Herečka
1999Film - Komedie, Drama, Romantický
1986
Seriál - Dobrodružný
Seriál - Rodinný, Drama
1985
Film - Komedie
1984
Film - Válečný, Drama, Historický
Seriál - Komedie
1981
Film - Komedie, Povídkový
1980
Film - Komedie
1977
Film
1975
Film - Krimi, Drama
1974
Film - Krimi
1972
Seriál - Dobrodružný
1969
Film - Komedie, Krimi
Seriál - Dobrodružný
1963
Film - Krimi, Drama
Film - Komedie
Film - Krimi, Drama
Film - Krimi, Mysteriózní, Drama
Film - Komedie, Rodinný
Film - Krimi
1961
Film - Dobrodružný, Historický
Film - Komedie
Film - Drama
1960
Film - Drama, Historický
Film - Drama, Romantický
1959
Film - Drama
Film - Komedie, Krimi
1958
Film - Drama, Romantický
Film - Komedie
1957
Film - Dobrodružný
1956
Film
Hostka
2007Seriál - Dokumentární, Životopisný, Historický
Francouzská herečka Sophie Grimaldi byla vyhledávanou představitelkou dívčích rolí na přelomu padesátých a šedesátých let 20. století, v několika filmech jsme ji mohli vidět i u nás, i když později se před kamerou objevovala již jen sporadicky. Pochází z Paříže a její vlastní jméno zní Colette Ebran, herectví studovala na pařížské konzervatoři, kterou dokončila v roce 1957. Ještě před absolutoriem přišla první nabídka od filmu a objevila se v komedii ŽENSKÝ KLUB (Club de femmes, 1956).
Po konzervatoři hrála Sophie Grimaldi v pařížských divadlech Théâtre Daunou a Théâtre Edouard VII, častěji ale byla nadále využívána filmem. Jako svůdná Mitzi Schlager vytvořila partnerskou dvojici s J. C. Brialym ve filmu KRISTÝNA (Christine, 1958), s nímž se později objevila také v dramatu GIGOLO (Le gigolo, 1960), mihla se i v průlomovém díle nové vlny BRATRANCI (Les cousins, 1959) režiséra Claude Chabrola. V jeho režii a znovu s Brialym pak hrála snoubenku ve filmu HEJSKOVÉ (Les godelureaux, 1961), v podružných hereckých úkolech na sebe několikrát oblékla i historický kostým (ROZHOVORY KARMELITEK – Le dialogue des carmélites, 1960; KAPITÁN FRACASSE - Le capitaine Fracasse, 1961).
I když by se dalo říci, že Sophie Grimaldi byla jen jednou z mnoha krásek tehdejší francouzské kinematografie, díky mateřskému znaménku na bradě byla mezi ostatními snadno k rozpoznání. Ještě v první polovině šedesátých let však její filmová kariéra de facto skončila, narodily se jí tři děti a péče o ně vyřadila Sophii Grimaldi z hereckého provozu. Kromě synů Marca a Stéphana to byla dcera Caroline Grimm, která se později prosadila jako herečka a zpěvačka. Před kameru se Sophie Grimaldi začala vracet koncem šedesátých let, častěji to bylo v televizi, zatímco o její mizivé participaci ve filmu vypovídají popisy rolí jako „žena ve vlaku“ (VELKÝ ŠÉF – Le cerveau, 1969).
Mihla se také v kriminálce VÍC NEŽ POUHÝ STRACH (Au-dela de la peur, 1975), jednu z hlavních rolí sobecké matky titulní hrdinky hrála v u nás neznámém filmu Clauda Autant-Lary GLORIA (1977). Postavu matky jedné z hlavních hrdinek (Sophie Marceau) hrála později také v Corneauově dramatu PEVNOST SAGANNE (Fort Saganne, 1984). Z jejích dalších (a častějších) výstupů v televizi připomeňme jednu epizodu ze známého seriálu POMNĚNKOVÁ MARIE (Marie Pervenche, 1990). Zatím naposledy se Sophie Grimaldi objevila jako paní Langevinová, jedna ze zákaznic, ve filmu VENUŠE, SALÓN KRÁSY (Vénus beauté institut, 1999).