Herečka
1983Seriál
1980
Seriál - Dobrodružný, Drama
1979
Film - Drama, Fantasy
Seriál - Drama
1978
Film
1977
Film - Drama
Seriál
1976
Film - Komedie, Krimi
Seriál
1974
Seriál - Drama
Film - Komedie, Drama
1972
Film
1967
Seriál - Krimi
Seriál - Publicistický
1966
1964
Seriál - Thriller
Film - Komedie, Romantický
1963
Film - Krimi, Drama
1962
L'Assassin est dans l'annuaire
Film - Krimi
1961
Film - Komedie, Muzikál, Drama
1960
1959
Film - Komedie
1958
Seriál - Krimi
1957
Film - Krimi, Drama
1952
Film - Krimi, Drama
1951
Film - Komedie, Romantický
1950
Film - Drama, Romantický, Fantasy
1949
Film
Film - Drama
Film - Dobrodružný
1947
Film - Krimi, Drama
1946
Film
Film - Krimi
1945
Rouletabille contre la dame de pique
Film - Krimi
1943
Film
Film
1942
Film - Drama, Romantický, Fantasy
Journal tombe à cinq heures, Le
Film - Drama
1941
Film - Komedie, Romantický
Film
1940
Film
1939
Film
Film - Muzikál, Thriller, Romantický
Francouzská herečka Marie Déa slavila úspěchy především ve čtyřicátých letech, později její význam značně poklesl. Narodila se v Nanterre nedaleko Paříže, různé zdroje se ale liší v datu narození – bylo to v roce 1912 nebo 1919, její skutečné jméno bylo Odette Alice Deupès. Původně studovala práva, později ale přešla na konzervatoř a koncem třicátých let vstoupila souběžně do světa divadla i filmu. Hlavní ženskou roli ztvárnila v dramatu SEVERNÍ ATLANTIK (Nord Atlantique, 1938) režiséra Maurice Cloche, další velké příležitosti dostala od slavných režisérů v různých žánrech (PŘÍBĚH K ZASMÁNÍ – Histoire de rire, 1941; NÁVŠTĚVA Z TEMNOT – Les visiteurs de soir, 1942). Hlavní ženskou roli měla hrát také v kvalitní kriminálce POSLEDNÍ ZE ŠESTI (Le dernier des six, 1941), od tohoto projektu ale na poslední chvíli odstoupila a její postavu pak hrála Michèle Alfa.
Umělecky méně hodnotnou, z našeho pohledu ale zajímavou byla práce na špionážním filmu MOŘE V PLAMENECH (Documents secrets, 1940), kde vytvořila ústřední pár s Raymondem Rouleau, další velkou roli tu hrál Hugo Hass; byl to jeho jediný film v době francouzské emigrace a byl uveden až v roce 1945, do dnešních dnů se ale nedochoval v žádné kopii, protože po válce byl jako průměrný titul z počátku německé okupace zlikvidován. I po válce zvali Marii Déa ke spolupráci slavní režiséři, z její filmografie vyniká ORFEUS (Orphée, 1950) Jeana Cocteaua, v padesátých letech ale zájem o ni začal klesat.
Marie Déa začala častěji účinkovat v televizi, z jejích dalších filmů připomeňme kriminálku VRAH JE V ADRESÁŘI (L'assassin est dans l'annuaire, 1960) nebo dodnes slavné justiční drama MEČ A VÁHY (Le glaive et la balance, 1963). Později začala v její tvorbě převažovat práce v televizi, středně velké role později odehrála v Lelouchově filmu MANŽELSTVÍ (Mariage, 1975), s Alainem Delonem v roli jeho matky hrála ve filmu USPĚCHANÝ MUŽ (L΄homme pressé, 1977). Před kamerou stála naposledy počátkem osmdesátých let v rámci několika seriálů.
Od osmdesátých let žila Maria Déa v soukromí, jejím manželem byl herec Lucien Nat (1895-1972), jejich svazek ale skončil rozvodem. Marie Déa zemřela následkem infarktu 1. března 1992 v jedné z pařížských nemocnic, srdečnímu kolapsu ale předcházelo vážné zranění při požáru, který vypukl, když byla na návštěvě u přátel.