Herec
2001Film - Drama
1999
Film - Drama
1996
Film - Krimi
Režisér
2020Film - Drama
2015
Film - Drama
Seriál - Drama
2013
Film - Drama
2011
Film - Drama
60 Sekundit üksindust aastal null
Film - Drama
2007
Film - Drama
2006
Film - Drama
2005
Film - Hudební, Sci-Fi, Drama
2004
Film - Mysteriózní, Thriller
2003
Film - Komedie, Krimi, Povídkový
Ajimaa no uta: Uehara Tomoko, tenjo no utagoe
Film - Dokumentární
Like a Desperado Under the Eaves
Film - Krátkometrážní, Drama
Film - Hudební, Sci-Fi, Drama
2002
Siritsutantei Hama Maiku: Namae no nai mori
Film - Thriller
2001
Film - Drama
Roji e: Nakagami Kenji no nokoshita firumu
Film - Dokumentární
2000
Film - Drama
1999
Film
Film - Dokumentární
Film - Drama, Romantický
1997
Film - Krimi
Film - Komedie, Thriller
1996
Film - Krimi
Film - Drama
1995
Film
Scenárista
2020Film - Drama
2015
Film - Drama
2011
Film - Drama
2008
Film - Komedie
2007
Film - Drama
Skladatel
2013Film - Drama
Host
2007Seriál - Talk-show
Shinji Aoyama (nar. 13.6. 1964 ve městě Fukuoka) se k filmu dostal již během svých univerzitních studií, kde ho ovlivnily přednášky Shingehiko Hasumiho o filmové kritice. Po prvních osmimilimetrových filmech (STRAIGHT TO THE NIGHT; THE RED MUFFLER) se dostal do filmového průmyslu jako asistent výpravy a vypracoval se až na asistenta režie. Asistoval nejen Kiyoshimu Kurosawovi na filmu JIGOKU NO KEIBIIN (The Guard from the Underground), ale také Fridriku Thorovi Fridrikssonovi na jeho ZIMNICI (Cold Fever) a Danielu Schmidovi na dokumentu DAS GESCHRIEBENE GESICHT. Přitom byl častým autorem filmových studií a kritik do japonských verzí Cahiers du Cinema a Esquire.
Po videofilmu KYOKASHO NI NAI! (It's Not in the Textbook; 1995) natočil svůj celovečerní debut HELPLESS, který získal Velkou cenou Japonského filmového průmyslu (Japanese Film Industry Professional Awards). Od té doby jeho filmy proběhly bezpočtem světových filmových festivalů od Locarna, Rotterdamu, Torina, a Toronta, až po Viennale. Aoyama je nezávislý režisér a k většině filmů si sám píše scénáře, komponuje hudbu a obsazuje i post střihače.
Hlavními tématy režisérových autorských filmů jsou odcizení a vyčlenění jedince ze společnosti, psychologické roviny násilí a smrt a znovuzrození lidské duše prostřednictvím traumat. Také rád manipuluje s hranicemi žánrů jako například v jeho variaci na jakuzácký (japonský gangsterský) film, CHINPIRA (Two Punks; 1996), nebo ve snímku ENBAMINGU (Embalming; 1999), který si pohrává s žánrovými postupy hororového thrilleru. V autorově filmografii ovšem najdeme také komedie (WILD LIFE; 1997) a romantické filmy (SHADY GROVE; 1999), ale i v nich uplatňuje výše uvedená vážná témata a práci s žánrovými postupy.