Herec
2000Seriál - Dokumentární, Životopisný
1990
Film - Životopisný, Drama, Historický
1983
Seriál - Životopisný, Drama, Historický
1982
Seriál - Rodinný, Sportovní
Film - Dokumentární, Krátkometrážní, Životopisný
1981
Film - Poetický, Rodinný
Film - Drama
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Krátkometrážní
Film - Psychologický, Drama
1980
Film - Drama
Film - Krimi
Film - Komedie
Film - Komedie
1979
Film - Pohádka
Film - Drama
Seriál - Rodinný, Sportovní
Film - Životopisný, Drama
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Theodor Chindler - Die Geschichte einer deutschen Familie
Seriál - Drama, Historický
1978
Film - Pohádka
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Životopisný
1977
Seriál - Psychologický, Drama
Film - Drama
Film - Životopisný, Drama
Podivné přátelství herce Jesenia
Film - Drama
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Film - Životopisný
Film - Drama
1976
Film - Pohádka
Film - Drama
1975
Film - Drama
Film - Drama, Historický
Film - Psychologický, Drama
Seriál - Drama
Film - Komedie
Seriál - Psychologický, Rodinný
1974
Seriál - Dobrodružný, Krimi, Drama, Akční
Seriál - Válečný, Drama
Film - Krimi
Film - Drama, Historický
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama
1973
Film - Válečný, Drama, Historický
Film - Válečný, Drama, Historický
Seriál - Pohádka
Film - Psychologický, Drama
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama
1972
Seriál - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Drama
Film - Komedie
Film - Válečný, Drama, Historický
1971
Film - Životopisný
1970
Seriál - Drama, Historický
Film - Komedie
1969
Film - Hudební, Drama
1968
Seriál - Drama, Historický
Film - Komedie, Krimi
1967
Film - Pohádka, Drama
Film - Dobrodružný, Drama
O princezně, která pořád vařila
Film - Pohádka
Film - Drama
Film - Dokumentární, Krátkometrážní, Životopisný
Film - Psychologický, Rodinný
Film - Dokumentární
1966
Film - Komedie, Krimi
Film - Drama
Film - Komedie
Film - Komedie, Historický
Film - Krimi
1965
Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou
Film - Válečný, Drama
Film - Drama
Film - Rodinný, Drama
1964
Limonádový Joe aneb Koňská opera
Film - Dobrodružný, Komedie, Muzikál, Western
Film - Komedie, Krimi, Povídkový
Film - Válečný, Drama
Film - Komedie
Film
1963
Film - Komedie
Historie jedné inscenace I.díl:Hovory s Romeem a Julií
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Film - Drama
1962
Film - Komedie, Historický
Film - Životopisný, Drama
Film - Rodinný
Film - Psychologický, Drama
Film - Poetický, Drama
Malá noční povídka: Pan Selichar se osvobodil
Film - Krátkometrážní, Poetický
Malá noční povídka: Slavík a růže
Film - Krátkometrážní, Poetický
1961
Film - Krimi, Drama
Film - Komedie, Drama, Romantický, Historický
Film - Dokumentární
Film - Drama
1960
Film - Komedie, Poetický, Drama
Film - Drama, Historický
Záhady aneb s Karlem Čapkem v soudní síni
Film - Krimi
Film
Film - Drama
Film - Komedie, Rodinný
1959
Film - Válečný, Drama
Film - Komedie, Pohádka
Film - Povídkový, Válečný
Film - Psychologický, Drama
Film - Pohádka
Film - Komedie, Pohádka
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama
1958
Film - Komedie, Povídkový
Film - Drama
Film - Válečný, Drama
Film - Komedie
1957
Film - Komedie, Válečný
Film - Komedie
Film - Krimi, Drama
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
Film - Historický
1956
Film - Komedie, Válečný
Film - Válečný, Drama, Historický
Film - Komedie, Povídkový
Film - Válečný, Drama
Film - Komedie
Film - Rodinný, Válečný
Film - Komedie
1955
Film - Válečný, Drama, Historický
Film - Válečný, Drama
Film - Hudební, Životopisný, Drama
Film - Dobrodružný, Drama
Film - Komedie
1954
Film - Drama, Historický
Film - Drama, Historický
Film - Krimi, Drama
Film - Komedie
1953
Film - Drama
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie
1952
Film - Drama
1951
Film - Komedie, Historický
1950
Film - Drama, Historický
Film - Drama
1949
Film - Válečný, Drama
Film - Dokumentární
1948
Film - Psychologický, Drama
Film - Drama
Film - Drama, Historický
Film - Drama
1947
Film - Komedie, Povídkový
Film - Drama
Film - Komedie
1946
Film - Film-Noir, Krimi, Drama
Film - Komedie, Western, Romantický
Film - Krimi, Psychologický, Drama
Film - Drama
1944
Film - Drama
1943
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
1942
Film - Komedie
Film - Komedie, Drama
Film - Drama
Film - Drama
Film - Drama, Historický
1941
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Drama
Film - Drama
1940
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Poetický, Psychologický, Romantický, Historický
Film - Komedie, Krimi
Film - Drama, Romantický
Film - Drama
1939
Cesta do hlubin študákovy duše
Film - Komedie
1938
Film - Drama
1937
Film - Dobrodružný, Rodinný
1932
Film - Komedie
1931
Film - Hudební, Komedie
Skladatel
1988Film - Hudební
Host
1995Seriál - Dokumentární
1981
Seriál - Hudební
Archivní záběry
2002Film - Dokumentární, Životopisný
1992
Film - Dokumentární, Životopisný
"Způsob, jakým dovedl dát utrpení podobu, jakým rozehrál téměř štítivou nerudnost na povrchu postavy a jakým postupně, dávkovaně dával nahlédnout k jejímu srdci a cestám krve v těle a myšlenek v mozku, patří rozhodně k vrcholům našeho současného herectví." Tak takhle charakterizoval kritik Jiří Tvrzník na počátku osmdesátých let Nedbalem ztvárněnou roli Šány v televizní inscenaci NEZRALÉ MALINY.
