Herec
2019Film - Dokumentární
2010
Film - Dokumentární
The Man Who Saw Frankenstein Cry
Film - Dokumentární
2005
Seriál - Dokumentární, Mysteriózní, Sci-Fi
2001
Film - Dokumentární
1990
Film - Krátkometrážní, Mysteriózní, Fantasy
Režisér
2008Film - Dokumentární
2006
Film - Horor, Mysteriózní, Thriller
2005
Machinist: Breaking the Rules, The
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
2003
Film - Drama, Romantický
2002
Film - Horor
1998
Film - Horor, Krátkometrážní, Romantický
1994
Film - Horor, Krátkometrážní
1990
Film - Krátkometrážní, Mysteriózní, Fantasy
Scenárista
2008Film - Dokumentární
2006
Film - Horor, Mysteriózní, Thriller
2002
Film - Horor
1998
Film - Horor, Krátkometrážní, Romantický
1994
Film - Horor, Krátkometrážní
1990
Film - Krátkometrážní, Mysteriózní, Fantasy
Kameraman
1990Film - Krátkometrážní, Mysteriózní, Fantasy
Host
2011Seriál - Dokumentární
Ignacio Cerdà, známý spíše jako Nacho Cerdà, se narodil roku 1969 ve Španělsku. Mezi širokým publikem se zatím tak výrazně neprosadil a to je možná i důvod, proč prozatím není známo skoro nic o jeho dětství či soukromí.
Režijním debutem tohoto režiséra byl krátkometrážní, mysteriózní horor THE AWAKENING (1990). Už v tomto osmiminutovém dílku nám režisér ukazuje oblast svého zájmu, které se bude ještě hlouběji věnovat i v pozdějších projektech. Tímto tématem je pohled na smrt, ne však nějaký laciný, ale hluboký a citlivý. V THE AWAKENING, je i možnost zahlédnout Nacha v jako jednu z postav filmu, kterou si osobně zahrál. Po čtyřech letech nám Cerdà předkládá další film, a to AFTERMATH (1994). Tento třicetiminutový snímek nám poskytuje velice kontroverzní pohled na další místo, které významně souvisí se smrtí, totiž na márnici a její personál, respektive na jednoho z patologů. Právě tento film ukázal světu, kdo je to Nacho Cerdà. Jedni ho zavrhovali, ale druzí ho začali uznávat jako velice talentovaného režiséra a jeho AFTERMATH si u kritiků nevedl vůbec špatně. Na Asijském filmovém festivalu se mu podařilo získat vítězství v kategorii krátkometrážních filmů. Trvalo opět další čtyři roky, než byl představen další film. GÉNESIS (1998), opět jen třicetiminutový počin, je jakýmsi zakončením Cerdovy tzv. „Trilogie smrti“. Tento snímek si dokonce vysloužil několik cen na různých festivalech, a to za Nejlepší krátkometrážní film.
Další film na sebe nechal poměrně dlouho čekat. Cerdà se však po celou dobu okolo filmu motal a podílel se na například na produkci. V roce 2006 se na světlo světa vyloupl, tentokrát již „celovečerák“, THE ABANDONED (2006), v němž si jednu z hlavních rolí zahrál Karel Roden. Jedná se o vizuálně velice dobře propracovaný horor o americké producentce, která se vydává do Ruska, aby zjistila pravdu o svých kořenech. Tento film byl představen na After Dark Horrorfestu v listopadu 2006.
Právě teď je v post-produkci (červenec 2008), další Cerdův projekt, COFFIN OF LIGHT (2008). Je to dokument o španělském hororovém průmyslu 70. let minulého století, který souvisí s osobou Sergia del Monte, kameramana, který byl záhadně zavražděn tři dni před natáčením svého režijního debutu.