Režisér
1982Seriál - Dokumentární, Válečný, Historický
1977
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
1975
Film - Krimi, Drama
Film - Drama, Fantasy
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama, Fantasy
1974
Film - Horor
1973
Film - Komedie, Romantický
1972
Film - Komedie, Drama, Romantický
Film - Drama, Romantický
1971
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
Film - Drama, Romantický
1970
Film - Dobrodružný, Krimi, Drama
Film - Drama
1969
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
Film - Romantický
1968
Film - Drama
1967
Film - Drama, Romantický
1966
Film - Drama, Romantický
1965
Film - Poetický, Drama, Romantický
1964
Film - Drama
Film - Romantický
Film - Krimi, Drama
1962
Film - Dobrodružný
Film - Drama, Romantický
Film - Komedie, Romantický
Film - Drama
1961
Film - Dobrodružný, Romantický
Film - Dobrodružný, Komedie
1960
Film - Komedie, Drama, Romantický
Film - Krimi, Drama
1959
Film - Drama, Romantický
1958
Film - Drama
1956
Ölmüş Bir Kadının Evrakı Metrukesi
Film - Drama, Romantický
Film - Krimi, Drama
1955
Film - Drama
1954
Film - Dobrodružný, Krimi
Film - Dobrodružný, Krimi
1953
Film - Drama
Scenárista
1984Film - Romantický
1982
Seriál - Dokumentární, Válečný, Historický
1977
Film - Dobrodružný, Drama, Romantický
1973
Film - Komedie, Romantický
1969
Film - Drama
1968
Film - Drama
1966
Film - Drama, Romantický
1959
Film - Drama, Romantický, Historický
1956
Film - Krimi, Drama
1954
Film - Dobrodružný, Krimi
Metin Erksan (1929, Çanakkale) se k filmu dostal jako autor filmových kritik pro noviny a časopisy, k čemuž ho disponoval jeho zájem o umění a film –absolvoval obor dějiny umění na univerzitě v Istanbulu. V roce 1952 režíroval svůj první film Život básníka Veysela (Asik Veysel' in hayati) podle scénáře Bedri Rahmi Eyüboğlua. Jeho nejlepším filmům je vlastní společenský realismus. Vedle Suchého léta (Susuz Yaz, 1964) to jsou zejména snímky Čas milovat (Sevmek zamani, 1965) a Pramen. Díky svému snímku Suché léto, který obdržel Zlatého medvěda na Berlinale v roce 1964, je právem považován za průkopníka turecké kinematografie v zahraničí. Suché léto se již po svém vzniku potýkalo s domácí cenzurou, mimo jiné kvůli na místní poměry příliš smyslnému zobrazování vztahu ústředního trojúhelníku postav. I uvedení filmu na festivalech v Cannes a v Benátkách bylo spojeno s potížemi.
MFF Karlovy Vary