Herec
1977Film - Dokumentární
1974
Histoire du cinéma français par ceux qui l'ont fait
Seriál - Dokumentární
1973
Film - Dokumentární
1969
1934
Pett and Pott: A Fairy Story of the Suburbs
Film - Komedie, Krátkometrážní
1929
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Režisér
1977Film - Dokumentární
1971
1969
Film - Komedie, Muzikál
1967
Film
1962
Film
1961
Film - Fantasy, Animovaný
1960
Herr Puntila und sein Knecht Matti
Film - Komedie, Muzikál, Drama
1959
Film - Komedie, Romantický
1957
Film
1954
Film - Drama
1952
Film - Drama
Film - Komedie
1949
Film - Krimi, Drama
1948
Film - Drama
1947
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
1945
Film - Horor, Mysteriózní, Povídkový
1944
Film - Mysteriózní, Drama, Fantasy
Film - Komedie, Drama
1943
Film - Dokumentární
1942
Film - Thriller, Válečný
Film - Dokumentární
Film - Dokumentární
1941
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1940
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Film - Krátkometrážní
1939
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Film - Dokumentární
1938
Film - Krátkometrážní
Film - Dokumentární
1937
Film - Dokumentární
Film - Dokumentární
1936
Film - Dokumentární
1935
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1934
Pett and Pott: A Fairy Story of the Suburbs
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Dokumentární
1933
Film
Film
Film - Dokumentární
1932
Film - Dokumentární
Film - Dokumentární
Film - Dokumentární
Nous ne ferons jamais le cinéma
Film - Dokumentární
Film - Dokumentární, Muzikál
1931
Film - Drama, Romantický
1930
Vous verrez la semaine prochaine
Film - Dokumentární
Film - Drama
Film - Drama
1929
Film - Dobrodružný, Drama
1928
Film - Drama
1927
Film - Krátkometrážní
Film - Drama
1926
Film - Dokumentární
Scenárista
1960Herr Puntila und sein Knecht Matti
Film - Komedie, Muzikál, Drama
1957
Film
1952
Film - Drama
Film - Komedie
1951
Film - Drama
1945
Film - Horor, Mysteriózní, Povídkový
1934
Pett and Pott: A Fairy Story of the Suburbs
Film - Komedie, Krátkometrážní
1931
1929
Film - Dobrodružný, Drama
1927
Film - Drama
Producent
1940Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1939
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Střihač
1929Archivní záběry
1986He Stands in the Desert Counting the Seconds of His Life
Film - Dokumentární
Režisér Alberto Cavalcanti točil filmy různých žánrů i kvalit přes půl století v Evropě i v rodné Brazílii a jeho jméno dnes neodmyslitelně patří do dějin světové kinematografie. Pocházel z Brazílie (jeho celé jméno bylo Alberto de Almeida Cavalcanti), narodil se v Rio de Janeiro, jeho otec byl v Brazílii známým matematikem. Mládí ale strávil ve Švýcarsku, kde studoval práva a architekturu. Poté odešel do Paříže, kde navázal kontakty s filmovou avantgardou a jako výtvarník se podílel na dvou filmech Marcela L’Herbiera. Jako režisér se uvedl dvěma snímky, které spadají do filmového poetického realismu (JEN HODINY – Rien que les heures, 1926; V REJDĚ – En rade, 1928), komerčního úspěchu dosáhl až adaptací oblíbené románové předlohy KAPITÁN FRACASSE (Le capitain Fracasse, 1928).
Jako mnozí jiní filmaři, tak i Cavalcanti se potýkal s problémy po příchodu zvukového filmu, počátkem 30. let nicméně realizoval několik nenáročných titulů, od r. 1934 působil delší dobu ve Velké Británii, kde točil dokumenty a stal se také producentem, k režii celovečerních filmů se vrátil až s koncem druhé světové války (CHAMPAGNE CHARLIE, 1944; DŮM NA KŘIŽOVATCE – The Halfway House, 1944; PŘÍZRAKY NOCI – Dead of Night, 1945). Za poslední jmenovaný film byl spolu s dalšími tvůrci oceněn za scénář na festivalu v Locarnu. V Británii pak režíroval několik poválečných let, v roce 1949 se vrátil do rodné Brazílie, kde svými zkušenostmi pomáhal podpořit rozvoj národní brazilské kinematografie. V mezinárodním měřítku triumfoval s nostalgickým příběhem prostých lidí ZPĚV MOŘE (O canto do mar, 1953), který mu vynesl cenu za režii na festivalu v Karlových Varech (neúspěšná zůstala nominace na Velkou cenu festivalu v Cannes). Své zkušenosti z celovečerní i dokumentární tvorby mezitím vtělil do knihy Film a skutečnost, která vyšla v roce 1953 v Brazílii.
Po úspěchu v Karlových Varech setrval Alberto Cavalcanti v Evropě, v Rakousku například dotočil adaptaci Brechtovy divadelní předlohy PAN PUNTILA A JEHO ČELEDÍN (Herr Puntila und sein Knecht Matti, 1960), v Británii realizoval kombinovaný dobrodružný dětský snímek NESTVŮRA Z RYBNÍKU HIGHATE (The Monster of Highate Ponds, 1960), z jeho další filmografie stojí za zmínku dva dokumenty natočené v Izraeli (STORY OF ISRAEL, 1967; THUS SPOKE THEODOR HERZL, 1967). Retrospektivní přehlídky své tvorby se dočkal v roce 1962 na šestém ročníku Mezinárodního týdne dokumentárního filmu v Lipsku.
Nakonec se znovu trvale usadil ve Francii, kde mimo jiné pracoval pro televizi, v sedmdesátých letech se ale začal stahovat do soukromí. Kromě výše zmíněné knihy publikoval také řadu článků v časopisech, jeho filmová tvorba přesahující přes půl století v různých žánrech a zemích však dodnes zůstává pro odborníky těžko zařaditelná. Alberto Cavalcanti zemřel v Paříži 23. srpna 1982 ve věku 85 let.