Herečka
1989Seriál - Dobrodružný, Krimi, Drama, Historický
Film - Komedie
Film - Komedie
Seriál - Krimi, Drama
Film - Drama
1988
Seriál - Komedie
Film - Drama
Film - Drama
Film - Psychologický, Drama
1987
Film - Komedie, Romantický
Seriál - Komedie, Krimi
Film - Krimi
Film - Drama
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Drama
Film - Drama
1986
Film - Komedie
1985
Film - Krimi
Film - Drama, Historický
Film - Drama
1984
Film - Válečný, Drama
Film - Krimi, Akční
Film - Krimi
1983
Film - Krimi
Film - Krimi
1982
Seriál - Krimi, Thriller, Drama
Film - Drama
Film - Drama
1981
Film - Drama
1974
Film - Krimi, Drama
Film - Komedie, Krimi
Film - Komedie
1972
Film - Krimi
1969
Film - Drama
1968
Film - Horor, Komedie, Psychologický, Thriller, Drama
1966
Film - Krimi, Psychologický, Drama
Herecká dráha Věry Vlčkové začala již v rodné Kroměříži, kde ještě jako žačka jedenáctiletky vstoupila do dramatického souboru. Po úspěšném dokončení JAMU nastoupila do plzeňského divadla J.K.Tyla. Další angažmá bylo v Realistickém (dnes Švandově) divadle, které bylo zároveň i konečným.
Před kamerou debutovala v roce 1966 ve filmu ZNAMENÍ RAKA. Příležitost dostala od režiséra Juraje Herze, který jí hned o dva roky později obsadil i do svého, diváky vysoce hodnoceného, dramatu SPALOVAČ MRTVOL. Velice plodná, co do počtu rolí, se ukázala spolupráce s Dušanem Kleinem. Rok 1974 a film PŘÍPAD MRTVÉHO MUŽE (postava Voráčová), 1983 - RADIKÁLNÍ ŘEZ (Kristýna Rumlová), 1987 - primářka chirurgie v třetím díle "Básnické pentalogie" JAK BÁSNÍKŮM CHUTNÁ ŽIVOT a v neposlední řadě komedie VÁŽENÍ PŘÁTELÉ, ANO (Berková, rok 1989).
Tím však výčet zajímavých hereckých počinů nekončí. Nerad bych vynechal drama KUKAČKA V TEMNÉM LESE režiséra Antonína Moskalyka, s nímž se mimochodem setkala i v koprodukčním TV seriálu o vývoji policejních vyšetřovacích metod a postupů DOBRODRUŽSTVÍ KRIMINALISTIKY.
Tím jsme plynule přešli k tvorbě televizní, kterou zastupují vesměs příběhy detektivní: TÉTO NOCI V TOMTO VLAKU, O MRTVÝCH JEN DOBŘE a epizodní role v seriálech MALÝ PITAVAL Z VELKÉHO MĚSTA či PANOPTIKUM MĚSTA PRAŽSKÉHO. Jednou z posledních filmových rolí Věry Vlčkové byla ředitelka gymnázia v komedii Milana Šteindlera VRAŤ SE DO HROBU.
Energická a sebevědomá žena, jak si ji pamatujeme, však koncem roku 1989 navždy odešla. Díky jejím rolím si ji můžeme často připomínat.