Herečka
1988Film - Krimi, Thriller
1984
Film - Horor, Komedie, Thriller
1983
Seriál - Drama
1982
Film - Drama
1979
Film - Komedie, Romantický
Gardenia, il giustiziere della mala
Film - Krimi
1978
Film - Drama, Pornografický
Film - Krimi
Incontri molto ravvicinati del quarto tipo
Film - Komedie, Sci-Fi
Film - Komedie
1977
Film - Komedie
1976
Film - Komedie
1973
Un amore così fragile, così violento
Film - Drama
1972
Film - Krimi, Drama
Film - Krimi, Drama
Prode Anselmo e il suo scudiero, Il
Film - Komedie
Il terrore con gli occhi storti
Film - Komedie, Thriller
Film - Komedie
Seriál - Muzikál
1971
Film - Drama
Film - Komedie
1967
Film - Komedie
María Baxa je naturalizovaná Italka, která pochází z Bělehradu, tedy dnešního Srbska, kde se narodila 15. dubna 1946. Aktivní herecká kariéra Maríe proběhla v období let 1967 až 1988, kdy se převážně v italské kinematografii objevila asi ve dvaceti rolích. Byla interpretkou „béčkových“ filmů různých žánrů, jako detektivek, sci-fi, či erotickýckých komedií.
V roli Evy debutovala roku 1967 v jugoslávském tragikomickém filmu BOKSERI IDU U RAJ. Zde se objevuje v titulcích filmu, ještě se slovanským jménem Marija Baksa. V roce 1971 byla María obsazena do filmu Jovana Jovanoviče MLAD I ZDRAV KAO RUZA. Tento snímek s Draganem Nikoličem v hlavní roli, se stal významným snímkem srbské kinematografie a příběh mladíka, který se z ulice dostane až do nejvyšších míst mafie, byl tehdy trnem v oku komunistické cenzury.
Ještě v roce 1971 se María poprvé objevila ve filmu italském a to v komedii LE BELVE. V roce 1972 pak hrála v thrilleru IL TERRORE CON GLI OCCHI STORTI. Opravdové herecké hvězdy pak potkala při natáčení mafiánského snímku THE VALACHI PAPERS. Představovala zde Donnu a skuteční mafiánští bossové Joe Valachi a Vito Genovese, zde byli ztvárněni Charlesem Bronsonem a Lino Venturou. Bruno Corbucci pak svěřil Maríi roli Tebaldy ve komedii BOCCACCIO (1972). Ještě stále v roce 1972 hrála v roli Nascarelly, prostitutku, která neskončí nejšťastnějším způsobem.
Plně se do povědomí veřejnosti dostala rolí Fiammetty v historickém filmu z období křížových výprav. V režii byl opět Bruno Corbucci a po boku Marií hrál v hlavní roli Lino Banfi. Snímek z roku 1973 se jmenuje IL PRODE ANSELMO E IL SUO SCUDIERO. Poté přišli na řadu komedie a možná nejúspěšnější rolí, byla Poppea, v komedii PER AMORE DI POPPEA (1977). Poppea byla manželkou Nera, kterého zde ztvárnil, Oreste Lionello. Nejen v tomto snímku María odhalila své krásné tělo. Její asi nejzajímavější rolí byla Veronique v erotickém snímku Claudia de Molinise CANDIDO EROTICO (1978). Krásu svého těla také ukázala jako Emmanuelle v sci-fi komedii INCONTRI MOLTO RAVVICINATI DEL QUARTO TIPO ve stejném roce.
V roce 1982, pak María natáčí opět v Jugoslávii a v roli Vivijany se objevuje v dramatu KIKLOP. O rok později byl uveden televizní seriál pod stejným názvem a María byla opětovně obsazena do role Vivijany. V Jugoslávii pak ještě roku 1985 získala roli Natalije v komediálním hororu DAVITELJ PROTIV DAVITELJA. Svou hereckou kariéru María uzavřela opětovně na Apeninském polostrově, a to v kriminálce RUSSICUM – I GIORNI DEL DIAVOLO (1988), kde byla uvedena pod jménem Maria Teresa Baxa.
V sedmdesátých letech María také pózovala jako fotomodelka v časopisu pro muže Playmen. Ač nedostala nikdy větší příležitost pro hlavní roli, přesto se tato rodačka z Jugoslávie nemusela nikdy stydět za svě herecké výkony a mohla být pyšná na svůj fyzický vzhled. Pravdou je, že v paměti jí dnes mají jen opravdoví znalci a fanoušci daného období.
María Baxa zemřela ve věku 73 let v Bělehradě, o její smrti nepřinesla média žádné informace.