Herec
2006Film - Dokumentární, Krátkometrážní
2002
Reel Radicals: The Sixties Revolution in Film
Film - Dokumentární, Historický
2000
Film - Dokumentární
1997
Film - Drama
1995
Film - Dokumentární
1994
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1993
Seriál - Dokumentární
1992
Seriál - Dokumentární
1991
Film - Drama
1990
Film - Krimi, Thriller, Drama
1989
1985
Film
1976
Magic of Hollywood... Is the Magic of People, The
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1967
Seriál - Dokumentární, Životopisný
Location: Far From the Madding Crowd
Film - Krátkometrážní
1957
Film - Válečný, Drama
Film - Drama
Film - Komedie
Film - Mysteriózní
1956
Film - Dobrodružný, Válečný, Akční
Film - Krimi, Drama
1955
Film - Muzikál
1954
Film - Drama
1953
Film - Válečný, Drama, Akční
Režisér
2000Film - Komedie, Drama
1998
Film - Krimi, Drama
1996
Film - Krimi, Thriller, Drama
1995
Film - Komedie
1993
Film - Drama
1992
1990
Film - Krimi, Thriller, Drama
1988
Film - Hudební, Drama
1987
Film - Horor, Krimi, Mysteriózní, Thriller
1985
Film - Thriller, Drama
Seriál - Krimi, Mysteriózní, Drama, Romantický
1983
Film - Drama
Film - Drama
1981
Film - Komedie, Akční
1979
Film - Válečný, Drama, Romantický
1976
Film - Krimi, Thriller
1975
Film - Thriller, Drama
1973
Film - Dokumentární, Povídkový, Sportovní
1971
Film - Drama
1969
Film - Drama
1967
Film - Drama
Film - Drama
1965
Film - Drama, Romantický
1963
Film - Komedie, Drama
1962
Film - Drama
1961
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1958
Seriál - Dokumentární
1952
Film - Horor, Rodinný
Scenárista
1971Film - Drama
1961
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1952
Film - Horor, Rodinný
Producent
1987Film - Horor, Krimi, Mysteriózní, Thriller
1985
Film - Thriller, Drama
Host
2004Seriál - Publicistický
1975
Academy of TV Arts and Sciences Salute to Robert Evans
Seriál - Reality-TV
1972
Seriál - Rodinný
1970
The 42nd Annual Academy Awards
Seriál - Publicistický
1967
Seriál - Dokumentární
Archivní záběry
2018Seriál - Dokumentární
"To, co mě zajímá a k čemu inklinuji, není hrdina, ale zbabělec...není to úspěch, ale nezdar."
Někteří velcí režiséři čekají na svého Oscara celý život, jiní se ho nedočkají nikdy. John Schlesinger jej získal již za svoji první práci na americkém kontinentě. Nemusíme se tomu však divit, protože "nehollywoodský" PŮLNOČNÍ KOVBOJ se zapsal do dějin kinematografie zářivě zlatým písmem. Ano, v oficiálních kronikách filmu ta blyštivost tak výrazná není, ale ztracené duše z celého světa v tomto nostalgickém snímku dokáží dodnes najít kousek sebe sama. A to něco znamená. Vraťme se ale na začátek, před pomyslný vrchol Schlesingerovy filmografie.
Malý John se narodil roku 1926 v Londýně. Za druhé světové války sloužil v britské armádě, kdesi na dálném východě. V druhé polovině čtyřicátých let studoval na prestižním Oxfordu. Zde rozvinul svůj zájem o fotografii, který se později přetransformoval v lásku k filmu. Ke kontaktu s tímto médiem se dostal již v příštím desetiletí. Nejprve si přivydělával hraním menších rolí. O svém hereckém talentu se však později nevyjadřoval příliš lichotivě. A tak není divu, že se brzy přesunul na druhou stranu kamery, kde se ponejvíce věnoval tvorbě dokumentů. Zajímavostí mimo jiné zůstává, že Schlesinger byl jedním z osmice mladých režisérů, podílejících se na výrobě unikátního olympijského dokumentu VIDĚNO OSMI.
Jeho prvním průlomem se stává už v roce 1961 film TERMINUS, zachycující život na rušném londýnském nádraží Waterloo. Za něj získal prestižní cenu BAFTA a Zlatého lva z benátského filmového festivalu. Tento úspěch mu otevřel dveře do světa hraného filmu. Již roku 1965 získává za snímek DRAHOUŠEK svoji první oscarovou nominaci. Na zlatou sošku ještě nedosáhne, ale útěchou mu může být alespoň fakt, že k triumfu dovedl herečku Julii Christii, která v tomto dramatu ztvárnila hlavní ženskou roli. O čtyři roky později se konečně raduje i on. Nejlepším filmem roku spolu s nejlepším režisérem a s adaptovaným scénářem se podle amerických akademiků stává PŮLNOČNÍ KOVBOJ.
Následují velmi plodná sedmdesátá léta. V nich Schlesinger vytvořil taková díla jako MIZERNÁ NEDĚLE, DEN KOBYLEK či MARATÓNEC, na kterém opět spolupracoval s Dustinem Hoffmanem. Bohužel na začátku 80. let v kinech zcela propadne jeho satirická komedie BLÁZNIVÁ DÁLNICE. S tehdy poměrně vysokým rozpočtem 24 milionů dolarů nevydělá ani desetinu natáčecích nákladů. V Schlesingerově kinematografii se jedná o zlom, po kterém už nikdy neochutná vůni úspěchu předchozích dvou dekád. Často pracuje na televizních filmech, ale jeho poslední usednutí za režisérskou stoličku přece jenom spatří světla kinosálů. PŘÍŠTÍ SPRÁVNÁ VĚC, v němž hlavní roli ztvárnila popová zpěvačka Madonna, bohužel mnoho kladných recenzí neobdržela.
Tak jako se John Schlesinger nebál natáčet filmy s kontroverzními tématy, tak nikdy neskrýval svou homosexuální orientaci. Posledních třicet let svého umělecky plodného života prožil tento energický režisér s fotografem Michaelem Childersem.