Herečka
2005Film
2001
2000
Film - Komedie, Drama, Romantický
1999
Film - Komedie
Film - Thriller
1998
Film - Drama
Film
1997
Seriál
1996
Film - Komedie
1995
Film - Komedie, Romantický, Historický
Film - Mysteriózní, Drama, Romantický
1994
Film - Drama
1993
Jean Renoir: Part One - From La Belle Époque to World War II
Film - Dokumentární
1992
Film - Komedie
1991
Film
1990
Film - Komedie
Film - Komedie
1989
1987
Film - Dobrodružný, Komedie, Krimi, Drama
1986
Film - Romantický
Seriál - Rodinný, Drama
1985
Seriál - Drama
Seriál - Drama
Film
1984
Film - Komedie
Film
1983
Film - Komedie
1982
Film
1981
Film - Drama
Seriál - Drama, Romantický
1980
Film - Komedie
Film - Válečný, Drama, Romantický
Film - Dokumentární
Film
1979
Film - Komedie
Film
Film
Seriál - Komedie
1978
Film - Komedie, Thriller, Akční
Film - Komedie
Film - Drama, Historický
Film
1977
Seriál - Komedie, Životopisný, Drama
1975
Seriál - Historický
Seriál - Drama
Seriál - Drama
Seriál - Drama
1974
Film - Komedie
1973
Seriál
Seriál
Seriál - Drama
1972
Dernières volontés de Richard Lagrange, Les
Seriál - Drama
Seriál - Dobrodružný
1970
Film - Krimi
1969
Film - Drama
Film - Komedie, Muzikál
1968
Film - Komedie
1967
Seriál - Komedie
1966
Film - Komedie, Romantický
1965
Film - Komedie, Western
Film - Komedie, Krimi, Romantický
Film - Komedie
1964
Film - Komedie
Seriál - Dokumentární
Film - Drama
Film - Thriller
1963
Film - Krimi, Drama
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Drama
Film - Krimi
Seriál - Drama
1962
Film - Drama, Romantický
Film - Drama
Film
1961
Film - Komedie, Povídkový
Film - Drama
1960
Film - Komedie, Povídkový
Film - Komedie, Drama
Seriál - Komedie
Film - Drama
1959
Film - Dobrodružný, Romantický, Akční
Film - Komedie, Romantický
Film - Drama
Film - Válečný, Drama
Film
Caméra explore le temps: La citoyenne Villirouët, La
Film - Historický
1958
Film - Krimi, Drama
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Komedie, Drama
1957
Film - Drama
1956
Film - Komedie
Film - Komedie
1955
Film - Životopisný, Drama, Romantický
Film - Komedie
1954
Film - Komedie
1953
Film - Komedie
1952
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie
1951
Film - Drama
Film - Komedie
1950
Film
Uniformes et grandes manoeuvres
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
1949
Film - Drama
1948
Film - Komedie
Film - Komedie
1947
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie
Film - Komedie
1946
Film - Komedie
Revanche de Roger la Honte, La
Film - Krimi, Drama
Film
Film
1945
Film
1943
Film - Komedie
Film - Romantický
1942
Film - Muzikál
1940
Film
1939
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie
1938
Film - Drama
Film - Komedie
1937
Film - Válečný, Drama, Romantický
1936
Film - Komedie
1935
Film - Komedie
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie
1934
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie
Film - Komedie, Drama, Romantický
Film - Komedie
1933
Film
Film - Komedie
Film - Krimi, Drama
Film
Les vingt-huit jours de Clairette
Film - Komedie, Muzikál
Film - Drama
1932
Film - Komedie, Romantický
Film - Komedie
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film
Film - Drama
Film - Komedie
Film - Komedie
1931
Film - Komedie, Drama
Hostka
1992Seriál - Publicistický, Talk-show
1991
Seriál - Dokumentární, Talk-show
Archivní záběry
2003Seriál - Dokumentární
Jedna z nejaktivnějších francouzských hereček, Paulette Dubost, se narodila jako Paulette Marie Emma Deplanque v Paříži do rodiny inženýra a zpěvačky v Komické opeře. Právě díky matce již jako dítě vstoupila Paulette na divadelní jeviště, v roce 1927 začala studovat na pařížské konzervatoři zpěv a herectví a koncem dvacátých let již tančila v operetách. Podle starších pramenů poprvé vstoupila na stříbrné plátno ve slavném Renoirově filmu NANA (1926), současní odborníci ale za její debut označují až postavu Clary v komedii TELEFONÁT (Un coup de téléphone, 1931), kterou režíroval Georges Lacombe. S tímto režisérem spolupracovala Paulette Dubost častěji i v následujících letech.
