Herec
1938Film
1937
Film - Hudební, Komedie
Film - Komedie, Romantický
Film - Komedie
1936
Film - Drama
Film - Komedie, Romantický
Film - Drama
Film - Drama
1935
Film - Drama
1934
Film
1933
Film - Drama
Manolescu, der Fürst der Diebe
Film - Komedie, Krimi
Film - Komedie
Film
1932
Film - Akční
Film - Sportovní, Drama
Film - Romantický
Film - Drama
Film - Hudební, Komedie, Krimi
1931
Film - Mysteriózní, Thriller
Film - Hudební, Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
1914, die letzten Tage vor dem Weltbrand
Film - Drama
Film - Komedie
Film - Historický
1930
Film
Film - Muzikál
1929
Cagliostro - Liebe und Leben eines großen Abenteurers
Film - Horor, Thriller
Film
Film
Film
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1928
Film - Drama
Film - Horor, Thriller
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama
1927
Film - Sci-Fi, Drama
Film - Drama
Film - Komedie
Film - Drama
1926
Film - Drama
1925
1924
Film - Drama
1923
Film - Drama
Film
Film - Drama
Film - Drama
1922
Film - Krimi, Mysteriózní, Thriller
Film - Drama
Film - Drama
Film
Film - Krátkometrážní
Film
Die Intrigen der Madame de la Pommeraye
Film - Drama
1921
Film
Film
Film
Film - Drama
Film
1920
Film
Film
1919
Film - Drama
Film
Film
Film
1918
Film
Film
Film - Drama
Film
1917
1916
Film
1915
Film
Film
Film
1914
Film - Komedie
1913
Film
Režisér
19361935
Film - Drama
1933
Film - Komedie, Muzikál, Romantický
1929
Film
1921
Archivní záběry
2017Film - Dokumentární
2014
Caligari - Wie der Horror ins Kino kam
Film - Dokumentární, Historický
2003
Film - Dokumentární
1998
Dämonische Leinwand - Der deutsche Film der zwanziger Jahre
Film - Dokumentární
Alfred Peter Abel byl německý herec, který hrál ve více než 100 němých a 38 zvukových filmech. Je řazen mezi hvězdy německého němého filmu.
Absolvoval lesnické učiliště. Poté se učil zahradníkem, studia přerušil, pokračoval na obchodním učilišti. Poté nastoupil na lipskou akademii umění, obor umělecká kresba. Navštěvoval soukromé hodiny herectví a nakonec si jej zvolil za své povolání. Po začátcích na několika malých jevištích získal v roce 1904 angažmá v divadle Deutsche Theater Berlin. Lety se propracoval od okrajových postav k charakterním rolím. Režisér zdejšího divadla Max Reinhardt (1873-1943) se zajímal o film a nabídl herci spolupráci.
Max Reinhardt se od roku 1906 vedle divadla zabýval i promítáním vlastní a cizí tvorby. Jeho první filmy se nezachovaly. Prvním jejich společným filmem, který se zachoval je EINE VENEZIANISCHE NACHT (BENÁTSKÁ NOC, 1913). Natáčelo se v Berlíně-Tempelhofu a tzv. „natáčecí den" trval asi 1 hodinu. 17. června 1914 byl film schválen censurou. Oficiálního uvedení se dočkal 16. dubna 1914 v Union-paláci v Kurfürstendammu. Tentýž rok byl uveden v USA. Pro Alfreda Abela v roli Anselmuse, to byla jeho první filmová role. Podle některých pramenů byl jedním z kameramanů Karl Freund (* 16. 1.1890 Dvůr Králové, + 3. 5. 1969 Santa Monica, Kalifornie). V následující éře němého filmu natočil pod vedením režisérů, jako byli Max Mack, Richard Oswald, Ernst Lubitsch a Fern Andra více než 100 filmů. Na rozdíl od tehdejší americké vlny se jeho herectví vyznačovalo zdrženlivější gestikulací i civilnějším projevem.
V roce 1916 obdržel vyznamenání „Orden für Kunst und Wissenschaft" ve stříbře za roli Petera Lumpa ve stejnojmeném dramatu PETER LUMP (1916). Vroce 1922 hrál roli Lorenze Luboty ve filmu PHANTOM (1922). V Německu dodnes oceňované dílo expresionismu. Čtyři filmy sám režiséroval, produkoval jeden film DER STREIK DER DIEBE (ZLODĚJOVA STÁVKA, 1921), který u diváků propadl. Znovu exceloval filmem METROPOLIS (1927).
V éře zvukového filmu platil Alfred Abel za herce „elegantních rolí". V roce 1930 dostává nabídku na roli Sira Johna Meniera v Hitchcockově MARY (1930). Jednalo se o německou verzi MURDER (PROCES MARY BARINGOVÉ 1930).
Alfred Abel byl ženatý s Elisabeth Seidel. Jejich dcera Uršula byla též herečka. V roce 1935 dostala zákaz hraní, protože nebyla schopna doložit rasovou čistotu. Alfred Abel byl pohřben na hřbitově Friedhof Heerstraße v Berlíně. Jeho hrob byl během dalších let zrušen.
ČSFD.cz