Herec
1988The Making of a Legend: Gone with the Wind
Film - Dokumentární
1984
Film - Dokumentární
1943
Film - Komedie, Drama, Romantický
Film - Krátkometrážní
1942
Film - Válečný, Drama
Film - Válečný, Životopisný, Drama
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1941
Film - Thriller, Válečný, Drama
Film - Dobrodružný, Komedie, Válečný, Drama
Film - Krátkometrážní, Drama
1940
Film - Krátkometrážní
1939
Film - Válečný, Drama, Romantický
Film - Drama, Romantický
1938
Film - Komedie, Drama, Romantický
1937
Film - Komedie
Film - Komedie, Romantický
1936
Film - Film-Noir, Thriller, Drama, Romantický
Film - Drama, Romantický
1934
Film - Drama, Romantický
Film - Dobrodružný, Komedie
Film - Válečný, Drama, Romantický
Film - Dokumentární, Komedie, Krátkometrážní, Muzikál
Film - Komedie
1933
Film - Western
Film - Romantický, Fantasy
Film - Válečný, Drama, Romantický
1932
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie, Romantický
Film - Drama
1931
Film - Drama
Film - Komedie
Film - Komedie, Romantický
Film - Drama
1930
Film - Drama, Fantasy
1920
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie, Krátkometrážní
1919
Film - Drama
1917
Film - Drama
1914
Film - Krátkometrážní
Režisér
1943Film - Komedie, Drama, Romantický
1942
Film - Válečný, Životopisný, Drama
1941
Film - Dobrodružný, Komedie, Válečný, Drama
1938
Film - Komedie, Drama, Romantický
Host
1962Seriál - Dokumentární
Archivní záběry
2018Film - Dokumentární, Životopisný, Historický
2015
Leslie Howard: The Man Who Gave a Damn
Film - Dokumentární
2011
Seriál - Dokumentární
2007
Why Be Good? Sexuality & Censorship in Early Cinema
Film - Dokumentární
2004
Melanie Remembers: Reflections by Olivia de Havilland
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1997
The Silver Screen: Color Me Lavender
Film - Dokumentární, Historický
1996
Film - Dokumentární, Životopisný
1984
Film - Dokumentární, Životopisný
1965
Film - Dokumentární
Leslie Howard Steiner se narodil židovským rodičům ve Forest Hill v Londýně . Byl nejstarším z pěti dětí. Otec Ferdinand Steiner byl Maďar a matka Lillian Howard-Blumbergová Angličanka. Brzy po narození svého prvního syna se rodina odebrala do Vídně, čehož důsledkem bylo, že při následném návratu do Anglie mluvil malý chlapec prakticky pouze německy. Absolvoval londýnskou Dulwich College. Otec Frank pracoval jako makléř v City a doufal, že syn bude pokračovat v jeho šlépějích. Před narukováním do armády Leslie vskutku pracoval jako bankovní úředník, poté sloužil u jednotky northumberlandských mušketýrů, ale po jednom bombardování utrpěl težký šok, který vedl k jeho další nezpůsobilosti a návratu do Anglie. V rámci terapie mu bylo údajně doporučeno herectví. Na divadle začal v roce 1917 v Londýně, ale větších úspěchů dosáhl až počátkem 20. let na Broadwayi. Nepochybnou hvězdu z něj udělala hra “Her Cardboard Lover” (1927). Ohromně zapůsobil jako cestovatel časem Peter Standish v “Berkeley Square” (1929) a výsledkem byly nabídky z Hollywoodu. Divadlo ale zůstalo důležitou součástí jeho kariéry. V hrách, ve kterých se objevoval, často zastával funkci producenta a režiséra. Byl také autorem několika z nich.
Objevil se ve filmové verzi OUTWARD BOUND (1930), ale v jiné roli než v té, kterou ztvárnil na broadwayském jevišti. Skvěle se předvedl v THE ANIMAL KINGDOM (1932). Leslie Howard byl prototypem dokonalého Angličana (štíhlý, vysoký a citlivý intelektuál) a právě proto tak často představoval bohorovně klidné Angličany, připomeňme Lloydovu filmovou verzi BERKELEY SQUARE (1933), za kterou byl nominován na cenu Akademie pro “nejlepšího herce”. V NEVER THE TWAIN SHALL MEET (1931) a ve filmu SLZY LÁSKY (1932), s Normou Shearerovou, dovedl svou typickou postavu k dokonalosti. Příkladem za všechny jeho filmové charaktery je asi marnivý Sir Percy Blakeney v historickém dramatu ČERVENÝ BEDRNÍK (1934, The Scarlet Pimpernel). V roce 1934 byl Howard chvíli “držitelem” Oskara pro “nejlepšího herce v hlavní roli”, to když sošku přebíral namísto nepřítomného Charlese Laughtona. Další (skutečnou) oskarovou nominaci mu přinesla jeho postava profesora Higginse v PYGMALION (1938).
