Herec/čka
1954Film - Horor, Sci-Fi, Thriller
1951
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama
1950
Film - Drama
1949
Film - Komedie, Muzikál
Film - Drama
Film - Drama
1948
Film - Drama
1947
Film - Drama
Film - Film-Noir, Mysteriózní, Thriller, Drama
Film - Krimi
1946
Film - Film-Noir, Krimi, Mysteriózní, Drama
Film - Komedie, Romantický
Film - Krimi, Mysteriózní, Drama
1944
Film - Komedie, Muzikál, Historický
Film - Komedie, Muzikál
Americká herečka Constance Dowling začínala jako modelka, přes divadlo se pak dostala k filmu a krátce po druhé světové válce se stala jednou z importovaných hvězd italské kinematografie. Narodila se v New Yorku, na začátku války začala působit jako modelka, po herecké průpravě v New Theatre School přišly první nabídky k menším rolím na broadwayských scénách. Tehdy se také seznámila s významným divadelním režisérem Eliou Kazanem (1909-2003), jejich soukromým vztah se brzy stal veřejným tajemstvím, Kazan se ale odmítal rozvést se svou manželkou Molly.
Vztah s Kazanem neměl budoucnost, Constance Dowling proto s povděkem přijala nabídku z Hollywoodu a podepsala smlouvu se společností MGM, spolu s ní do továrny na sny putovala také mladší sestra Doris Dowling (1923-2004). Počátkem roku 1944 mohli diváci poprvé vidět Constance v kinech ve vedlejších rolích v muzikálech SVÁTEK NEWYORČANŮ (Knickerbocker Holiday, 1944) a RUCE VZHŮRU (Up in Arms, 1944), následovalo několik středně velkých rolí v několika noir filmech (BLACK ANGEL, 1946; BLIND SPOT, 1947), mezi skutečné hvězdy Hollywoodu se jí ale nepodařilo proniknout.
Dva roky po válce proto spolu se sestrou Doris zamířila do Evropy, kde byla zvláště v Itálii vysoká poptávka po hercích ze zámoří. Jejím debutem v Itálii byl Bonnardův film MĚSTO UTRPENÍ (Citta dolente, 1948), který měl neorealistické prvky, poté hrála v několika hudebně zaměřených snímcích (SBOHEM, MIMI – Addio, Mimi, 1949; HLAS V TVÉM SRDCI – Una voce nel tuo cuore, 1949). V Římě obývala luxusní byt, zdokonalovala si italštinu a stýkala se s předními spisovateli a dalšími umělci. Do této doby se také datuje její vztah s italským levicovým spisovatelem Cesarem Pavese (1908-1950), kterého právě nešťastná láska ke Constance dohnala k sebevraždě.
Po Paveseho smrti natočila v Itálii tři poslední filmy, v titulu MISS ITALIA (1950) se podruhé před kamerou setkala s Ginou Lollobrigidou a v roce 1952 se definitivně vrátila do Spojených států. Těsně před odchodem z Itálie jí unikla hlavní role v britském muzikálu MOULIN ROUGE (1952), místo ní byla obsazena francouzská tanečnice Colette Marchand, která pak byla nominována na Oscara. Pokus o obnovení filmové kariéry v Hollywoodu ovšem skončil jedinou rolí ve sci-fi hororu GOG (1954), mezitím ale hrála v několika televizních seriálech. Před kamerou stála naposledy v roce 1955, kdy se provdala za producenta a scénáristu Ivana Torse (1916-1983), poté odešla do soukromí. Z manželství s Torsem měla tři syny, Stevena (*1954), Petera (1957-1998) a Davida (*1961).
Constance Dowling zemřela následkem infarktu v Los Angeles 28. října 1969 ve věku 49 let.