Herec
1996Yang Yin: Gender in Chinese Cinema
Film - Dokumentární
1972
Film - Drama, Akční
Režisér
1993Film - Akční
1990
Film - Akční
1988
Film - Fantasy, Akční
1987
Film - Krimi, Drama, Akční
1986
Film - Akční
1985
1984
Film - Akční
Film - Horor, Akční
1983
Film - Akční
Film - Drama
Film - Fantasy, Akční
1982
Film - Drama, Akční
Film - Komedie, Akční
Film
Film - Romantický, Akční
1981
Film - Drama, Akční
The Sword Stained with Royal Blood
Film - Drama, Akční
She diao ying xiong chuan san ji
Film - Akční
1980
Film - Drama, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Akční
Guangdong shi hu xing yi wu xi
Film - Drama, Akční
Film - Dobrodružný, Akční
Film - Dobrodružný, Muzikál, Fantasy, Akční
1979
Film - Akční
Film - Drama, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Dobrodružný, Akční
1978
Film - Dobrodružný, Drama, Akční
Film - Akční
Film - Drama, Akční
She diao ying xiong chuan xu ji
Film - Drama, Akční
1977
Film - Drama, Akční
Film - Akční
Film - Drama, Akční
Film - Dobrodružný, Akční
1976
Film - Akční
Film - Drama, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Válečný, Drama, Akční
Film - Dobrodružný, Akční
1975
Film - Dobrodružný, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Dobrodružný, Akční
Film - Akční
Film - Fantasy
1974
Film - Drama, Akční
Film - Akční
Film - Drama, Akční
Film - Dobrodružný, Fantasy, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Akční
Film - Dobrodružný, Drama, Akční
1973
Film - Drama, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Dobrodružný, Akční
Film - Krimi, Drama, Romantický
Film - Akční
Film - Drama, Akční
1972
Film - Drama, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Krimi, Drama, Romantický, Akční
Film - Dobrodružný, Akční
Film - Dobrodružný, Akční
Film - Komedie, Sportovní
1971
Film - Válečný, Drama, Akční, Historický
Film - Drama, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Akční
Film - Akční
Film - Komedie, Akční
1970
Film - Akční
Film - Drama, Akční
Film - Krimi, Akční
Film - Dobrodružný, Akční
1969
Film - Akční
Film - Dobrodružný, Akční
Film - Dobrodružný, Muzikál, Mysteriózní
Film - Dobrodružný, Akční
Film - Drama
Film - Drama, Akční
1968
Film - Dobrodružný, Romantický, Akční
1967
Film - Drama, Akční
Film - Drama, Akční
Film - Muzikál, Drama, Akční
1966
Film - Drama, Romantický, Akční
Film - Drama, Akční
1965
Film - Muzikál, Drama
1957
Film - Muzikál, Drama
1949
Film - Komedie
Scenárista
1993Film - Akční
1980
Film - Drama, Akční
1975
Film - Dobrodružný, Akční
1966
Film - Drama, Romantický, Akční
1965
Film - Muzikál, Fantasy
1964
Film - Drama, Historický
Film - Muzikál
Archivní záběry
2001Film - Komedie, Akční
Chang Cheh (nebo také Chang Che, Chang Cheuh, Chang Chueh, Chang Yik Yan) režisér, scénárista, hudební skladatel, filmový kritik, do dnešní doby určitě největší a nejzásadnější režisér jak studia Shaw Brothers, tak celé čínské kinematografie se narodil 10. 2. 1923 v Jit Kongu. Chang nepatřil k šedému čínskému průměru a nepocházel z nuzných poměrů. Jeho otec, Chang Au byl válečník a posléze také politik. A jeho synovi byla určená stejná kariéra. Vlastně válečníkem zůstal. Jeho hrdinové uplatňovali boj jako životní filosofii a náplň, jako princip svého bytí. A všichni hrdinové, opírající se o vojáckou čest vycházejí z Changovy osobní zkušenosti. Právě ve světě válečníků, které potkal za války s Japonskem, našel své budoucí předobrazy tvrdých, nekompromisních, ale spravedlivých hrdinů. Už tehdy ale víc směřoval ke kulturní oblasti.
Po absolvování střední školy v Sečuanu se už jako kapitán zapojil do kulturně sociální skupiny vedené dvěma jeho velkými vzory. Cheung Do Farn a Yu Kwun Tse byli důstojníci, které Chang později následoval do Šanghaje. A Cheung Do Farn přivedl Changa k filmu. Konkrétně k filmové společnosti Cathay Asia Films, která fungovala až do konce 90. let. Majiteli Cathay Asia Films byla další zásadní filmová legenda, bratři Lau Chung Ho a Lau Chung Leung, tedy filmoví zakladatelé klanu Lau. Changovým vzorem byl v tu dobu režisér Fai Mu, muž, který ovládat podobu klasického „ping“ filmu 40. let.
