Herečka
1991Seriál - Drama
1988
Film - Komedie, Rodinný
1987
Seriál - Komedie, Sci-Fi
1980
Film - Psychologický, Drama
1979
Film - Pohádka
1978
Film - Dobrodružný, Pohádka
Film - Drama
Film - Hudební, Pohádka
Film - Rodinný, Drama
1977
Film - Komedie, Rodinný, Válečný, Drama
Film - Pohádka, Rodinný
Seriál - Válečný, Drama
1976
Film - Dobrodružný, Pohádka
Film - Psychologický, Drama
Film - Psychologický, Válečný, Drama
Film - Drama
1975
Film - Komedie
Film - Komedie, Rodinný
Film - Psychologický, Drama
Film - Pohádka
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie, Drama
1974
Film - Povídkový, Drama
Film - Drama
1973
Film - Hudební, Komedie
Film - Poetický, Drama, Romantický
Film - Krimi
Film - Povídkový
Film - Rodinný
Film - Psychologický, Drama
Film - Pohádka
Film - Krátkometrážní
1972
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Rodinný, Drama
Film - Drama, Historický
1971
Film - Drama
Film - Drama, Historický
Film - Drama
1970
Film - Komedie, Historický
Film - Horor, Poetický, Fantasy
Film - Psychologický, Drama
Hostka
19921985
Seriál - Hudební, Komedie, Publicistický, Talk-show
Jaroslava Schallerová se narodila v Praze a tam také navštěvovala základní školu. Její otec měl s herectvím zkušenosti, ale sama o této profesi v dětství neuvažovala. Chodila tehdy do baletu a na uměleckou gymnastiku, byla pohybově nadaná. Podle vlastních slov její kariéra u filmu začala nečekaně v roce 1968 prosbou kamarádky, zda by se s ní zúčastnila konkurzu na filmovou roli. Schallerová sice přišla o kamarádku, ale v konkurenci patnácti set děvčat získala hlavní roli v jednom nejoceňovanějších filmů své doby - poetickém surrealistickém snímku VALÉRIE A TÝDEN DIVŮ. Filmařům doslova učarovala svým romantickým křehkým zjevem, hlubokýma očima a pohybovým nadáním. Pouze její neškolený hlas třináctileté dívky se režisérovi nelíbil, a tak ji namluvila profesionální herečka Slávka Hozová.
Nadále se už nemusela zúčastňovat stresujících konkurzů, protože další filmové nabídky se jí jen hrnuly. Schallerová se stala ideální představitelkou romantických dospívajících dívek nejen u nás, ale i v Maďarsku a tehdejší NDR. V zahraničí byla mimochodem ještě populárnější než doma. Zakládaly se fankluby jejích příznivců, byla atakována množstvím dopisů nadšených fanoušků a slavný maďarský režisér Zoltán Fábri, který učil herectví na akademii v Budapešti, jí nabídl, že pokud udělá státnice z maďarštiny, přijme ji ke studiu v Maďarsku.
Pod dojmem prostředí filmového štábu, které ji obklopovalo, si Schallerová podala přihlášku na konzervatoř, ale stalo se jí totéž, co mnoha jiným dětským filmovým hvězdám. Nebyla přijata s vysvětlením, že její projev je deformovaný filmovou zkušeností. Neúspěch přivedl Schallerovou k přesvědčení, že nedisponuje takovým talentem, aby se herectví věnovala profesionálně. Vyučila se prodavačkou a nastoupila do obchodu s obuví. Herectví považovala za atraktivní koníček a nikdy se jím neživila - hrála pouze ve svém volném čase.
Se svým budoucím manželem Petrem Poradou se seznámila na natáčení svého prvního filmu. Byl sportovním gymnastou a pracoval jako artista ve varieté. Později spolu začali chodit a v roce 1974 se vzali. V letech 1977 a 1978 se manželům narodili dva synové a s hereckou kariérou mladé maminky to začalo jít z kopce. Z důvodu mateřství musela některé role odmítnout a filmaři na ni začali zapomínat. Nikdy se nemusela o role hlásit, a tak se ani nenaučila o ně bojovat. Nepracovala na sobě a nebyla dostatečně cílevědomá na to, aby se v herecké branži prosadila poté, co přestala být mladičkou dívkou s plachým pohledem. Koncem 80. let si na ni filmaři ještě vzpomněli větší rolí v seriálu KŘEČEK V NOČNÍ KOŠILI, ale to už byla labutí píseň její herecké slávy.
Po roce 1989 absolvovala Kosmetický institut a spolu se svou sestrou a matkou založily rodinnou kosmetickou firmu. Později se ještě několikrát objevila krátce před kamerou při výrobě reklamy. Během své herecké dráhy natočila neuvěřitelných čtyřicet filmů, což je úctyhodné číslo, ke kterému se převážná většina profesionálních herců ani nepřiblíží. Objevovala se ve snímcích ze současnosti i v historických kostýmních filmech. Hrála hlavní i vedlejší role, i když úspěch Valérie už nikdy nezopakovala. V 70. letech byla nesporně jednou z největších hvězd českého filmu s krásným a charismatickým zjevem a některé snímky jsou při zpětném pohledu zajímavé už jen díky jejímu obsazení.