Jako dítě hrál loutkové divadlo a recitoval. Studoval na gymnáziu v Křemencově ulici, kde byli jeho spolužáky Voskovec s Werichem. To také zřejmě ovlivnilo jejich pozdější plodnou spolupráci. Po maturitě začal studovat na právnické fakultě UK a současně na dramatickém oddělení Konzervatoře Praha. Právnické studium ukončil po dvou semestrech a začal také navštěvovat Pivodovu pěveckou školu. Praktické herecké zkušenosti získával jako ochotník v Umělecké Besedě a u svých bývalých spolužáků v Osvobozeném divadle, kam nastoupil do angažmá ještě před ukončením studia v roce 1927. V angažmá vydržel do roku 1933, pouze s přestávkou sezony 1929/30, kdy byl členem Státního divadla v Brně. Nedbalova kariéra v letech 1933 - 1945 by byla suchým vyjmenováním desítky divadelních scén, které v té době vystřídal. Nejdéle byl v angažmá v Národním divadle (1945 - 1976), s vyjímkou let 1970 - 1972, kdy pracoval v Divadle za branou. V letech 1942 - 1947 působil jako profesor herectví na Konzervatoři Praha a od roku 1947 učil na DAMU, kde patřil mezi nejoblíbenější profesory. Jako pedagog vychoval spoustu vynikajících herců (Bláha, Haničinec, Macháček, Ráž, Řanda).
Již v Osvobozeném divadle si Nedbal vypěstoval výrazný cit pro detailní vypracování charakteru postavy, myšlenkovou preciznost a tvarovou kultivovanost. V každé postavě se snažil vykreslit a divákovi co nejsrozumitelněji podat motiv jednání postavy. Přesto dokázal lecos skrýt a v nečekané chvíli diváka ohromit emocionálním výbuchem a odkrýt tak jádro celé postavy. Přesně v tomto duchu se neslo jeho legendární ztvárnění Hamleta na prknech Divadla na Vinohradech z roku 1941. Z jeho dalších legendárních hereckých výkonů na prknech Národního divadla jmenujme např. Soleného (Čechov - Tři sestry), Nikolaje Skrobotova (Gorkij - Nepřátelé), Kapuleta (Shakespeare - Romeo a Julie), Dulského (Zápolská - Morálka paní Dulské) nebo Loukotu (Tyl - Tvrdohlavá žena).
Herce velikého formátu, jakým Nedbal bezesporu byl, vyhledával film často. Avšak herec, který měl již ve svých 26 letech kvalitní pleš, se do rolí milovníků prostě nehodil. A tak již od počátku hrál role zralých mužů. Tou první byla role ředitele Čedoku v komedii V a W PUDR A BENZIN. V jejich další komedii PENÍZE NEBO ŽIVOT se objevil hned ve dvou rolích (policejní prefekt a muž s vázou). Režiséři si všímali především Nedbalova přísného zjevu, než jeho hereckého umění a tak se Nedbal ve třicátých a čtyřicátých letech objevoval především v menších rolích strohých, přísných mužů vyšších společenských vrstev, zvyklých poroučet a vládnout. V tomto duchu se nesla celá galerie postav jako např. obhájce v dramatu SOUD BOŽÍ, státní návladní v dramatu DRUHÁ SMĚNA, vrchní revident Kefurt v burianovských KATAKOMBÁCH, policejní komisař v detektivce PELIKÁN MÁ ALIBI, chamtivý dědic v TETIČCE a v komedii PŘIJDU HNED, nebo divadelní ředitel v TANEČNICI. Tyto postavy výrazně převyšují dvě role z té doby. Je to především přísný profesor franštiny Šeda v CESTĚ DO HLUBIN ŠTUDÁKOVY DUŠE a anděl MĚSTEČKU NA DLANI.
