Clara Calamai

Clara Calamai

Osobnostcsfd.cz

Herečka

Mohlo by vás zajímat
Filmografie

Herečka

1985

Il mondo dell'orrore di Dario Argento

Film - Dokumentární, Horor


1975

Tmavě červená

Film - Horor, Krimi, Mysteriózní, Thriller

La peccatrice

Film - Rodinný, Drama, Romantický


1967

Čarodějky

Film - Komedie, Povídkový, Drama, Romantický


1958

Afrodite, dea dell'amore

Film - Drama, Historický


1957

Natálie

Film - Drama, Romantický


1952

Moschettiere fantasma, Il

Film - Dobrodružný

Znepokojující maso

Film - Drama


1950

Romanticismo

Film - Komedie


1949

Vespro siciliano

Film


1948

Amanti senza amore

Film - Drama


1947

Cuando los ángeles duermen

Film - Drama

Ultimo amore

Film - Drama


1946

Adultera, L'

Film - Drama

Il tiranno di Padova

Film

Il mondo vuole così

Film


1945

La resa di Titì

Film - Komedie


1944

Sorelle Materassi, Le

Film - Komedie

Due lettere anonime

Film - Válečný, Drama


1943

Posedlost

Film - Krimi, Drama, Romantický

Addio, amore!

Film - Drama

Enrico IV

Film

Una piccola moglie

Film


1942

Guardia del corpo, La

Film

Žertovná večeře

Film - Drama

Regina di Navarra

Film

Le vie del cuore

Film


1941

I mariti (Tempesta d'anime)

Film

Pirati della Malesia, I

Film - Drama, Akční

Caravaggio, il pittore maledetto

Film - Drama

Nocturno

Film - Drama

Il re del circo

Film

Brivido

Film - Komedie, Mysteriózní, Thriller

Avventuriera del piano di sopra, L'

Film


1940

Addio, giovinezza!

Film - Komedie

Manovre d'amore

Film

Boccaccio

Film

Capitan Fracassa

Film

Sorprese del vagone letto, Le

Film


1939

Zločin beze svědků

Film

Socio invisibile, Il

Film

Eredità in Corsa, L'

Film

Io, suo padre

Film - Komedie, Drama


1938

Soňa: Román ruské velkokněžny

Film

Souboj národů

Film - Drama, Historický

Destino in tasca, Il

Film

Pietro Micca

Film - Válečný, Historický

Životopis

Herečka Clara Calamai má v historii italské kinematografie poněkud významnou pikantní pozici ve smyslu prvně odhaleného poprsí. Přesněji řečeno, nebyla úplně první obnaženou Italkou před kamerou, byla ovšem první velkou hvězdou, která něco takového divákům nabídla. Pocházela ze starobylého města Prato v severní Itálii, na stříbrném plátně debutovala až jako bezmála třicetiletá vedlejší rolí v historickém filmu PIETRO MICCA (1938).

Historické kostýmy byly společným prvkem i dalších rolí Clary Calamai koncem třicátých let, hrála v několika významných počinech tehdejší italské kinematografie (SOUBOJ NÁRODŮ – Ettore Fieramosca, 1938; BENÁTSKÝ PEKAŘ – Il fornaretto di Venezia, 1939; BOCCACCIO, 1940), hrála také ve filmech ze současnosti a na počátku druhé světové války patřila již k předním hvězdám italského filmu a žánru tzv. bílých telefonů. Své fyzické přednosti odhalila v několikasekundové sekvenci Blasettiho historického filmu HOSTINA POSMĚVÁČKŮ (La cena delle beffe, 1941). Zde je na místě uvést, že úplně první obnaženou Italkou před filmovou kamerou byla Vittoria Carpi ve filmu ŽELEZNÁ KORUNA (La corona di ferro, 1941), šlo však o kratší scénu a navíc málo známou herečku, zatímco Clara Calamai byla tehdy již velkou hvězdou a svým odhaleným poprsím přitáhla do kin zvýšený počet diváků, což z HOSTINY POSMĚVÁČKŮ činí dodnes jeden z nejúspěšnějších titulů tehdejší italské kinematografie.

Mimořádným způsobem se v další filmografii Clary Calamai vyjímá Viscontiho drama POSEDLOST (Ossessione, 1943) natočené na motivy slavné literární předlohy Pošťák zvoní vždycky dvakrát. Realistický obraz Itálie a Italů za vlády fašismu se do kin dostal až po konci války, Claru Calamai si Visconti vybral z více uchazeček (jednou z těch neúspěšných byla jeho tehdejší životní partnerka a do smrti uražená María Denis, další adeptkou byla Anna Magnani, která roli odmítla kvůli těhotenství).

Po válce začal význam i počet rolí Clary Calamai postupně klest, zaujala ale například hlavní rolí v Colettiho dramatu CIZOLOŽNICE (L′adultera, 1946), která jí vynesla Stříbrnou stuhu za nejlepší herecký výkon od Italského syndikátu filmových novinářů, v její další filmografii vynikají vedlejší role z další spolupráce s Luchinem Viscontim (BÍLÉ NOCI – Le notti bianche, 1957; ČARODĚJKY – Le streghe, 1967). Po delší přestávce se pak divákům připomněla Argentovým hororem TMAVĚ ČERVENÁ (Profondo rosso, 1975).

Manželem Clary Calamai byl bývalý sportovec a olympionik, později producent a dokumentarista Leonardo Bonzi (1902-1977), po rozvodu pak Clara Calamai žila s kapitánem letectva Valeriem Andreolim. I když ani v pokročilém věku neztrácela šarm, režiséři ji přestali vyhledávat a od sedmdesátých let žila v soukromí. Zemřela v přímořském letovisku Rimini 21. září 1998 ve věku 89 let.

Pavel "argenson" Vlach

Komentáře - zatím bez komentáře

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.