Příklon k existencialismu, pocitová platforma 60. let, hledání východisek - to jsou zdroje, z kterých vyvěrá příběh Ferdinanda, který přišel o práci a v bezútěšné situaci s pocitem zbytečnosti nachází útěchu ve vztahu k Marianne. Tento motiv je zakomponovaný do gangsterského podhoubí. Ferdinand se celou dobu domnívá, že Marianne je sestrou gangstera; rozčarování z poznání, že je jeho milenkou, zaplatí oba životem. Godardova svoboda vyjadřování vytváří osobitý styl díla, v kterém se slučuje subjektivizující proud s cinema-vérité a ústí do podoby pestré koláže. Svérázný, nekonvenční Belmondo využívá prostor na improvizaci, jeho projev osciluje mezi něžnými, humornými a vážnými polohami. Film je variací na známá godardovské témata: lásku, která přináší smrt, hledání svobody, problém jazyka a komunikace, romantickou představu o možnosti návratu k přírodě a deziluzi ze zklamání. O lhostejnosti, pocitu marnosti a cynismu moderní doby.
podle knihy, útěk, láska, vražda, Paříž, básník, deník, neo-noir, francouzská nová vlna
Hrají: Jean-Paul Belmondo, Anna Karina, Samuel Fuller, Jean-Pierre Léaud, Pascal Aubier, Raymond Devos, Krista Nell, Hans Meyer, Dominique Zardi, .....Henri Attal, Georges Staquet, Graziella Galvani, Dirk Sanders, Roger Dutoit, Jimmy Karoubi
Režie: Jean-Luc Godard
Scénář: Lionel White, Jean-Luc Godard, Rémo Forlani
Producenti: Georges de Beauregard
Hudba: Antoine Duhamel
Kamera: Raoul Coutard
Střih: Françoise Collin
Scénografie: Pierre Guffroy
Zvuk: René Levert, Antoine Bonfanti