Herečka
2011Seriál - Dokumentární
2003
Seriál - Dokumentární
Režisérka
2014Film - Drama, Historický
2011
Film - Drama
2007
Seriál - Drama
2002
1998
Seriál - Dobrodružný, Drama
1996
Seriál - Drama
1994
Film - Komedie
1989
Seriál - Životopisný, Drama, Historický
1983
Seriál
1982
Seriál
1979
Seriál - Komedie, Drama
1978
1977
Film
1975
Seriál - Drama
1973
Film - Komedie
1972
Film - Komedie, Drama, Romantický
Scenáristka
2014Film - Drama, Historický
2011
Film - Drama
2007
Seriál - Drama
1996
Seriál - Drama
1989
Seriál - Životopisný, Drama, Historický
1982
Seriál
1978
1977
1972
Film - Komedie, Drama, Romantický
1971
Film - Drama
1969
Film - Komedie
1968
Film - Komedie, Historický
Film - Komedie, Thriller
1967
Film - Thriller, Drama
1966
Film - Komedie
Film - Komedie
1964
Film - Komedie, Krimi
Film - Komedie, Krátkometrážní
1963
Film - Komedie, Krimi
Film - Komedie, Krimi, Romantický
1962
Film - Komedie
1961
Film - Komedie, Drama
Hostka
1986Seriál
Nina Companéez patří k významným ženám francouzského filmu a televize, uplatnění našla postupně v různých profesích. Pochází z ruské rodiny, která emigrovala do Francie po bolševické revoluci v roce 1917, jejím otcem byl významný scénárista francouzského meziválečného i poválečného filmu Jacques Companéez (1906-1956). Rodina měla ale také židovský původ, což Jacquese Companéeze v době války nutilo ke skrývání a práci pod jinými jmény.
Ve světě filmu začala Nina Companéez původně pracovat jako střihačka (na rozdíl od jiných zemí se ve Francii filmovému střihu věnují převážně ženy, a to již od němé éry), významnou a exkluzívní spolupráci navázala počátkem šedesátých let s režisérem Michelem Devillem. Pracovali spolu deset let a Nina Companéez napsala scénáře k jedenácti Devillovým filmům. Jejich první společný film DNES VEČER NEBO NIKDY (Ce soir ou jamais, 1960) svým pojetím spadal do francouzské nové vlny, zajímavé byly i některé další tituly, jako úsměvné příběhy ROZKOŠNÁ LHÁŘKA (Adorable menteuse, 1962) nebo BENJAMIN ANEB Z DENÍKU PANICE (Benjamin, 1968), za nějž Deville získal prestižní cenu Louise Delluca. Ne všechny Devillovy byly ale zdařilé, což lze doložit již dávnou zapomenutou komedií MEDVĚD A PANENKA (L'ours et la poupée, 1969), který zapadl i přes účast hvězdné Brigitte Bardot.
Po ukončení desetileté spolupráce s Devillem se Nina Companéez pustila do samostatné režie a počátkem sedmdesátých let realizovala dva komediálně laděné filmy FAUSTINE A KRÁSNÉ LÉTO (Faustine et bel ete, 1971) a SUKNIČKÁŘ COLINOT (L΄histoire très bonne et très joyeuse de Colinot Trousse-Chemisse, 1972). U obou filmů spolupracovala s Francisem Husterem, s nímž pak později pořídila ještě třetí snímek, JAKO V RULETĚ (Comme sur des roulettes, 1977). V následujících letech Nina Companéez jako scénáristka i režisérka pracovala hlavně v televizi.
Ke psaní scénářů pro jiné režiséry se vrátila až později, podílela se například na úpravě starší divadelní hry HUSAR NA STŘEŠE (Le hussard sur le toit, 1995) do podoby filmového scénáře. Krátce nato se prosadila jako režisérka úspěšného historického seriálu KRÁLOVA ALEJ (L'allée du roi, 1996), který byl oceněn v rámci televizní tvorby a uvedly jej i zahraniční televize. Z její další tvorby vyniká třídílný televizní film VOICI VENIR L΄ORAGE (2007-2008), v němž náznakem autobiografie podala životní příběh stárnoucí ženy z rodiny ruských přistěhovalců. Jako scénáristka mezitím dosáhla dalšího ocenění s dvoudílným televizním filmem PIKNIK U OSIRIDA (Un pique-nique chez Osiris, 2001) s milostným příběhem zasazeným do 19. století.
Nina Companéez má dceru Valentine Varela, která je divadelní a filmovou herečkou.