Chang v sobě objevil velký talent k psaní scénářů a první uváděnou prací, pod kterou je podepsaný se uvádí GIRL BEHIND A MASK, film natočený na sklonku 40. let. HAPPENINGS IN ALI SHAN (1949) Chang nejen napsal, ale i režíroval. A svůj režijní debut zvládl na výbornou. Bez přípravy a zkušeností se režie ujal s profesionalitou, kterou získal jen ze sledování jiných filmů. Po neúspěchu filmu THE HEART OF A LOVER, THE HEART OF A WOLF, ke kterému Chang napsal scénář se autor přesunul do Hong Kongu a na jedenáct let zanevřel na svůj oblíbený Taiwan. Vypadalo to, že zůstane na okraji a nikdy neprosadí svůj talent. Chang psal recenze a články, publikoval pod několika pseudonymy, hltal romány s bojovou tématikou a díky výbornému stylu se začal stávat předmětem zájmu filmového světa, který na něj už dávno zapomněl.
Chang Cheh se stal dvorním scénáristou Shaw Bros a v roce 1964 napsal scénář k filmu THE WARLORD AND THE ACTRESS. Romantické dobrodružné drama získalo cenu Zlatého koně a Chang už u Shaw Bros zůstal. THE FEMALE PRINCE (1964) vychází z čínské opery a stejně jako THE AMOROUS LOTUS PAN (1964) patří ke stylu Huangmei diao. V roce 1965 se Chang vrátil k dávno opuštěné cestě. Začal znovu režírovat. Po THE BUTTERFLY CHALICE se náhle trochu odvrátil od „operetních“ čísel a natočil kung fu film. Navíc našel to, co Run Run Shaw tak moc potřeboval. Prvního skutečného hrdinu, ideálního válečníka, typického šermíře, který přichází, aby spasil, když ne svět, tak alespoň jeho malé části, herce, se kterým se publikum ztotožní a kterého bude následovat do kin. TIGER BOY (1966) (Hu Xia Jian Chou) představil divákům největší budoucí hvězdu žánru wuxia pian Jimmyho Wang Yu. A i když se Chang Cheh hned dalším filmem vrátil pokorně k huangmei diao ve snímku THE PERFUMED ARROW (1966), vývoj už se nedal zabrzdit. Jeho další film měl z nadaného režiséra, spisovatele a hudebního skladatele vytvořit kmotra hongkongského filmu.
První monumentální wuxia Changa Cheh neslo název THE MAGNIFICENT TRIO a vzniklo v roce 1966. Chang ho napsal i režíroval. Po dvou dalších wuxia filmech (THE TRAIL OF THE BROKEN BLADE (1967), THE SWORD AND THE LUTE (1967)) Chang Cheh opět zazářil kultovním snímkem. ONE-ARMED SWORDSMAN (1967) naplnil pokladny, přitáhl do kin snad úplně celou Asii, Japonsko nevyjímaje a stal se legendou. Ve filmech THE ASSASSIN (1967) a GOLDEN SWALLOW Chang dál rozvíjel svůj motiv hrdinského krveprolití a utvrzoval si místo na špici hongkongského filmového průmyslu. RETURN OF ONE-ARMED SWORDSMAN (1969) navázal na úspěch prvního handicapovaného šermíře, ale nepřekonal ho. Chang tu ale poznal své nové dva hrdiny, kteří s ním později natočili okolo třiceti hrdinských filmů. David Chiang a Ti Lung vytvořili s režisérem slavný „železný trojúhelník“, který později doplnil ještě Chen Kuan Tai.
V tomto složení natočil Chang spoustu kasovních trháků a čínskému publiku představil nový styl moderního noirového ladění, ve kterém je hlavním hrdinou tvrdý mladý bojovník. Filmy tzv „násilného kung fu“ vycházely z podobných amerických a francouzských snímků, promítalo se do nich ale množství čínských aspektů a do dnešní doby si podržely svou jedinečnost. VENGEANCE !, THE DUEL, DUEL OF FIST nebo THE ANGRY GUEST opakují schematicky stejné motivy, každý z nich má ale jedinečnou formu. Po potížích s hlavními herci Changova týmu musel režisér najít novou hvězdu, kterou objevil v Alexanderu Fu Shengovi. Spolu s ním přesunul svůj realizační tým na Taiwan a vytvořil Fu Shengovu slavnou šaolinskou sérii, ve které posunul generační snímky „násilného kung fu“ blíž klasickému kung fu žánru. SHAOLIN MARTIAL ARTS, SHAOLIN TEMPLE, FIVE SHAOLIN MASTERS, NEW SHAOLIN BOXERS a další filmy s Fu Shengem byly velice oblíbené a zdálo se, že Changova popularita neztratí nic ze své síly. Ale po Fu Shengově smrti se režisérova naděje rozplynula.
Poslední velká etapa jeho tvorby je spojovaná se skupinou herců taiwanské opery, známými u nás jako The Venoms, kteří účinkovali v Changově filmu FIVE VENOMS. S Venoms Chang natočil několik dalších filmů, které si dodnes podržely svůj kultovní nádech, ve srovnání s jeho předchozí tvorbou ale působí velice anachronicky a nedokonale. V 80.letech pomalu zanikalo studio Shaw Brothers a Chang Cheh se přesunul na okraj zájmu. Postupně se dostával do větší a větší izolace, točil slabší snímky a nikdy už se nedostal na původní úroveň své režijní práce. Chang Cheh zemřel 22.6.2002, ale jeho žáci, John Woo nebo Tsui Hark pokračují v linii, kterou svým dílem začal.