Na filmovém plátně začala Paulette Dubost ztvárňovat rozverné temperamentní dívky jednoduššího charakteru a převážně nižšího sociálního postavení, a i když zatím hrála jen vedlejší role, díky četnosti vstupů před kameru brzy získala pozornost diváků i odborníků – jen v roce 1933 natočila třináct filmů. Její doménou byly nenáročné komedie a melodramata, jen zřídka dostala příležitost vystoupit ve filmech slavných režisérů – například v titulu ŠTĚSTÍ (Le bonheur, 1934) Marcela L'Herbiera, hrála také po boku slavného Bustera Keatona v komedii KRÁL CHAMPS-ELYSÉES (Le roi des Champs-Elysées, 1935).
V roce 1936 se Paulette Dubost provdala za André Ostertaga, který působil v koloniální správě v Maroku. Svého manžela následovala do severní Afriky, což také vysvětluje značný pokles počtu natočených filmů, nicméně do Francie se stále vracela. Typ rolí, do nichž byla obsazována, reprezentuje nejlépe hlavní role rozverné dobromyslné venkovanky v komedii SLUKA (Bécassine, 1938). Z umělecky hodnotnějších filmů s její účastí můžeme uvést PRAVIDLA HRY (La regle du jeu, 1939) od Jeana Renoira. Za války opět cestovala mezi Francií a Marokem a nadále točila jen zřídka, mezitím se jí v roce 1942 narodila dcera Christine. Hrála například v komedii ADRIEN (1943) v hlavní roli se slavným Fernandelem; tento film měl sice jen průměrné kvality, zato značný divácký ohlas. V komerčně úspěšných filmech se objevila i po válce (ROGER LA HONTE, 1946).
Ve druhé polovině čtyřicátých let začal Paulette Dubost ke spolupráci častěji zvát režisér André Berthomieu, několikrát hrála s Bourvilem. Teprve v této době začala herečka rozšiřovat svůj herecký rejstřík i o vážnější charaktery a dostala tak možnost vystoupit v umělecky hodnotných filmech, například RADOVÁNKY (Le plaisir, 1952) slavného Maxe Ophülse. Mezitím se v roce 1950 rozvedla a natrvalo se vrátila do Francie. Nadále hrála ve filmech různých žánrů i kvalit, i u nás ji známe například s filmů s Jeanem Gabinem nebo ze slavného historického filmu HRBÁČ (Le bossu, 1959) s Jeanem Maraisem, nebáli se ji oslovit ani tvůrci francouzské nové vlny (VIVA MARIA!, 1965).
Počátkem padesátých let navázala Paulette Dubost intenzívnější spolupráci s televizí, kde začala účinkovat především v kvalitních přepisech klasických literárních děl. Tato práce podle mínění mnohých kompenzovala její účast v desítkách průměrných filmů. Nadále také excelovala na divadelních jevištích (například Théatre Sarah Bernhardt), kde se – stejně jako ve filmu a televizi – přes postavy matek postupně dostala k úlohám babiček. Naši diváci si ji nejspíše připomenou jako mírně potrhlou matku hlavní hrdinky (Annie Girardot) v populárních komediích NĚŽNÉ KUŘE (Tendre poulet, 1978) a UKRADLI TORZO JUPITERA (On a volé la cuisse de Jupiter, 1980). S Annie Girardot ostatně v té době hrála ve více filmech. Dále ji můžeme zaznamenat v dramatu POSLEDNÍ METRO (Le dernier métro, 1980) nebo v lyrickém snímku MILOU V MÁJI (Milou en mai, 1990).
Paulette Dubost dnes již žije víceméně v soukromí, což je logické vzhledem k věku, nicméně dosud přijímá pozvání na společenské akce, v úctyhodných 97 letech také poměrně nedávno stála ještě i před filmovou kamerou, a sice v krátkém snímku CURRICULUM (2007). V roce 2008 se podílela na pořízení zvukové nahrávky básní Arthura Rimbauda. Svou kariéru zpracovala v autobiografické knize Život je krátký (C'est court, la vie, 1992). Za svou dlouhou kariéru nedostala na rozdíl od jiných hereček nikdy žádné ocenění, díky téměř dvěma stovkám rolí na stříbrném plátně a v televizi ale dnes neodmyslitelně patří k legendám francouzského filmu.