Fjodor Alexandrovič Ocep

Fjodor Alexandrovič Ocep

Osobnostcsfd.cz

Herec, Režisér, Scenárista

Mohlo by vás zajímat
Filmografie

Herec

1996

La conquête du grand écran

Film - Dokumentární, Historický


1925

Šachová horečka

Film - Komedie, Krátkometrážní


Režisér

1947

Nebezpečný milenec

Film - Film-Noir, Krimi, Drama

La forteresse

Film - Drama


1945

Cero en conducta

Film - Komedie, Muzikál

Le père Chopin

Film


1943

Three Russian Girls

Film - Komedie, Válečný


1938

Tarakanova

Film - Drama

Gibraltar

Film - Válečný


1937

Piková dáma

Film - Drama


1934

Amok, kletba tropů

Film - Drama

Peur, La

Film


1933

Bludičky Paříže

Film - Drama


1932

Großstadtnacht

Film - Drama


1931

Vrah Dimitrij Karamazov

Film - Drama

Frères Karamazoff, Les

Film - Drama


1929

Živá mrtvola

Film - Drama


1927

Žlutá knížka

Film - Drama


1926

Miss Mend

Film - Komedie


Scenárista

1918

Metel

Film - Drama

Životopis

Studoval na moskevské universitě. Jeho první prací v oblasti filmu se stal scénář Protazanova snímku PIKOVÁ DÁMA (1916) na Puškinův námět. Další scénáře napsal pro režiséry A. Sanina (POLIKUŠKA, 1919), J. Protazanova (AELITA , 1924, na námět Alexeje Tolstého), J. Željabužského (PAPIROSNICA OT MOSSELPROMA, 1924 a POŠTMISTR, 1925, na Puškinův námět) a Sergeje Komarova (KUKLA S MILLIONAMI, 1928) . Roku 1925 si zahrál jednu z hlavních rolí v ŠACHOVÉ HOREČCE V. Pudovkina a N. Šlikovského.

Od poloviny 20. let začal pracovat jako režisér. Spolu s B. Barnětem natáčí podle románu M. Magninjan MISS MEND (1926), o rok později již samostatně ŽLUTOU KNÍŽKU (r. Zemlja v plenu). V sovětsko-německé koprodukci pak filmovou verzi dramatu Lva Tolstého ŹIVÁ MRTVOLA (1928, společně MEŽRABPOMFILM a PROMETHEUSFILM) v hlavní roli s V. Pudovkinem. Po dokončení se nevrací zpět do SSSR a zůstává v Německu, kde natáčí adaptaci Dostojevského VRAH DIMITRIJ KARAMAZOV (1931). Před nacistickou hrozbou odchází do Francie, kde začíná novou kariéru dramatem BLUDIČKY PAŘÍŽE. Pokračuje adaptací novely Stefana Zweiga AMOK (1934), další adaptací Puškinovy povídky PIKOVÁ DÁMA (1937), s níž coby scenarista začínal svoji filmařskou karieru, historickým filmem TARAKANOVA (1938) a špionážním snímkem GIBRALTAR (1938) s Erichem von Stroheim. Za 2. světové války pracoval v USA, počínaje romantickým dramatem THREE RUSSIAN GIRLS (1943), kariéru zakončil kanadským snímkem WHISPERING CITY (1947).

Pavel "raroh" Straka

Komentáře - zatím bez komentáře

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.