Podobně byl Nedbal obsazován i po osvobození, jen s tím rozdílem, že tentokrát místo právnických profesí převažovali profese vojenské a policejní. A tak jsme mohli Nedbala vidět jako komisaře Baráka ve TŘINÁCTÉM REVÍRU, obersta v MORDOVÉ ROKLI, majora Morrise v ÚNOSU, plukovníka wehrmachtu v TANKOVÉ BRIGÁDĚ, podplukovníka v PADĚLKU, nebo generálmajora v komedii POSLUŠNĚ HLÁSÍM. Z této škatulky vynikaly jiné různorodé role, které byly o to výraznější. Např. důlní Bílek v SIRÉNĚ, lékař v CÍSAŘOVĚ PEKAŘI, pan Novák v jedné z povídek filmu MÁJOVÉ HVĚZDY, otec Janura v komedii PÁTÉ KOLO U VOZU, nebo Lomikar v PSOHLAVCÍCH. Přesto, že se v době nové vlny šedesátých let nenosilo obsazovat známé herce, Nedbal si i tak své místo v české kinematografii našel, stejně jako v normalizačních letech sedmdesátých. V té době se objevil např. jako poštmistr ve Vávrově SRPNOVÉ NEDĚLI, Čeněk v komedii MEZI NÁMI ZLODĚJI, policejní prezident v ČINTAMANECH A PODVODNÍCÍCH, profesor Nykl v dramatu RAKEV VE SNU VIDĚTI..., Rýdl v PLAVENÍ HŘÍBAT, nebo kněz v SARAJEVSKÉM ATENTÁTU. Role ve filmu DIVOKÝ KONÍK RYN byla jeho poslední v českém filmu. Na závěr se zmiňme o Nedbalově životní filmové roli. Dostal ji v roce 1948 od režiséra Jiřího Krejčíka, který ho obsadil do titulní role psychologického dramatu SVĚDOMÍ. Úředník Karel Doležal, vystupující jako vysoce mravní člověk, je nevěrný své ženě (Marie Vášová) a stráví noc se svojí sekretářkou na služební cestě. Po cestě zpět srazí na silnici malého chlapce a ujede. Trápí ho výčitky svědomí a propadne zoufalství, když se dozví, že chlapec umírá. Až teprve statečný mravní čin svého syna ve škole ho donutí k přiznání.
V Československé televizi patřil Nedbal k nejvyhledávanějším hercům. Jak již bylo na počátku řečeno, nejvýraznější rolí byla role nešťastného a právě proto nerudného důchodce Šantrocha alias Šány v inscenaci NEZRALÉ MALINY, který svým jedovatým jazykem šlehá kolem sebe a zraňuje tak svého dřívějšího nejlepšího kamaráda Pitnera (Ladislav Pešek), se kterým se rozešel ve zlém kvůli lásce z mládí. Z jeho dalších významných rolí v televizních inscenacích jmenujme např. titulní roli ve hře PROKOP DIVIŠ, biskup v KOČÁŘE NEJSVĚTĚJŠÍ SVÁTOSTI, dědek v PŘÍBĚHU SE STAROU LENOŠKOU, starý žid v dramatu MODLITBA PRO KATEŘINU HOROWITZOVOU, nebo role sluhy v dvoudílné inscenaci MALÁ DORRITKA. Velmi často hrál Nedbal v televizních pohádkách (O PRINCEZNĚ, KTERÁ POŘÁD VAŘILA, O DOKTOROVI VŠEVĚDOVI, SEDMERO KRKAVCU). Málokterý herec Nebalovy generace se mohl pochlubit takovým výčtem seriálových rolí. Jmenujme pana domácího Alexandra Nerudného (BYL JEDNOU JEDEN DUM), doktora Mojmíra Váchu (SŇATKY Z ROZUMU), direktora (F. L. VĚK), profesora Viktora Brauna (TŘICET PŘÍPADU MAJORA ZEMANA - díly 24 - Klauni a 25 - Štvanice) nebo profesora Nového (NEMOCNICE NA KRAJI MĚSTA). Rolí dědy Reichla v seriálu DOBRÁ VODA se s diváky definitivně rozloučil. Nedbal se věnoval také recitaci a práci v rozhlase (Oheň, Ve stínu doliny, Babí léto, Odyssea).
Během své plodné umělecké práce získal Miloš Nedbal celou řadu ocenění. V roce 1958 titul Zasloužilý umělec, 1966 Řád práce a 1981 titul Národní umělec. Za svou pedagogickou činnost na DAMU obdržel v roce 1977 medaili J. A. Komenského.