmních rolí obohatil také výstupem ve slavné historické romanci VE SLUŽBÁCH KRÁLE (Le miracle des loups, 1961), jeho poslední herecké kreace před filmovou kamerou byly ve znamení postav právníků (DRUHÁ PRAVDA – La seconde vérité, 1966).
V posledních letech života se Jean Marchat v divadle věnoval hlavně režii, sám si ale občas přisoudil menší roli (Trojská válka nebude), příležitostně pracoval také pro televizi a nové uplatnění mu přinesl i dabing, pro distribuci ve francouzských kinech například často daboval Caryho Granta.
Jean Marchat zemřel 2. října 1966 ve věku 64 let.