Herec/čka
1940Film - Dobrodružný
1939
Film - Drama
1938
Film - Horor, Válečný, Drama
Film - Drama
Film - Válečný, Drama
1937
Film - Drama
Film - Drama
Film - Krimi
Film - Drama
Nuits blanches de Saint Pétersbourg, Les
Film - Drama
1936
Film - Hudební, Drama
Film - Drama
1934
Deux mousquetaires de Nini, Les
Film - Romantický
Film
1933
Film
Film - Sci-Fi, Drama
Film - Komedie
1932
Film - Poetický, Psychologický, Drama, Romantický
1931
Film - Romantický
Film - Dobrodružný
1929
Film
Film
Film - Drama
1928
Film - Válečný, Historický
Film - Drama
1927
1926
Film - Drama
1925
Film
Film - Drama
Film - Drama
1924
Film
1923
Film
1922
Film - Drama
1921
Crime de Lord Arthur Savile, Le
Film - Drama
Film - Drama
1920
Film
1919
Film - Drama
1917
Film - Dobrodružný, Western, Drama, Romantický, Akční
Herec André Nox obohatil meziválečnou francouzskou kinematografii bezmála sedmdesátkou vedlejších rolí, před kameru se dostal až ve svých padesáti letech. Narodil se v Paříži jako Abraham André Nonnes-Lopes, pocházel z vážené židovské rodiny. Po studiích se od mládí věnoval práci ve finančnictví, za první světové války byl povolán do armády. V roce 1916 byl z vojska propuštěn, ale k původní profesi se již nevrátil a zkusil štěstí u filmu.
Před kamerou stál poprvé v roce 1916, nedlouho nato se dostal k velkým i hlavním rolím pod vedením slavných režisérů jako byli André Hugon nebo Léon Poirier. V roce 1919 podepsal smlouvu se společností Gaumont a po celá dvacátá léta byl vytíženým hercem velkých rolí. Se svou vizáží byl předurčen k postavám – kulantně řečeno – psychicky rozkolísaným a jako takového jej vyhledávali přední režiséři. Kromě již zmíněného Léona Poiriera to byli dále Léonce Perret, Viktor Turžanskij nebo první francouzská režisérka Germaine Dulac.
Celkem bez problémů se André Nox adaptoval i pro zvukový film a z jeho prvních velkých rolí v ozvučené éře připomeňme postavu otce hlavní hrdinky (Hedy Kiesler) ve francouzské verzi Machatého slavného filmu EXTASE (1932). Právě Noxovo angažmá pro tento film bylo jednou z podmínek společnosti Gaumont, aby byla ochotna vznik francouzské verze financovat. I když během třicátých let odehrál dalších dvacet rolí, nutno dodat, že jeho význam oproti němé éře značně poklesl.
Větší příležitosti mu poskytl významný režisér Abel Gance (NESMRTELNÍ MILENCI – Un grand amour de Beethoven, 1936; ŽALUJI – J'accuse!, 1937). Koncem třicátých let se pak André Nox objevoval převážně v dramatech z nedávné historie (BÍLÉ NOCI V PETROHRADU – Les nuits blanches de Saint Pétersbourg, 1937; PEVNOST MLČENÍ – La citadelle du silence, 1937; ULTIMÁTUM – Ultimatum, 1938), v příběhu z první světové války HRDINA Z MARNY (Les héros de Marne, 1938) se mihnul v menší úloze starosty.
Jeho poslední prací pro film byla nevelká role v životopisném dobrodružném snímku BRAZZA ANEB EPOPEJ Z KONGA (Brazza ou l'epopée du Congo, 1939), který v rovníkové Africe natočil jeho dávný přítel Léon Poirier. Vzhledem ke svému židovskému původu a vývoji v Evropě pak André Nox odešel do Velké Británie, kde strávil celou dobu druhé světové války. Po jejím konci se vrátil do Francie a zemřel nedlouho poté v malém městečku Fouesnant v Bretani 25. února 1946 ve věku 76 let.