Pierre Mingand

Pierre Mingand

Osobnostcsfd.cz

Herec

Mohlo by vás zajímat
Filmografie

Herec

1948

Voleur se porte bien, Le

Film


1944

Coup de tête

Film - Krimi


1943

Des jeunes filles dans la nuit

Film


1942

Mademoiselle Swing

Film


1938

Historky Elysejských polí

Film - Komedie, Drama, Historický

Retour à l'aube

Film - Romantický

Abus de confiance

Film - Drama


1937

Réprouvés, Les

Film - Válečný


1936

Pantins d'amour

Film - Komedie

Mariages de Mlle Lévy, Les

Film


1935

Impossible aveu, L'

Film

Mademoiselle Mozart

Film

Promesses

Film


1934

Mauvaise graine

Film - Komedie, Drama

Quadrille d'amour

Film

Secret des Woronzeff, Le

Film - Drama


1933

Guerre des valses, La

Film - Muzikál

Životopis

Nástup zvuku ve filmu počátkem třicátých let vedl ve všech zemích k razantnímu útoku filmových zpracování operet a divadelních hudebních komedií, což přineslo dočasnou popularitu řadě zpěváků. Jedním z nich byl ve Francii Pierre Mingand, který ve třicátých letech pronikl mezi filmové hvězdy. Narodil se v Besançonu nedaleko švýcarských hranic a původně vystudoval obchodní školu. Od dětství ale jevil všestranné nadání, takže se později vrhnul na zdokonalování ve zpěvu a tanci.

V roce 1928 přijal angažmá jako zpěvák a pianista v orchestru slavného Raye Ventury a brzy se tu prosadil jako sólista, své skutečné příjení Mangin tehdy upravil do lépe vypadajícího uměleckého jména Mingand. Od počátku třicátých let nazpíval několik duetů s Danielle Darrieux, úspěchy slavil i jako samostatný interpret. Na stříbrném plátně debutoval sice v nenáročném žánru, ale zato hned hlavní rolí – skladatele Johanna Strausse ztvárnil v hudebním filmu VÁLKA VALČÍKŮ (La guerre des valses, 1933). Souběžně vystupoval na lidových scénách zaměřených na žánr nenáročných hudebních komedií (Bouffes Parisiens), kromě herectví a zpěvu vynikal Mingand i v tanci a proslul především jako výborný stepař.

Jedním z největších Mingandových úspěchů ve filmu byla hudební veselohra SLEČNA MOZARTOVÁ (Mademoiselle Mozart, 1935), v níž byla jeho partnerkou právě Danielle Darrieux, zaznělo zde také několik písní. Znovu pak spolu hráli v dramatu ZNEUŽITÍ DŮVĚRY (Abus des confiance, 1937), které natočil Daniellin tehdejší manžel Henri Decoin. Tady už ale Mingand nehrál hlavní roli, což se týká i dalšího Decoinova filmu MODRÝ EXPRES (Retour à l′aube, 1938). V méně náročném žánru se mezitím setkával i s dalšími tehdejšími hvězdami, například Yvette Lebon (VDAVKY SLEČNY LÉVYOVÉ – Les mariages de Mademoiselle Lévy, 1936) nebo Josseline Gaël (MADONA Z ATLANTIKU – La madonne de l′Atlantique, 1936).

Osudovým se pro Minganda stal jeden z posledních filmů natočených za okupace, HLAVIČKA (Coup de tête, 1944), který znamenal konec herecké kariéry pro oba hlavní představitele. Josseline Gaël byla krátce po dokončení filmu zatčena za kolaboraci s nacisty a již nikdy se neobjevila v žádném filmu, Mingand byl v průběhu natáčení těžce zraněn, když se na něj v ateliéru zřítila část dekorací. Následky zranění jej zcela vyřadily z provozu a musel ukončit všechny umělecké aktivity.

I když měl Pierre Mingand v dobách největší slávy zástupy ctitelek, oženil se až v roce 1964 a s manželkou Marguerite Arandel žil na venkově v jižní Francii. Zemřel zcela zapomenutý v nemocnici ve městě Agen 19. srpna 1982 ve věku 82 let.

Pavel "argenson" Vlach

Komentáře - zatím bez komentáře

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.