V roce 1936 účinkoval ve filmové verzi hry ZKAMENĚLÝ LES a byl to údajně Howard, kdo trval na obsazení Humphrey Bogarta do role gangstera Duke Mantee. Role se následně stala velkým zlomem v Bogartově dosavadní kariéře. Ve hře stejného jména se předtím oba sešli na Broadwayi a stali se celoživotními přáteli; Bogartovi svoji dcerku Leslie pojmenovali právě po Howardovi. „Les“ byl jedním z několika filmů, ve kterých se Howard představil po boku Bette Davisové, dále to byla filmová adaptace dramatu OF HUMAN BONDAGE (1934) a romantická komedie IT´S LOVE I´M AFTER (1937) s Olivií de Havilland. S Normou Shearerovou si zahrál také ve filmové verzi shakespearovské klasiky ROMEO A JULIE (1936). S Ingrid Bergmanovou zářili v romantickém snímku INTERMEZZO (1939). Jak rostl jeho věhlas, stával se také co se týče rolí hodně vybíravý - vystupoval v nejvýše dvou filmech ročně. Jeho nejznámější rolí je nejspíše Ashley Wilkes, jižanský džentlmen v epickém, mnohaoskarovém velkofilmu JIH PROTI SEVERU (1939). V Hollywoodu ale Howard spokojený nebyl a s cílem aktivní pomoci se vrátil do válkou ohrožené Británie, kde režíroval a hrál v řadě válečných filmů, včetně FORTY-NINTH PARALLEL (1941) s Laurencem Olivierem a THE FIRST OF THE FEW (1942), jehož byl také producentem.
Howard zemřel v roce 1943 během návratu z Lisabonu do Anglie. Vracel se mimo válečnou zónu pravidelnou leteckou linkou společnosti KLM a nad Biskajským zálivem, nějakých 500 mil od Bordeaux, byl jejich Douglas sestřelen německým Junkersem. V letadle mimo čtyř členů posádky bylo také asi dvanáct dalších pasažérů, včetně dětí. Zpočátku šly řeči, že byl Howard zapojen do nějaké tajné záležitosti a Němci prý věřili, že je na palubě premiér Winston Churchill, který tou dobou pobýval v Alžírsku. Pravdou bylo, že Howardův manažer Alfred Chenhalls fyzicky hodně připomínal Churchilla, zatímco vysoký a štíhlý Howard byl zase podobný Churchillovu bodygardu Walteru Thompsonovi. Tato verze se však ukázala jako zcela mylná.
Pravda o této události byla velmi podrobně vylíčena v knihách jako “Bloody Biscay” (která došla ke zcela rozdílnému závěru), “Flight 777” Iana Colvina a “In Search of My Father” Howardova syna Ronalda. Němci letadlo sestřelili s jasným cílem: zabít samotného Howarda. Ronald byl přesvědčen, že příkaz přišel od samotného Goebbelse, který údajně Howarda považoval za nebezpečného propagandistu v britských službách (Howard cestoval po Španělsku s uměleckými záměry, ale také s cílem získávat u místních podporu Spojencům). Němci samozřejmě věděli, kde se Churchill zrovna pohybuje a nebyli ani tak naivní, aby si mysleli, že by britský Ministerský předseda mohl letět sám neozbrojeným civilním letadlem. Záznamy Luftwaffe odhalily, že byla jednotka vyslána mimo svou obvyklou hlídkovací zónu s cílem civilní letadlo zničit, ačkoli tato linka nikdy předtím narušena nebyla. Letadlo bylo napadeno osmi německými stíhači, navzdory faktu, že hlídku Luftwaffe tvořilo v této oblasti obvykle jen jedno letadlo. Němci si také nafotili plující trosky - po válce byly kopie zadržených fotografií zaslány Howardově rodině. Howardova smrt je zmíněna ve válečném snímku BRIGHT VICTORY (1951) a jej samého představuje Stephen Keep v televizním dramatu BOGIE (1980).
Howard byl ženatý s Ruth Evelyn Martinovou (od roku 1916), se kterou měl dvě děti. Syn Ronald se stal také hercem, ztvárnil například Sherlocka Holmese v televizním seriálu z roku 1954 a napsal také jednu z mála biografií Leslieho Howarda: “In Search of My Father: A Portrait of Leslie Howard”. I Howardova dcera Leslie Ruth (narozena 1924) napsala biografii, jmenuje se “A Quite Remarkable Father” (1960). Sestra Irene byla kostýmní návrhářkou a Howardův mladší bratr Arthur byl hercem, účinkoval především v britských komediích. Uznávaným charakterním hercem se stal i jeho synovec Alan Howard.