Loredana Padoan

Loredana Padoan

Osobnostcsfd.cz

Herečka

Filmografie

Herečka

1948

Emigrantes

Film


1947

Revanche de Baccarat, La

Film

Rocambole

Film


1946

Sangue a Ca' Foscari

Film - Drama

La gondola del diavolo

Film - Krimi, Thriller, Drama, Historický


1944

Pekařka

Film - Drama, Historický


1943

Dente per dente

Film - Komedie

Il figlio del corsaro rosso

Film - Dobrodružný


1942

La signorina

Film

Gli ultimi filibustieri

Film


1941

L'elisir d'amore

Film - Hudební, Komedie

Idillio a Budapest

Film

Il re si diverte

Film - Drama

Sonnambula, La

Film - Komedie


1940

Gioco d'azzardo

Film - Komedie

Ecco la radio!

Film - Komedie, Muzikál

Scandalo per bene

Film - Drama


1939

Carnevale di Venezia, Il

Film

Musica proibita

Film - Drama, Romantický

Poplach v obchodním domě

Film

Životopis

Loredana, vlastním jménem Loredana Padoan, byla hvězdou italské kinematografie jen velmi krátkou dobu za druhé světové války, již koncem čtyřicátých let na další filmovou kariéru rezignovala. Pochází z Benátek a od dětství se věnovala tanci, zpěvu i příležitostnému vystupování na divadelním jevišti. Před kamerou debutovala již v patnácti letech menší rolí jedné z prodavaček ve filmu POPLACH V OBCHODNÍM DOMĚ (I grandi magazzini, 1939).

Následovalo několik dalších rolí podružného významu, až v roce 1942 se Loredana začala prosazovat i ve velkých hereckých úkolech. Vyniká především početnější spolupráce s režisérem Marco Elterem, který jí svěřil hlavní ženské role v navazujících dobrodružných příbězích SYN ČERVENÉHO KORZÁRA (Il figlio del corsaro rosso, 1942) a POSLEDNÍ PIRÁT (Gli ultimi filibustieri, 1943). Historické kostýmy jí byly souzeny i v dalších filmech, po boku Lídy Baarové se objevila například v dramatu PEKAŘKA (La fornarina, 1942). Hrála ale i ve filmech ze současnosti, opět například s Elterem (ZUB ZA ZUB – Dente per dente, 1943), což ji dnes řadí i mezi hvězdy tzv. bílých telefonů.

Zatímco během války natočila Loredana patnáct filmů, po roce 1945 jich bylo již jen několik, velké příležitosti jí přinesly francouzsko-italské koprodukční filmy ROCAMBOLE (1948) a LA REVANCHE DE BACCARAT (1948), opět zasazené do historických kulis. Naopak do neutěšené poválečné reality byl situován dramatický příběh EMIGRANTI (Emigrantes, 1948) režírovaný Aldem Fabrizim. Tehdy ale zároveň svou dráhu filmové herečky uzavřela a odešla do soukromí.

Pavel "argenson" Vlach

Komentáře - zatím bez komentáře

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.