Herec
1968Seriál - Dokumentární
Režisér
1974Film - Krimi, Drama, Akční
1971
Seriál - Dobrodružný, Komedie, Akční
1970
Muž, který pronásledoval sám sebe
Film - Mysteriózní, Thriller
1969
Film - Dobrodružný, Komedie, Krimi, Akční
1968
Film - Komedie, Krimi
1966
Film - Dobrodružný, Válečný, Drama, Historický
1965
Film - Dobrodružný, Komedie, Krimi
1964
Film - Krimi, Thriller, Drama
1963
Film - Sci-Fi, Thriller, Drama
Film - Krimi, Drama
1962
Film - Drama
Film - Drama
1961
Film - Krimi, Drama
Film - Krimi, Drama
1960
Film - Komedie, Krimi, Thriller
Film - Komedie, Romantický
1959
Film - Krimi, Mysteriózní, Drama
Seriál - Drama
1958
Film - Krimi, Drama
Film - Krimi, Drama
1957
Film - Komedie
1956
Film - Komedie
Film - Komedie
1955
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
1954
Film - Drama
1953
Film - Drama
1952
Film - Drama
Film - Drama
1951
Film - Krimi, Drama
1950
Film - Krimi, Mysteriózní, Drama, Akční
Film - Krimi, Drama
1949
Film - Drama
1948
Film - Drama, Romantický
1947
Film - Válečný, Drama
1946
Film - Drama
1945
Film - Horor, Mysteriózní, Povídkový
1944
Film - Mysteriózní, Drama, Fantasy
Film - Drama, Fantasy
1943
Film - Válečný, Drama
Film - Komedie
1942
Film - Komedie
Film - Komedie
1939
Film - Komedie, Thriller
Scenárista
1970Muž, který pronásledoval sám sebe
Film - Mysteriózní, Thriller
1960
Film - Komedie, Romantický
1955
Film - Krimi, Drama
1952
Film - Drama
1945
Film - Horor, Mysteriózní, Povídkový
Basil Dearden pocházel z divadelní rodiny a jeho kariéra tak měla jasně vyznačený směr. Po hereckých zkušenostech v amatérském divadle získal Basil angažmá u Great Theater, Fulham, kde pracoval jako asistent režie. V roce 1931, ještě pod jménem Basil Dear, došlo k jeho spolupráci s Basilem Deanem. Aby nedocházelo k záměně jmen, přidal si Basil Dear ke svému příjmení koncovku –den. Díky tomuto spojení se Basil Dearden dostal k filmu, konkrétně ke společnosti Ealing studios of Associated Talking Pictures, kde měl Dean kontrolu nad produkcí.
Dearden si vyzkoušel hned několik oborů filmařské praxe, mj. psal scénáře a dělal vedoucího výroby u filmů George Formbyho, až se nakonec propracoval k režisérskému křeslu. Jeho debutem byl v roce 1943 film LONDÝN V PLAMENECH, snímek za války a o válce. V poválečných letech se britská společnost začala proměňovat a s ní i britský film. Basil Dearden vystihl směr, jakým se společnost ubírala a sám jej pomáhal svými filmy přetvářet. Často se opíral o sociální problémy, několik jeho filmů se týká vzrůstající kriminality v řadách mládeže, nejznámější jsou THE BLUE LAMP(1950) nebo VICTIM(1961). Obě zmíněná témata, tedy kriminalita se sociálními problémy, se střetávají také v LIZE GENTLEMANŮ(1959). Filmu, který je svým tématem blízký DANNYHO PARŤÁKŮM.
Téměř ve všech Deardenových filmech se mísí problémy střední třídy s až naivní vírou v národní instituce. Ty zůstávají výhradně v roli největší autority, která musí zůstat neporažena a stává se spojujícím prvkem, který drží lidskou společnost pohromadě. Tato skutečnost je patrná jak v již zmíněné LIZE GENTLEMANŮ, tak i v Deardenově pravděpodobně nejúspěšnějším snímku BEZCHARAKTERNÍ ŽENA, kde zazářil Sean Connery.
V roce 1959 založil Dearden spolu s Michaelem Relphem, Richardem Attenboroughem, Bryanem Forbesem, Jackem Hawkingem a Guyem Greenem produkční společnost, která mj. stála za úspěšným MAN IN THE MOON(1960). Posledním Deardenovým filmem byl MUŽ, KTERÝ PRONÁSLEDOVAL SÁM SEBE(1970), melodrama o muži, který zemře při autonehodě. Ironie osudu tomu chtěla, že i sám Basil Dearden zahynul při autohavárii. Zanechal po sobě dvě děti, Torquila a Jamese Deardena. Druhý z nich se vydal v otcových šlépějích a dodnes točí filmy.