Herečka
1937Film - Komedie, Krimi
Film - Drama, Romantický
Film - Drama, Romantický
1936
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Dobrodružný, Krimi, Psychologický, Drama
1934
Volha v plamenech (francouzská verze)
Film - Drama
1933
Film - Komedie
Film - Komedie, Romantický
Film - Komedie
Pobočník Jeho Výsosti (německá verze)
Film - Komedie
1932
Film - Hudební, Komedie, Muzikál
1931
Film - Komedie, Romantický
Archivní záběry
1978Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Míla Reymonová se narodila 3. října 1907 (chybně se uvádí rok 1912) v Praze jako Milena Reymonová do rodiny úředníka hypoteční banky. Uváděna byla též jako Míla Rejmonová, Rajmonová nebo Raymon. Po své matce, učitelky literatury a vášnivé houslistky, zdědila nevšední hudební talent. Vynikala v hraní na housle, kterému se od pěti let zdokonalovala u Štěpána Suchého, Jindřicha Felda a Jana Mařáka.
Při výjimečných hereckých příležitostí kladla důraz zejména na práci s obličejovou mimikou a na práci s tělem. Svůj hlasový materiál však dobře neovládala.
Věhlasu jejího hudebního nadání si na začátku třicátých let povšimlo i filmové umění. Poprvé jako milenku v okně v komedii Miroslava J. Krňanského KARIÉRA PAVLA ČAMRDY (1931). Poté, bez řádných hereckých školení, ve filmu dostávala nejčastěji různé větši postavy atraktivních a vyvinutých žen. Bohužel se však její herecká nepřipravenost odrazila i na jejích filmových výkonech.
Vytvořila návštěvnici módní přehlídky v Medeotti – Boháčově nezdařeném pokusu o hudební komedii DĚVČÁTKO, NEŘÍKEJ NE! (1932), houslistku v Belvederu v české a německé verzi snímku POBOČNÍK JEHO VÝSOSTI (1933) Martina Friče a Vlasty Buriana, studentku konzervatoře Jarmilu Ventovou ve zfilmované hře herce Bedřicha Vrbského JEJÍ LÉKAŘ (1933) Vladimírem Slavínským, animírku v prestižním česko – francouzském snímku VOLHA V PLAMENECH (1934), natáčeném na Barrandově pouze ve francouzské verzi, Irenu ve špionážním VZDUŠNÉM TORPÉDU 48 (1936), paní Severovou v komedii TŘI MUŽI VE SNĚHU (1936) Vladimíra Slavínského nebo sňatkovým podvodníkem Horowitzem (Oldřich Nový) oklamanou ženu v Lamačově operetce NA TÝ LOUCE ZELENÝ (1936).
Roku 1937 si v naší kinematografii zahrála naposledy. Vytvořila velké kreace velmi půvabné herečky Heranové ve Špelinově ostudném melodramatu KRB BEZ OHNĚ, jímavě svůdné herečky Soni Kolářové v dalším melodramatu ŽENA NA ROZCESTÍ v režii Oldřicha Kmínka a na závěr milenku dobrodruha Leona Webera (Vlasta Burian) ve Fričově detektivní komedii TŘI VEJCE DO SKLA, která byla také jejím dvanáctým snímkem v kariéře.
Jako houslistka příležitostně působila také na veřejnosti. Po dokončení snímku TŘI VEJCE DO SKLA (1937) emigrovala před nacistickým nebezpečím, nejprve roku 1938 do USA a následně do Anglie. Zde se také provdala, hrála ve filmech CANTERBURSKÁ POVÍDKA / A CANTERBURY TALE (1944) a SETKÁNÍ V ALŽÍRU / CANDLELIGHT IN ALGERIA (1944), vystoupila v americkém pořadu TOAST OF THE TOWN (1951). Její další životní osudy nejsou známy. O účinkování ve filmu SETKÁNÍ V ALŽÍRU informoval 8. února 1946 i český časopis „Kino". I v polovině 50. let cestovala mezi USA a Anglií. Míla Reymonová nakonec v Anglii pravděpodobně i zemřela... Bohužel nevíme kdy a kde.