Herec
1984Film - Drama
1974
Film - Drama
1970
Film - Dokumentární
1967
Film - Drama
1941
Film - Drama
1934
Film - Komedie, Krátkometrážní
1933
Film - Drama
1932
Film - Drama
1931
Film - Drama
1929
Film - Drama, Historický
Film - Drama
1927
Film - Komedie, Krátkometrážní
1926
Film - Drama
Film - Krátkometrážní, Drama
Režisér
1984Film - Drama
1981
Film - Drama
1980
Film - Drama
1976
Seriál - Drama
1974
Film - Drama
1972
Film - Drama
1969
Film - Drama
1967
Film - Drama
1962
Film - Válečný
1959
Film - Dokumentární
1958
Film - Válečný, Drama
Film - Válečný, Drama
1957
Film - Válečný, Drama
Film
1955
Film
1953
Film - Dokumentární
1952
Film - Dokumentární
1951
Film - Drama
1950
Film - Dokumentární
1948
Film - Válečný, Drama
1945
Kinokoncert k 25-letiju Krasnoj Armii
Film - Dokumentární, Hudební
1944
Film - Válečný, Drama
1943
Film - Válečný
1941
Film - Válečný
Film - Drama
Film - Krátkometrážní, Drama
1939
Film - Drama
1938
Film - Drama
1936
Film - Akční
1934
1932
Film - Drama
1930
Film - Drama
Film - Komedie
Scenárista
1976Seriál - Drama
1957
Film - Válečný, Drama
Producent
1962Film - Krátkometrážní, Drama
Filmovou kariéru zahájil v osmnácti letech herectvím v legendárním experimentálním uskupení FEKS (fabrika excentričeskogo akťora), kde se profiloval jako talentovaný komik. Ačkoli se později realizoval zejména v režii, scenáristice a pedagogické činnosti, hraní nikdy zcela neopustil, což dosvědčuje i role Lva Lolstého, kterou ve svém stejnojmenném autorském titulu ztvárnil ještě rok před smrtí.
První velký režisérský úspěch zaznamenal se zvukovým debutem o vysokých ideálech sovětské mládeže Polární hrdinové (1936). Už zde se rýsují typické prvky Gerasimova jedinečného rukopisu: důraz na psychologickou propracovanost postav, zřetelné motivace chování a pevné sociální ukotvení hrdinů charakteristické pro tehdejší realistickou literaturu, které posléze vykrystalizují v monumentálním eposu Tichý Don (1957-58) o tragickém osudu donského kozáctva.
Od poloviny 40. let vede Gerasimov režii a herectví na VGIK a počínaje Mladou gardou (1948) začíná své filmy obsazovat vlastními studenty, z nichž formuje opravdové hvězdy (N. Morďukova) a se stejným úspěchem vychovává i generace předních režisérů (T. Lioznova, S. Bondarčuk, K. Muratova). Díky jeho ochraně mohla i v politicky ošemetném období tvořit řada nekonformních autorů a za svou existenci mu vděčí i proslulý film Komisař (1967) A. Askoldova, který před naprostou likvidací ukryl Gerasimov ve svém trezoru, kde se našel až po jeho smrti.